lisartur Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Witam złożyłem model według planów i zważyłęm go i się przeraziłem bo waży jużo koło 600g bez silnika bez serw bez odbiornika i bez pakietu Co mam teraz zrobić jaki silnik do tego dobrać żeby mi normalnie latał Czy ktoś miał też taki problem To mój pierwszy samolot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 a z czego go robiłeś z paneli podłogowych ?? zrób nowy tak jak inni robili na tym forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 a ile twoj wazyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Mam pytanko do wszystkich którzy robili TOTO-7 bo mam problem z wagą pomijając to że w tej chwili waży on z wyposażeniem około 1kg to żeby był wyważony potrzeba mu na przód dołozyć jeszcze ze 350g jak to możliwe ? Pakiet i regulator są prawie przy silniku. Jakim cudem zrobiłem go zgodnie z planami okleiłem papierem (zwykły papier od drukarki) na wikol Czy też mieliście taką dużą niedowagę w sowim modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert_s86 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Napisz jakie masz wyposażenie i daj jakieś fotki wkonania modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 kolego lisartur popraw swój opiś tj, podaj wiek lub avatar oraz wpisz poprawnie mejscowość ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 wypoażenie to silnik EMAX CF 2812 dwa serwa HITEC HS-325 (46g) SW i SK oraz dwa serwa tower pro(9g) pakiet lipol 1500 20C (120g) odbiornik HITEC HPD-O7RH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 dołozyć jeszcze ze 350g jak to możliwe ? Pakiet i regulator są prawie przy silniku.Jakim cudem zrobiłem go zgodnie z planami okleiłem papierem (zwykły papier od drukarki) na wikol Sam sobie odpowiedziałeś. Papier od drukarki jest baaaardzo ciężki. Do oklejania używa się lekkich papierów. Np. p. japońskiego, czy szarego pakowego, lub śniadaniowego - cienkich i lekkich. A ty go prawie okleiłeś tekturą. Nic dziwnego, że doszła spora masa na ogonie. :wink: Jest jeszcze kwestia kleju. Do oklejania używa się mocno rozcieńczonego. Dokładny opis oklejania jest na stronie autora "Tota". Zatem już w tym przypadku nie byłeś "zgodny z planami". Pytanie jeszcze jak wygląda sytuacja z resztą wykonania - nie za dużo kleju, czy listewki nie za grube itd. Pytanie też, jakie masz wyposażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert_s86 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Dałeś 2 ciężkie serwa na SW i SK, zmień je na 9g zyskasz sporo na wadze i wyważeniu.Autorowi projektu wyszło 950g do lotu i wspominał że wymaga lekkiego doważenia przodu np przez zastosowanie większego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 są i zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Dałeś 2 ciężkie serwa na SW i SK, zmień je na 9g zyskasz sporo na wadze i wyważeniu.Autorowi projektu wyszło 950g do lotu i wspominał że wymaga lekkiego doważenia przodu np przez zastosowanie większego silnika Nie chce nic mówić ale to TOTO ma krótki dziób - Co jest błędem konstrukcyjnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Można spróbować wydłużyć nos modelu. Silnik znajdzie się dalej i przesunie się SC do przodu, bez doważania modelu. Na zmianie serw wg powyższej sugestii zyskasz sporo wagi i ujmiesz masy z tyłu, możesz też dac lżejszy pakiet, np. 1200. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Ja bym jednak zrobił nowy kadłub i na nim próbował to ulotnić. Szkoda, że popsułeś taki ładny model oklejając go papierem do drukarki ;/ .Trudno, człowiek uczy się na własnych błędach ^^. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeon Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Ale pikny ten model,swietna kolorystyka.Podoba mi sie.Tylko ten papier...Ja robie na bazie gazety cieniutkiej, nie kredowanej wychodzi w miare lekko.Zrob nowy kadlub,tym razem lzej, nawet nie musisz oklejac, bedzie spokoj..Taka cegla to na niebie nie poszalejesz. Aha jeszcze jedno ..kuleczka to bym sobie tez darowal..lataj nad trawa :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam G. Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Nowy kadłub to sobie zrobisz jak ten rozbijesz, a na razie to wysuń silnik bardziej do przodu. Wystają tam przecież listewki, przykręć do nich kwadrat ze sklejki, będziesz miał nową podstawę silnika i środek ciężkości przesunie Ci się do przodu. Jeśli jeszcze będzie mało to zrób taką skrzyneczkę jaką często stosuje się modelach balsowych. Twoja waga to 1000g, waga autora 950g - marne 50g różnicy, to tak jakbyś dał trochę większy pakiet. Pierwszy model jaki zbudowałem: „Zefir1” według planów miał ważyć 320g, a mój ważył około 650 i śmigał aż miło, i Twój TOTO też poleci. I jeszcze jedno: wydaje mi się, że silnik zamontowałeś na prosto, bez skłonu i wykłonu, nie zapomnij o tym. Powodzenia – trzymam kciuki Pozdrawiam Adam G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 ADAM o jakim skłonie i wykłonie mówisz? Co to znaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 To znaczy, że silnik generuje pewne momenty sił, które trzeba skompensować. Dlatego silniki montuje się z tzw wykłonem w prawo (dla zwykłego śmigła) o ok. 2-3* oraz z tzw. skłonem, czyli skierowaniem silnika lekko w dół tak ze 2*. Te wartości są zależne od silnika i modelu i często trzeba je dobierać eksperymentalnie. Skłon i wykłon uzyskuje się w ten sposób, że podkłada się podkładki na śruby mocujące silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.