sudik Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Bezpiecznik w zasilaczu poszedł na pewno, bo jak rozbierałem zasilacz to szkiełko było popękane i się rozkruszyło jak rozbebeszałem zasilacz.
alibabebe Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 czesto na allegro mozna kupic juz przerobiony zasilacz ATX. inna opcja kupic transformator do halogenow i wyprostowac diodami napiecie. myslalem o tym, ale jak zaplacilem 300zl za ladowarke, to ta oszczednosc 50-100zl mnie malo przekonala i kupilem orginalny zasilacz. to jednak 230V i takie zabawy sa malo wskazane jak ktos sie nie zna na elektronice. korki w domu wylatuja, to dosadny sygnal by sie takimi rzeczami nie bawic
meloow Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2010 inna opcja kupic transformator do halogenow i wyprostowac diodami napiecie. oj to zły pomysł bo trafo halogenowe daje zmnienne napięcie. Temat przerabiałem i powiem tylko tyle nie ma sensu zabawa z tymi trafami.
MiQ27 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 oj to zły pomysł bo trafo halogenowe daje zmnienne napięcie. meloow, nie wiem, skąd wziąłeś trafo o "zmiennym przełożeniu" ale to jakiś ewenement. Albo źle mierzyłeś. Albo nie zauważyłeś tego kawałka o diodach. Trafo do halogenów (toroidalne) plus mostek Graetza (wspomniane diody) plus kondensator filtrujący nie ma prawa dawać zmiennego napięcia. Daje chyba koło 15-16V i trochę spada pod obciążeniem, ale zdecydowanie klasyfikuje się jako napięcie stałe. Zasilałem tym Sharka 10, potem kupiłem zasilacz do laptopa.
meloow Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2010 miałem na myśli trafo elektroniczne naturalnie z toroidą nie ma problemów po zastosowaniu układu prostojąco-filtrującego
ppompka Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Ja mam pytanie co do tego obciążenia +5V Trzeba podlaczyć np żarówkę pod czerwony i czarny, ale czy ten czarny to ma być ten zam co idzie na zewnątrz czy któryś inny czarny ?? A i jeszcze jedno jak to wpiecie żarówki czyli podłączenie czerwonego i czarnego przewodu do oprawki i włożenie żarówki ? :mrgreen:
meloow Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 tak musisz podłączyć żarówke pod czerwony (+5) i czarny. Czarny nie ważne który bo masa jest wspólna , tak wieć może być to tego co idze za zewnątrz. Co do oprwaki to ja mam tak zrobione. Oprawkę przykręciełm do obudwy i zamontowałem taką zarówke
Adam B Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Ja zrobiłem z rezystorami kupiłem 6 rezystorów za 6 zł oporność to chyba 100 ohm. Ale dołożę jeszcze 2lub 4
sudik Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Bojów z zasilaczem ciąg dalszy , czyli kolejna seria pytań . Dziś próbowałem ciąć styropian przy zasilaniu z zasilacza ATX 300W 12V. Drut po jakiś 2 min lekko był ciepły i tylko bardzo delikatnie przyklejał się do styro. Wniosek za mała temperatura. Drut ponoć ( tak zmierzyłem ) ma oporność 10 Ohm/ metr . Akurat używam ciut ponad 1m. Dla ułatwienia rachunków ustaliłem oporność 10 Ohm. Wyszedł mi prąd ok. 1.2A . Zasilacz na wyjściu +12V ma na etykiecie ponad 10A. Tu pojawia się pytanie co zrobić żeby drut się odpowiednio nagrzał? Dodam jeszcze że nie mierzyłem napięcia, oraz prądu przy podłączonym drucie i nie obciążałem wyjścia +5V.
Adam B Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Bojów z zasilaczem ciąg dalszy , czyli kolejna seria pytań . Dziś próbowałem ciąć styropian przy zasilaniu z zasilacza ATX 300W 12V. Drut po jakiś 2 min lekko był ciepły i tylko bardzo delikatnie przyklejał się do styro. Wniosek za mała temperatura. Drut ponoć ( tak zmierzyłem ) ma oporność 10 Ohm/ metr . Akurat używam ciut ponad 1m. Dla ułatwienia rachunków ustaliłem oporność 10 Ohm. Wyszedł mi prąd ok. 1.2A . Zasilacz na wyjściu +12V ma na etykiecie ponad 10A. Tu pojawia się pytanie co zrobić żeby drut się odpowiednio nagrzał? Dodam jeszcze że nie mierzyłem napięcia, oraz prądu przy podłączonym drucie i nie obciążałem wyjścia +5V. Nie wydaje mi się żeby zasilacz ATX byłby dobrą opcją do cięcia. znajdź sobie stary transformator którym ładowało się akumulator samochodowy. mam taki i drut kentala rozgrzewa w momencie i tnie jak skalpel
sudik Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Problem w tym, że nie za bardzo mam dostęp do trafa. Jedynie co to w garażu jest owszem prostownik do akumulatorów, lecz ma jeden problem, mianowicie sam dobiera sobie prąd :/ .
Adam B Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 na upartego można zastosować spawarkę. taką na 230V. Pewnie znajdą się osoby i powiedzą że jestem debil bo to jest ryzykowne, bo troszki jest. Ale poszukaj starego prostownika. to będzie najlepsze wyjście
WoZnY Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 :arrow: sudik Może Twój zasilacz wymaga obciążenia +5V aby wystartował poprawnie. Bez pomiarów choćby napięcia nie doszukamy się przyczyny Twojego problemu. Jeżeli Twój drut ma te 10ohmów to zasilając go napięciem 12V wydzieli się na nim moc 14.4W co jak dla mnie jest ciut mało jak na taka długość drutu, choć może się mylę.
meloow Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 zasilacz z kompa to zasilacz impuloswy i nie nadaje się do zasilania drutu do cięcia ! jak pisał Adam najlepsze rozwiązanie to zwykłe trafo ! na allegro zawsze coś znajdziesz na małą kase
mikon Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 zasilacz z kompa to zasilacz impuloswy i nie nadaje się do zasilania drutu do cięcia ! jak pisał Adam najlepsze rozwiązanie to zwykłe trafo ! Co ma piernik do wiatraka? Jego impulsowa konstrukcja w niczym nie przeszkadza w zasilaniu drutu do cięcia. Ot, obciążenie całkiem miłe bo praktycznie czysto rezystancyjne. Problemem może być regulacja, a właściwie jej brak. Zasilacz komputerowy pracuje w trybie regulacji napięcia (z ewentualnym zabezpieczeniem przeciążeniowym). To znaczy, w idealnym przypadku stara się utrzymać napięcie niezależnie od obciążenia (w rozsądnych granicach). Oznacza to że dla drutu oporowego wydzieli się na nim taka moc, na jaką pozwala rezystancja (zależna od rodzaju drutu i jego długości) zgodnie ze wzorem P=U^2/R - nie mając wpływu na U, pozostaje regulacja samym drutem (z ograniczeniem "od dołu", czyli dla minimalnej długości nie mamy możliwości zmniejszenia rezystancji inaczej niż wymieniając drut). Ideałem do cięcia drutem byłby zasilacz z regulacją prądu (czyli pracujący w trybie źródła prądowego), takie niestety są bardzo drogie. Innym rozwiązaniem jest zasilanie z większego napięcia i ewentualne dokładanie rezystancji gdy moc będzie zbyt duża. Pozdr., Michał
meloow Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 czyli michale jednak zasilacz ATX nie nadaje się do zasilania durtu oporowego "wycinarki" do styro ?! przy czym ja opisałem to w jednym zdaniu
sudik Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Jutro lub jeszcze w tym tygodniu spróbuje przy obciążeniu wyjścia +5V. Jeśli się nie uda to postaram się wyciąć przy pomocy prostownika samochodowego. Koniec z kombinowaniem na upartego .
Razor1996 Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 Witam "trochę" odkopuję ale... Mam pytanko: Dziś zabrałem sie za przeróbkę zasilacza AT na początku podłączam i niec się nie dzieje wyczytałem gdzieś że trzeba obciążyć zasilacz by śie uruchomił obciążyłem żarówką i nic czytam dalej piszą by zewrzeć kable to co zwarłem zasilacz "odpalił" i patrze na obudowe a tam pisze kabel żółty +12v niebieski -12v oks to wziąłem oba i sprawdzam v a ich ąż 24 zamiast 12 więc logicznie myśląc (elektrykiem to ja nie jestem) podłączyłem jeden kabel do masy z obudowy a drugi żółty i jest moje upragnione 12v a raczej 11,7 i tu moje pytanie czy masa z obudowy może być czy nie i gdzie można znaleźć mase w kabelku? I jak ładuje pakiet 1,6 Mah to muszę obciążać linie 5V ? I ostatnie pytanie (sam sobie odpowiedziałem ale wolę sie upewnić) Czy moge zbędne kable odlutować by nie przeszkadzały w obudowie)
sudik Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 Tak zbędne kable możesz spokojnie odlutować. Masy jest dużo, wiązka czarnych kabli. Napięcie 11.7 jest ok, to czy musisz obciążyć linie 5V zależy od tego jakim prądem będziesz pakiet ładował. Ja, np. przy prądzie do 1.1A nie muszę obciążać lini 5V powyżej tak, ponieważ napięcie spada. Pod obciążeniem rośnie.
meloow Opublikowano 7 Września 2011 Autor Opublikowano 7 Września 2011 Tak zbędne kable możesz spokojnie odlutować. Masy jest dużo, wiązka czarnych kabli. Napięcie 11.7 jest ok, to czy musisz obciążyć linie 5V zależy od tego jakim prądem będziesz pakiet ładował. Ja, np. przy prądzie do 1.1A nie muszę obciążać lini 5V powyżej tak, ponieważ napięcie spada. Pod obciążeniem rośnie. nie mieszaj w tematach jeżeli nie masz pojęcia co piszesz ... nie chodzi o podbicie napięcia ale o wydajność prądową i stabilność pracy zasilacza.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.