Jump to content

Regulator ESC 30A brak reakcji


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Witam, zakupiłem model F15 Agresor z zestawu RTF.

Przygotowany do lotu, oklejony, pomalowany na dodatkowe wrażenia wizualne.

Jednak pojawił się problem:

Regulator ESC 30A po podłączeniu zasilania nie daje żadnego sygnału, na wszelkie sposoby opisywane na forum dotyczące programowania nie ma reakcji, w objawach brak sterowania obrotami silnika, silnik 3f milczy ( sprawdzany jest ok)

 

Może ktoś ma jakiś zaawansowany sposób ustawień tych gadżetów w inny niż standardowy sposób? a może jest uszkodzony ?

 

Po wyjęciu modelu z pudła okazało się że wszystkie przełączniki były w innym niż prawidłowe ustawienia, w odbiorniku ktoś podłączył wszystko w dobrej kolejności, lecz w odbiciu lustrzanym. Zorientowałem się dopiero po tym jak nie odzywał się po wyjęciu z pudełka i przeprowadzeniu testu sterów i lotek, które działały odwrotnie i zmiksowane :)

 

Przełączyłem wszystko jak należy i wszystkie kanały pracują poza silnikiem prawidłowo.

 

Proszę o informację,...

Link to comment
Share on other sites

Wiele regulatorów nie odzywa się, gdy podepniemy do kanału w którym drążek nie jest na minimum.

1-upewnij się, że podpinasz do kanału gazu. Poznasz go po podpięciu na miejscu regulatora jakieś serwo-powinno się poruszać gdy ruszasz drążkiem gazu. Trymer ustaw na minimum lub w środkowym położeniu.

2-Wyłącz aparaturę. Podłącz regulator z podpiętym silnikiem (i podpiętym zasilaniem silnika). Drążek ustaw w dolnym położeniu i dopiero włącz nadajnik a po tym odbiornik.

3-powinieneś usłyszeć jakieś dźwięki z uzwojeń silnika (to nie piszczy regulator). Chwilę odczekaj, niektóre regulatory odezwą się dopiero po kilku sekundach. Jeśli nic się nie odezwie, sprawdź omomierzem uzwojenia silnika. Między wszystkimi trzema końcami musi omomierz pokazywać zwarcie (b. mały opór). Nie powinno być zwarcia z końca uzwojenia do obudowy metalowej silnika.

4-powtóż 2 i 3 z odwrotnie ustawionym drążkiem gazu (trymer na środek). Jeżeli również będzie cisza, to uszkodzenia szukaj w regulatorze. pozdr

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

OK wiec sprawa wygląda następująco :

1- podpiąłem inne serwo w miejsce gazu i nie działa

2- podpiąłem zasilanie i regulator z silnikiem w inne miejsce np. steru kierunku i cisza

3- między wszystkimi uzwojeniami jest 0 Ohm

4- silnik działa w innym modelu

 

Muszę do jutra dać odpowiedź co jest uszkodzone żeby mi przysłali nowe części do soboty.

Jak sądzicie po opisie co to może być ? czy odbiornik nawalił?

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, gdy kanał gazu sprawdzałeś serwem, odbiornik był zasilany. Jeżeli regulator podpinasz pod inny kanał, drążek na tym kanale musi być wychylony w skrajne położenie (przytrzymuj ręką wychylenie). Inaczej będzie cisza.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

ok więc następne zachowanie po wykonaniu czynności jak powyżej:

 

1- podłączyłem regulator wraz z zasilaniem i silnikiem na kanał steru kierunku, zanim to wykonałem dałem go w skrajne położenie. ( kolejność włączenia 1-nadajnik, 2odbiornik)

2- silnik po pierwszym połączeniu wydał dźwięk pojedynczy

3- po drugim połączeniu wydał 2 dźwięki, jakby modulowany dźwięk, czyli pierwszy dźwięk i o ton niżej jeden po drugim.

4- po przesunięciu dźwigni nic się nie dzieje.

5- po włączeniu na drugim skrajnym wychyleniu też cisza.

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi sie ze to odbiornik ale nie jestem pewien , nie masz mozliwosci sprawdzenia na innej apraturze ? mozliwe ze blokuje regulator wskutek zlego oprogramowania . np. ustawiony rewers . Nie znam tych regulatorow ale pewnie maja standartowe oprogramowanie . Tam gdzie 2 pikniecia po ok sek to tryb programowania . jeden pipp to tryb pracy , zrob na dzialajacym kanale pelna opcje programowania . sprawdz ktore kanaly nie dzialaja serwem . zrob jeszcze tak ustaw w tym polozeniu dzie 2 pip wlacz zasilanie , powroc na polozenie 1 pip i poczekaj czy dalej zapipa jak zapipa to przesun w kierunku 2 pip powinien wystartowac .

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Ok więc sprawa wygląda tak:

 

Silnik zrobi "bib" po podłączeniu napięcia i cisza po ok 20 sekundach tej ciszy przesuwam na drugie położenie kanał, bez odłączania zasilania i cisza.

Kiedy odłączę zasilanie i po chwili podłączę, słyszę jeden dźwięk ale modulowany w przykładzie :) "biipbuup" i to samo cisza wszędzie jak makiem zasiał.

 

Myślę że dzięki waszym podpowiedziom można wywnioskować że to odbiornik.

Dla pewności zamówię odbiornik i regulator, a to co będzie uszkodzone wyminie, resztę odeślę.

Mam drugą apkę, ale sprzęt powinien być sprawy a nie jest dlatego chcę ustalić co się stało i wymienić podzespoły.

 

Dzięki za pomoc i szybką reakcję...

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Witam ponownie i mam ciekawostki, które znów wymagają pomocy ;)

 

Otóż okazało się że ów oryginalny nadajnik jest skopany po rozebraniu go, zobaczyłem że, potencjometr był wyczepiony i nie miał prawa reagować wisiał gdzieś koło połowy mocy.

Jak to na "Chonoli" przystało poprawiłem to po nich i zaskoczyło.

 

Otrzymałem w dniu dzisiejszym nową aparaturę FUTABA 6EX 2,4GHz i na niej odpaliłem sprzęt, znów wszystko poza silnikiem ruszyło :( ( nowy regulator)

Wszystko działa nawet jak przepnę inny kanał do tego od mocy czyli nr 3 to serwo działa, jednak jak podłączam rygiel z silnikiem na to miejsce nie działa.

Ciekawa rzecz jest taka że, jak ustawię na full w nadajniku i włączę nadajnik a potem odbiornik silnik piknie raz, potem daje w dół dźwignię gazu i nic się nie dzieje.

 

Pomóżcie bo dostanę szału ....

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Jedyne informacje jakie posiadam na temat tego rygla to że, jest ESC 30A

nic więcej i tyle samo znajduje w necie

mam dwa takie bo przysłano mi drugi ze sklepu opisując jako sprawny i dzieje się to samo

nie mam pojęcia co się dzieje tak naprawdę.

 

Może faktycznie się przeprogramowały włączając je w ustawieniu potencjometru w innym położeniu niż minimum, jednak powinien iść jakiś dźwięk że coś nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy masz naładowany akumulator.

Jeżeli będzie zbyt niskie napięcie zasilania to regulator może odcinać zasilanie do silnika - dla ochrony akumulatora.

Lub masz ustawiony regulator na 3-cele a podpinasz akumulator dwu-celowy.

I ważne (co pisali inni) aby wystartował silnik musisz załączać zasilanie regulatora przy ustawionym na min. wychyleniu dźwigni (tej do której jest podpiety), oraz ustawione ma min. trymery tego kanału.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

OK !!! :_) Musiałem krzyknąć ;) sorrki

Zadziałało, zacząłem włączać i wyłączać zasilanie na różne sposoby.

W pewnym momencie na minimum odezwał się silnik, w nowej aparaturze problemem było po zaprogramowaniu funkcji i rygla, wciśnięcie przycisku i przytrzymanie od "gaszenia silnika"

wtedy silnik dał znak jednym beep że jest gotowy i moc zaczęła działać poprawnie.

 

Wszystko już jest ok, dziękuję wszystkim za pomoc, bo każde z tych podpowiedzi zostało przeze mnie przerobione dokładnie i dzięki temu nie musiałem na to poświęcać więcej czasu, poza tym widać że są chętni do pomocy.

 

F15 Agresor w zestawie z FUTABA 6EX już gotowy do lotu, czeka tylko na wolną chwilę.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Jeszcze jedna informacja, żeby użyć silników muszę najpierw po włączeniu apki przycisnąć przycisk "THR CUT" silnik da sygnał gotowości i można lecieć ;) w przeciwnym wypadku nie uruchomię ich ;) może to dobre rozwiązanie przed kraksą na ziemi z powodu włączenia apki z przepustnicą na maxa ; )

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.