ANDERS Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam! Mam w swoim magazynku jakiś wolny silniczek 3f Ray B2856/09. Chciałem go sprawdzić jak chodzi i podłączyłem go pod regulator 3f 30A. Regulator zalecany do niego to 40A, dlatego dałem tylko trochę gazu. Po włączeniu wewnątrz silnika zaczęły sypać się iskry. Silnik chodzi ale nierównomiernie. Zamieniałem kable i to samo. Czy problemem może być zbyt słaby regulator czy silnik uszkodzony? Dodam że na tym regulatorze drugi silnik chodzi bez problemów. Niedługo przyjdzie pocztą nowy mocny regulator to spróbuje go podłączyć pod zalecany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Iskry świadczą o zwarciu. Musi być uszkodzona izolacja uzwojenia lub przewodów zasilających. Mógł się dostać jakiś paproch, który przetarł izolację i w trakcie ruchu zwiera miejsce uszkodzenia z obudową. Jeśli silniczek jest na gwarancji to reklamuj. Jak nie szkoda ci gwarancji, spróbuj go rozebrać. Zawsze można spróbowac go przezwoić. Pod żadnym pozorem go nie włączaj, bo jeszcze spalisz regulator. Przy za słabym regulatorze, i to pod obciążeniem, grzałby się regulator. Iskry to uszkodzenie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 jednym z uszkodzeń które spotkałem była przerwa w jednym z obwodów silnika . nie tyle zimny lut co wogóle luźny przewód tylko skręcony z pozostałymi . dawało to identyczne efekty do opisanych a też pierwotnie obstawiałem przetarcie/jakieś obce ciało w silniku . jeśli nie czujesz się na siłach daj komuś kumatemu by rozebrał silnik i sprawdził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDERS Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Już wiem co było. Źródłem kłopotów była... nakrętka. Dostała się tam ponieważ przechowywałem silnik w jednej torebce razem ze śrubkami i nakrętkami do silników. Ale się namęczyłem żeby ją wyciągnąć... Teraz już działa dobrze. A silnik jakiś nierozbieralny, prędzej bym pogiął obudowę niż go rozebrał. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.