Jump to content

Tecnam p 92


extream

Recommended Posts

Witam

Juz chyba co nieco widac :) Model to polmakieta samolotu tecnam p 92 super echo. Budowa trwa juz troche- ok tygodnia zajelo mi wycinanie ( niestety recznie ( ale juz nie dlugo :P )) elementow. Drugi tydzien montowanie tego do kupy. Obecnie wyglada jak na fotach. Mysle ze jeszcze tydzien i mozna oblatac. Troche danych :

Rozpietosc 1100 mm

Dlugosc ok 700 mm

Powierzchnia nosna : 22.40 dm2

waga - chcialbym sie zmiescic w 450 g

Silnik : albo jakis cd lub tp21 ( ciag ok 560 g na smigle 8x6 )

Serwa : conrady es 05

Odbiornik: rex 5 +

Regler 30 A

Pakiet : Li pol 11.1 V 2200 mAh 10 C ( waga ok 160g. )

 

 

Jako ze to polmakieta wiec nie moze zabraknac kilku detali : ( mam zamiar zamontowac ) :

Oswietlenie modelu : Zakupione mam juz diody o srednicy 5 mm superjasne na skrzydla po parze czerwona i zielona biala na dziob, i 2 migajace czerwone na ster kierunku i pod kadlub.

Taki detalik jak szybki :P i owiewki kol. Moze pokusze sie tez o otwierana oslone silnika ale to bede wiedzial jak wstepnie wywaze model i zobacze gdzie wyladawal pakiet :) A teraz obiecane fotki :

 

04-09-06_1339.jpg

 

04-09-06_1340.jpg

 

 

06-09-06_0906.jpg

 

10-09-06_2019.jpg

 

10-09-06_2020.jpg

 

10-09-06_2022.jpg

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Nie martw sie polaczenie bedzie wzmocnione a wlasciwe juz by bylo bo mam wyciete laczenie ale musze najpierw zamontowac wyposazenie. Co do wregi wyglada gorzej na zdjeciach niz w realu ale rezeczywiscie jest potargana :) Wszystko przez to ze to sklejka ktorej nienawidze... Juz niedlugo problemy sie skoncza bo bede mial wyzynarke wiec budowa bedzie przyjemnoscia :P A co do wregi to okleje ja folia i nie bedzie sie rzucalo w oczy :P

Link to comment
Share on other sites

210 g na razie

dojdzie pewnie jeszcze ze 25-40g na obudowe kadluba.

silnik ,pakiet,regiel,serwa,odbiornik ok.280 g.

Folia ??? 30g-50g ??

Razem 510g-530g.

Przy rozpietosci 1,1m i ciagu silnika do 600 g to spokojnie bedziesz smigal ino kurzyc sie za Toba bedzie.

Mysle ze loty po 20 minut spokojnego latania na 1/2 lub 1/3 gazu masz zapewnione.

 

Co do samego modelu to nie wiem czy masz w planach ,ale skrzydlom koniecznie dorob "podporki" od kadluba do 1/2 polowiki skrzydla.

Link to comment
Share on other sites

jesli daszmiedzy wregami balse (tak jak masz na srodku skrzydla ) to wagi duzo nie przybedzie a skrzydlo zrobi sie naprade wytrzymale.

To wzmocnienie nie musi isc do koncow skrzydla ,albo na koncach to juz dobrze wyazurowane.

W moim wicherku co mial podobna wage i konstrukcje i nie mial zestrzalow skrzydlo sie zlozylo w motyla (no nie w Marcina )

ale dopiero po kiku lepszych petelkach.

Wzmocnien miedzy wregami wogole nie mialem i to byl blad.

Pamietaj ze wzmcnienia wklejasz slojami zgory na dol ,a nie z lewa w prawo.Poza tym jesli przygrzmocisz to i tak cos muzsi peknac wiec jesli zrobisz zbyt mocen to popeka wile rzeczy ,a tak peknie jakis kawalek co go szybko kropelka skleisz.

Link to comment
Share on other sites

Może trochę pod prąd nurtowi zwolenników wzmacniania :D

 

Jeżeli czujesz, że ta konstrukcja nie jest wiotka, na zdjęciach tego nie zobaczy nikt, bo nie widać twardości balsy :lol: to zbyt dużo drewna nie ładuj.

Jak masz mieć pracujace zastrzały, to daruj sobie pas między dźwigarami.

Kadłub w dolnej części to czołg.

Jedynie ta nadbudówka (kabinka) może być wrażliwa na urwanie ostatniej warstwy balsy.

Słoje balsy masz poziomo i nic nie trzyma na zerwanie bo wzmocnienia pionowego słupka (drugiego od przodu) są dzielone w miejscu profilowania/załamania kadłuba i nie sięgają do końca (pod samo skrzydło).

Generalnie nie wiem, czy nie pomyliłeś czegoś ze słojami w nadbudówce.

Link to comment
Share on other sites

dokładnei chodzi mi o tą nadbudówke :)

 

 

A co do skrzydłą to wsadź wypełnienie między dźwigary z balsy 2mm isłojami pionowo. Wypełnienie możesz zastowosać tylko w połowie skrzydła. wypełnienie wkładaj między dźwigary aby utworzyć litere C lub 2 litery Todwrócone. Ni erób jak sugeruje Atos obok dźwigarów bo wtedy orócz kleju nic więcej nie trzyma i szkoda wagi :)

Link to comment
Share on other sites

A musze cie zmartwic Marcin ale Madman w ten spozob sklejony ma niezniszczalne skrzydla.Po kretobiciu w ziemie z takim impetem ze wyrylem niezy kawal trawy skrzydlo bylo tylko pekniete na 2 polwki ,ktore mi szybko Bartek posklejal. Prawda jes tak ze prawdopodonie szybciej peknie balsa niz pusci klej.

Aco do balsy to mozesz dac roznej grubosci .Czym dalej od srodka tym ciensza ,a przy koncach wogole ,bo tam najmniejsze sily dzialaja w locie (i odwrotnie przy upadku )

Link to comment
Share on other sites

tomek moze i tak jak mówisz ale zwróć uwage ze jedne i ta sama waga a wytrzymałeość 3x większa :)

 

Dlatego między dźwigary moze wtwawić i 1mm balse i będzie OK. widziałem praktyki że wkłądali wypełnienie wężykiem z balsy 1mm czy to lepiej nie wiem ale podobna tak :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.