krzylas Opublikowano 20 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Model ma już zamontowaną turbinę 64 mm GWS'a. Pozostało kilka drobnych rzeczy. Jeśli pogoda dopisze, to dzisiaj odbędzie się drugi oblot. EF Typhoon wygląda obecnie tak : EDIT: Ciągle czekam na dobra pogodę. ( Pada deszcz i/lub wieje silny wiatr ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Model został właśnie oblatany przy wietrze 3- 5 m/s. Masa gotowego do lotu modelu z pakietem 3S1P 1400 mAh wynosi 560 g, z czego ponad 80 g to balast w dziobie. Model z silnikiem i serwami waży ok. 320 - 340 g. Mimo silnego wiatru EF latał bardzo dobrze. Z trymowaniem muszę poczekać na lepsze warunki pogodowe. Model można utrzymać w powietrzu na 1/3 gazu. Ładnie szybuje i lądowania to nie problem. Zapewne wynika to z małego obciążenia powierzchni - model jest w końcu dosyć duży, ale jednocześnie lekki. Musze tylko trochę zwiększyć wychylenia. Jedyne co mnie denerwuje to to, że mimo że latałem na 2/3 gazu silnik modelu jest bardzo bardzo bardzo gorący. Silnik czasami też przerywa na 0.5 s i potem znowu pracuje normalnie. Co może być tego powodem ? Dodam jeszcze, ze po locie regulator Pulso DL22A jest lekko ciepły, a pakiet gorący. Zdjęcia: Film wkrótce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Jedyne co mnie denerwuje to to, że mimo że latałem na 2/3 gazu silnik modelu jest bardzo bardzo bardzo gorący. Silnik czasami też przerywa na 0.5 s i potem znowu pracuje normalnie. Co może być tego powodem ? Dodam jeszcze, ze po locie regulator Pulso DL22A jest lekko ciepły, a pakiet gorący. Z tego wynika, że masz za słaby pakiet (zbyt mała wydajność) , ewentualnie pakiet nie ma chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Latałem na 3 różnych pakietach o pojemności 1250 - 1400 mAh i wydajności 20 - 30 C. Dlaczego jednak silnik jest bardzo bardzo bardzo gorący po locie na mniej niż 2/3 gazu ? Po kilku minutach lotu mimo, że mam w pakietach jeszcze ponad połowę pojemności silnik zaczyna przerywać w locie na ok. 0.5 s, a następnę traci prawie całą moc. Musze odczekać kilka minut, aż silnik ostygnie, aby latać dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Masz zbyt duże śmigło do tego silnika. Podaj na jakim śmigle latasz i jaki dokładnie masz silnik EDIT Teraz doczytałem że latasz z turbinką i masa modelu to ponad 560g. W takim razie masz za słabe akumulatory - turbinki lubią dużo prądu - wcale bym się nie zdziwił gdyby brała ona ponad 40A. A taki prąd zniszczy akumulatory i regulator. Ja w modelu z turbinką o podobnej wadze musiałem dać pakiet 30C 2200mAh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Mnie się zdaje, że w ten sposób zamontowana turbinka może powodować nieodpowiednie chłodzenie silniczka. We wszystkich modelach seryjnych jakie widziałem, turbinka była mocowana za zewnętrzny pierścień, a za silnikiem było już tylko puste miejsce. U ciebie silniczek siedzi trochę w kadłubie. Może to powodować nieodpowiednie chłodzenie. Nie wiem jak z turbinami, ale w Montertracku RC jak jeździłem na 2/3 gazu to silnik był bardziej gorący niz przy jeździe na maxa. Może ten silnik też lubi obroty? Wzorowałem się m/i na tej turbince. Takie moje zdanie. Ta twoja turbina jest nowa, czy już wcześniej ją uzywałeś w inych modelach? Być może jest to wadliwy egzemplaż Teraz doczytałem że latasz z turbinką i masa modelu to ponad 560g. W takim razie masz za słabe akumulatory - turbinki lubią dużo prądu - wcale bym się nie zdziwił gdyby brała ona ponad 40A. A taki prąd zniszczy akumulatory i regulator. Ja w modelu z turbinką o podobnej wadze musiałem dać pakiet 30C 2200mAh O pakietach też tak myślę, ale jeszcze kwestia gorącego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Zdjęcia są troszkę stare.Wyciąłem trochę depronu, tak że pomiędzy kadłubem a silnikiem są ok. 2 cm wolnego miejsca. Turbina jest nowa, kupiłem dwie takie same od Pana Huberta, który zmierzył dla mnie przed zakupem jej ciag i pobór prądu. Wyszło że turbina działająca pod napięciem 11.1V ma ciąg w granicach 500 g przy poborze ok. 24A . Gdy kiedyś będę w końcu w domu sprawdzę czy to samo występuję z drugą turbiną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.