Skocz do zawartości

Eurofighter Typhoon Profile Pusher - relacja .


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model ma już zamontowaną turbinę 64 mm GWS'a. Pozostało kilka drobnych rzeczy. Jeśli pogoda dopisze, to dzisiaj odbędzie się drugi oblot.

 

EF Typhoon wygląda obecnie tak :

 

5d47eb9e25d9a86c.jpg

 

e250effaf20d0159.jpg

 

07d00ec7c5a82d8d.jpg

 

EDIT: Ciągle czekam na dobra pogodę. ( Pada deszcz i/lub wieje silny wiatr )

Opublikowano

Model został właśnie oblatany przy wietrze 3- 5 m/s. Masa gotowego do lotu

modelu z pakietem 3S1P 1400 mAh wynosi 560 g, z czego ponad 80 g to balast w dziobie.

Model z silnikiem i serwami waży ok. 320 - 340 g.

 

Mimo silnego wiatru EF latał bardzo dobrze. Z trymowaniem muszę poczekać na lepsze warunki pogodowe.

Model można utrzymać w powietrzu na 1/3 gazu. Ładnie szybuje i lądowania to nie problem.

Zapewne wynika to z małego obciążenia powierzchni - model jest w końcu dosyć duży, ale jednocześnie lekki.

Musze tylko trochę zwiększyć wychylenia.

 

Jedyne co mnie denerwuje to to, że mimo że latałem na 2/3 gazu silnik modelu jest bardzo bardzo bardzo gorący.

Silnik czasami też przerywa na 0.5 s i potem znowu pracuje normalnie.

Co może być tego powodem ? Dodam jeszcze, ze po locie regulator Pulso DL22A jest lekko ciepły, a pakiet gorący.

 

Zdjęcia:

 

 

d9fad20a07fd7573.jpg

 

82ea8c7008d60362.jpg

 

12977d4aaca80b8e.jpg

 

df38221f99016088.jpg

 

Film wkrótce.

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous
Opublikowano

 

Jedyne co mnie denerwuje to to, że mimo że latałem na 2/3 gazu silnik modelu jest bardzo bardzo bardzo gorący.

Silnik czasami też przerywa na 0.5 s i potem znowu pracuje normalnie.

Co może być tego powodem ? Dodam jeszcze, ze po locie regulator Pulso DL22A jest lekko ciepły, a pakiet gorący.

 

 

Z tego wynika, że masz za słaby pakiet (zbyt mała wydajność) , ewentualnie pakiet nie ma chłodzenia.

Opublikowano

Latałem na 3 różnych pakietach o pojemności 1250 - 1400 mAh i wydajności 20 - 30 C.

 

Dlaczego jednak silnik jest bardzo bardzo bardzo gorący po locie na mniej niż 2/3 gazu ?

Po kilku minutach lotu mimo, że mam w pakietach jeszcze ponad połowę pojemności silnik zaczyna przerywać w locie na ok. 0.5 s,

a następnę traci prawie całą moc. Musze odczekać kilka minut, aż silnik ostygnie, aby latać dalej.

Opublikowano

Masz zbyt duże śmigło do tego silnika. Podaj na jakim śmigle latasz i jaki dokładnie masz silnik

 

EDIT

Teraz doczytałem że latasz z turbinką i masa modelu to ponad 560g.

W takim razie masz za słabe akumulatory - turbinki lubią dużo prądu - wcale bym się nie zdziwił gdyby brała ona ponad 40A. A taki prąd zniszczy akumulatory i regulator.

Ja w modelu z turbinką o podobnej wadze musiałem dać pakiet 30C 2200mAh

Gość Anonymous
Opublikowano

Mnie się zdaje, że w ten sposób zamontowana turbinka może powodować nieodpowiednie chłodzenie silniczka.

We wszystkich modelach seryjnych jakie widziałem, turbinka była mocowana za zewnętrzny pierścień, a za silnikiem było już tylko puste miejsce.

U ciebie silniczek siedzi trochę w kadłubie.

Może to powodować nieodpowiednie chłodzenie.

Nie wiem jak z turbinami, ale w Montertracku RC jak jeździłem na 2/3 gazu to silnik był bardziej gorący niz przy jeździe na maxa.

Może ten silnik też lubi obroty?

 

Wzorowałem się m/i na tej turbince.

 

Takie moje zdanie.

Ta twoja turbina jest nowa, czy już wcześniej ją uzywałeś w inych modelach?

Być może jest to wadliwy egzemplaż

 

Teraz doczytałem że latasz z turbinką i masa modelu to ponad 560g.

W takim razie masz za słabe akumulatory - turbinki lubią dużo prądu - wcale bym się nie zdziwił gdyby brała ona ponad 40A. A taki prąd zniszczy akumulatory i regulator.

Ja w modelu z turbinką o podobnej wadze musiałem dać pakiet 30C 2200mAh

 

O pakietach też tak myślę, ale jeszcze kwestia gorącego silnika.

Opublikowano

Zdjęcia są troszkę stare.Wyciąłem trochę depronu, tak że pomiędzy kadłubem a silnikiem są ok. 2 cm wolnego miejsca.

 

Turbina jest nowa, kupiłem dwie takie same od Pana Huberta, który zmierzył dla mnie przed zakupem jej ciag i pobór prądu.

Wyszło że turbina działająca pod napięciem 11.1V ma ciąg w granicach 500 g przy poborze ok. 24A .

 

Gdy kiedyś będę w końcu w domu sprawdzę czy to samo występuję z drugą turbiną.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.