Skocz do zawartości

Eurofighter Typhoon Profile Pusher - relacja .


krzylas

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś przypadkiem znalazłem w sieci stronę, z której po krótkim namyśle pobrałem plany i zbudowałem F16C Block 50D .

Był to jednak model o wiele za duży do mojego wyposażenia. Żeby go wyważyć musiałem dodać na dziób

ok. 150 - 200 g ołowiu, przez co masa modelu wynosiła 650 g, a ciąg mojego silnika 250 g :crazy: .

Nie powiem, modele bardzo ladnie latały, ale czuć było wyraźny brak mocy oraz

ze względu na sterowanie tylko usterzeniem, praktyczny brak sterowaności.

Wymontowałem wiec wyposażenie i postanowiłem zbudować coś lżejszego.

Wybór padł na Eurofighter Typhoon.

 

Link do planów, zdjęć, filmów i tematu o EF na rcgroups.com

 

:arrow: Budowa:

 

Najpierw wydrukowałem plany.

 

5214ad4a44f030bb.jpg

 

Potem odciąłem skalpelem brzegi kartki, aby można było połączyć strony. Następnie skleiłem kartki i wyciąłem plany.

 

280f8e76c74bd26a.jpg

 

Porównanie wielkości do Lamy V4 z moją obudową z depronu 3 mm:

 

85b0ea87442b75c0.jpg

 

Zdjęcia samej Lamy:

http://images47.fotosik.pl/110/e3ae11faf17841aa.jpg

http://images45.fotosik.pl/109/e9ca3e40e30f0afe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Wyciąłem już wszystkie części z depronu i mam całe wyposażenie. Model bym już dawno ukończył, jednak zabrakło mi prętów węglowych.

Byłem w sklepie modelarskim, ale czekają na dostawę. Obecnie nie mam dostępu do aparatu, więc zdjęć nie wstawiłem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długa ta "fotorelacja" nie będzie.

 

1) Nie miałem dostępu do aparatu.

2) Nie mam jeszcze prętów węglowych.

 

 

Dostałem się jednak do aparatu, zrobiłem trochę zdjęć i ulepszyłem ich "telefoniczną" jakość.

 

Troszkę zdjęć :

 

Czerwony - części z dwóch połaczonych arkuszy spienionego polistyrenu ( Tutaj - rowkowany IzooFloor z Castoramy ) 5mm ,

Zielony - jeden arkusz spienionego polistyrenu 5 mm.

 

8dd531e1f06782fc.jpg

 

Wyposażenie:

 

aa9bc1890bdbf1a0.jpg

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Jedyne zdjęcia jakie mam z budowy:

 

Klejenie statecznika i wklejenie wzmocnienia węglowego.

 

cec728fbec7354b5.jpg

 

59634d65651f3285.jpg

 

ba2e9fdc40924907.jpg

 

Oczywiście przed klejeniem powinniśmy lekko przetrzeć obie klejone, depronowe

powierzchnie papierem ściernym (aby usunąć ,,warstwe lakieru" z klejonej powierzchni )

 

Na razie tyle - nie mam stałego łącza i mam limit pobierania i wysyłania danych - nie chcę go przekroczyć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat :Czerwony - części z dwóch połaczonych arkuszy spienionego polistyrenu ( Tutaj - rowkowany IzooFloor z Castoramy ) 5mm ,

Zielony - jeden arkusz spienionego polistyrenu 5 mm.

 

CoaxialV4 pisz nazwy materiałów których rzeczywiście używasz.Spieniony polistyren to nazwa handlowa całkiem innego materiału.Ktoś próbujący zbudować model według twojego opisu zbuduje cegłę.

 

cytat : Oczywiście przed klejeniem powinniśmy lekko przetrzeć obie klejone, depronowe

powierzchnie papierem ściernym (aby usunąć ,,warstwe lakieru" z klejonej powierzchni )

 

Jakiego lakieru? To zeszklona powierzchnia pozostała po cięciu płyt,a w ogóle to po co?Żeby był bardziej wiotki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, faktycznie pomyłka - powinno być polistyren ekstrudowany. Błąd wynikał z błednej informacji na pewnej stronie.

 

Co do zeszklonej powierzczhni - ja to ścieram - gdybym posmarował klejem warstwę ''lakieru" - jak to nazwałem , to klejone powierzchnie nie trzymają się mocno

- odpadają po mocniejszym ciągnięciu. Wiem to z doświadczenia i nikt mi nie wmówi że jest inaczej. Gdy zeskrobię tą warstwę połączenie jest bardzo mocne i nie da się oderwać części nie uszkadzając depronu. Używam kleju UHU Por.

 

Nie zauważyłem by ta powierzchnia była dużo bardziej wiotka po zeszlifowaniu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tylko napisać, dla tych osób które czekają na relacje ( o ile takie osoby są ... ) że jutro dotrze do mnie paczka ze wzmocnieniami i częściami.

Myślę, że do piątku model będzie już gotowy.

W sobotę oblot, o ilę będą dobre warunki i będę miał czas.

Jeśli chcecie ( i jesli będę miał takie możliwości ) to mogę zrobić film z oblotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanko jakie jest ustawienie aparatury do tego typu samolotów, bardzo mi się spodobał projekt czegoś takiego i sam się zastanawiam nad budową Su-37 Super Flanker.

Chodzi mi czy ustawienia są jak dla np. latającego skrzydła czy porostu podpięte są same lotki jak przy zwykłym samolocie bez żadnych mixów?

 

pzdr.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojdas

 

Chodzi mi czy ustawienia są jak dla np. latającego skrzydła

 

:arrow: Dokładnie tak jak napisałeś ( czyli inaczej mikser delta ).

 

Jednak nie we wszystkich modelach parkjet'ów są takie ustawienia. Są konstrukcje "klasyczne" ...

 

:idea: Często występują różne wersje tego samego modelu różniące się układem sterowania - np:

 

:arrow: F22 z rc.tomhe.net i podobne wersje z rcgroups.com

:arrow: Steve Shumate F-22

 

:arrow: Prace nad moim modelem idą naprzód. Myślę, że nie będziecie musieli czekać do soboty z oblotem. Prawdopodobnie odbędzie się on w środę, gdy będę w końcu w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i tak to teraz wygląda:

 

f4fc01f7acc7c0b7.jpg

 

Zdjęcia:

http://images49.fotosik.pl/131/f0730d7bd76ba268.jpg

http://images45.fotosik.pl/131/2d987726a5bf03e2.jpg

http://images41.fotosik.pl/127/751cbc68e29315fd.jpg

http://images50.fotosik.pl/131/d77c42edc352de54.jpg

http://images45.fotosik.pl/131/62b1902f5435a0e9.jpg

http://images45.fotosik.pl/131/453de5259cdde418.jpg

http://images37.fotosik.pl/127/ef3b36863d275349.jpg

 

Do modelu dorobiłem dwa malutkie pręciki z bowdena robiące za podwozie,

aby podczas lądowania na asfalcie kadłub się nie obtarł :wink:

 

Z powodów finansowych do sprzedania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :D

Prawdę mówiąc , to ja również chciałbym zobaczyć jak on lata :wink:

 

Niestety mam problemy finansowe i jestem zadłużony.

Niestać mnie nawet na Emaxa 2812 ze śmigłem APC E 6x4 - najtańszy napęd do modelu :(

 

Dlatego muszę sprzedać model.

 

Zrobiłem małą wyprzedaż różnych rzeczy : http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=16754 - może znajdziecie coś dla siebie ?

 

Jest jednak szansa, że jeśli nikt nie kupi tego modelu, a ja uzbieram odpowiednią sumę to może ...

 

BTW: Można jeszcze wydrukować kabinę:

 

cockpit.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

05.06 ( sobota ). Godz. 20.13. Wiatr ucichł. Biorę model i cały sprzęt. Wychodzę z domu.

Po przejściu 200 m jestem na "lotnisku".

 

Podłączam zasilanie. Sprawdzenie Checklisty i przestrzeni powietrznej oraz lądowiska. Wszystko ok. Można lecieć.

 

Gaz na max. Wyrzut za całej siły. Model przeleciał z 8 m, a następnie "wylądował", na szczęscie bez uszkodzeń.

 

Wniosek:

Nie poleci na tym silniku - za mały ciąg. Model nie chce się nawet w poziomie utrzymać.

 

Silnik już wymontowałem. Chyba wsadzę EDF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.