Skocz do zawartości

Eurofighter Typhoon Profile Pusher - relacja .


krzylas

Rekomendowane odpowiedzi

Model ma już zamontowaną turbinę 64 mm GWS'a. Pozostało kilka drobnych rzeczy. Jeśli pogoda dopisze, to dzisiaj odbędzie się drugi oblot.

 

EF Typhoon wygląda obecnie tak :

 

5d47eb9e25d9a86c.jpg

 

e250effaf20d0159.jpg

 

07d00ec7c5a82d8d.jpg

 

EDIT: Ciągle czekam na dobra pogodę. ( Pada deszcz i/lub wieje silny wiatr )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Model został właśnie oblatany przy wietrze 3- 5 m/s. Masa gotowego do lotu

modelu z pakietem 3S1P 1400 mAh wynosi 560 g, z czego ponad 80 g to balast w dziobie.

Model z silnikiem i serwami waży ok. 320 - 340 g.

 

Mimo silnego wiatru EF latał bardzo dobrze. Z trymowaniem muszę poczekać na lepsze warunki pogodowe.

Model można utrzymać w powietrzu na 1/3 gazu. Ładnie szybuje i lądowania to nie problem.

Zapewne wynika to z małego obciążenia powierzchni - model jest w końcu dosyć duży, ale jednocześnie lekki.

Musze tylko trochę zwiększyć wychylenia.

 

Jedyne co mnie denerwuje to to, że mimo że latałem na 2/3 gazu silnik modelu jest bardzo bardzo bardzo gorący.

Silnik czasami też przerywa na 0.5 s i potem znowu pracuje normalnie.

Co może być tego powodem ? Dodam jeszcze, ze po locie regulator Pulso DL22A jest lekko ciepły, a pakiet gorący.

 

Zdjęcia:

 

 

d9fad20a07fd7573.jpg

 

82ea8c7008d60362.jpg

 

12977d4aaca80b8e.jpg

 

df38221f99016088.jpg

 

Film wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

 

Jedyne co mnie denerwuje to to, że mimo że latałem na 2/3 gazu silnik modelu jest bardzo bardzo bardzo gorący.

Silnik czasami też przerywa na 0.5 s i potem znowu pracuje normalnie.

Co może być tego powodem ? Dodam jeszcze, ze po locie regulator Pulso DL22A jest lekko ciepły, a pakiet gorący.

 

 

Z tego wynika, że masz za słaby pakiet (zbyt mała wydajność) , ewentualnie pakiet nie ma chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latałem na 3 różnych pakietach o pojemności 1250 - 1400 mAh i wydajności 20 - 30 C.

 

Dlaczego jednak silnik jest bardzo bardzo bardzo gorący po locie na mniej niż 2/3 gazu ?

Po kilku minutach lotu mimo, że mam w pakietach jeszcze ponad połowę pojemności silnik zaczyna przerywać w locie na ok. 0.5 s,

a następnę traci prawie całą moc. Musze odczekać kilka minut, aż silnik ostygnie, aby latać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zbyt duże śmigło do tego silnika. Podaj na jakim śmigle latasz i jaki dokładnie masz silnik

 

EDIT

Teraz doczytałem że latasz z turbinką i masa modelu to ponad 560g.

W takim razie masz za słabe akumulatory - turbinki lubią dużo prądu - wcale bym się nie zdziwił gdyby brała ona ponad 40A. A taki prąd zniszczy akumulatory i regulator.

Ja w modelu z turbinką o podobnej wadze musiałem dać pakiet 30C 2200mAh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mnie się zdaje, że w ten sposób zamontowana turbinka może powodować nieodpowiednie chłodzenie silniczka.

We wszystkich modelach seryjnych jakie widziałem, turbinka była mocowana za zewnętrzny pierścień, a za silnikiem było już tylko puste miejsce.

U ciebie silniczek siedzi trochę w kadłubie.

Może to powodować nieodpowiednie chłodzenie.

Nie wiem jak z turbinami, ale w Montertracku RC jak jeździłem na 2/3 gazu to silnik był bardziej gorący niz przy jeździe na maxa.

Może ten silnik też lubi obroty?

 

Wzorowałem się m/i na tej turbince.

 

Takie moje zdanie.

Ta twoja turbina jest nowa, czy już wcześniej ją uzywałeś w inych modelach?

Być może jest to wadliwy egzemplaż

 

Teraz doczytałem że latasz z turbinką i masa modelu to ponad 560g.

W takim razie masz za słabe akumulatory - turbinki lubią dużo prądu - wcale bym się nie zdziwił gdyby brała ona ponad 40A. A taki prąd zniszczy akumulatory i regulator.

Ja w modelu z turbinką o podobnej wadze musiałem dać pakiet 30C 2200mAh

 

O pakietach też tak myślę, ale jeszcze kwestia gorącego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia są troszkę stare.Wyciąłem trochę depronu, tak że pomiędzy kadłubem a silnikiem są ok. 2 cm wolnego miejsca.

 

Turbina jest nowa, kupiłem dwie takie same od Pana Huberta, który zmierzył dla mnie przed zakupem jej ciag i pobór prądu.

Wyszło że turbina działająca pod napięciem 11.1V ma ciąg w granicach 500 g przy poborze ok. 24A .

 

Gdy kiedyś będę w końcu w domu sprawdzę czy to samo występuję z drugą turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.