marcinlota1977 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Witam panowie....złozylem cessne i montujac silnik czterotaka ASP 61...nie mieszcze pod spodem tłumika w miejscu gdzie jest wgłebienie od producenta....mam zgiąć kolanko....czy wyciąć dodatkowo w owiewce....co znacznie pogorszy wygląd modelu....boje sie zginac bo jest to nowe i troche kosztuje...jesli wyginac to z zalozonym do silnika czy moze wykrecic i osobno aby nie zerwac gwintu.....czy ktos zakladal ten motorek do tego modelu....a i mjeszcze co do wywazenia...model stoi na kolach ale nie specjalnie go ciąży do przodu....akumulatory mam zamontowanu tuz za kolami ,wiec nie obciazaja przodu...jesli mam założyc ołów na przodzie łoża to ile gram.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 jesli mam założyc ołów na przodzie łoża to ile gram... Tyle, żeby środek ciężkości wypadł w miejscu, które podaje producent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Nie rób nic z kolankiem bo pęknie (tym bardziej w silniku :x :!: ). Kiedyś dawno składałem cessnę z tym silnikiem i sam tłumik zamontowałem w zagłębieniu na objemce łącząc go z kolankiem rurką silikonową (paskami zaciskowymi). jesli mam założyc ołów na przodzie łoża to ile gram.... Tyle ile potrzeba do wyważenia (zgodnie z instrukcją). Nie mocuj ołowiu do łoża lecz do firewal`a. Dobrym sposobem jest zakup ołowiu do wyważania felg aluminiowych w jakimś zakładzie wulkanizacyjnym. Paski dzieli się na kawałki 5 i 10 gramowe, doświadczalnie ile potrzeba. Jest na mocnym kleju i możesz go bez obaw stosować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 z jaka instrukcja..gdzie to pisze...nie jaze...a kolanko musze troszke podprostowac a nie zgiac....wiec to latwiejse.....mozna włozyc cos ww srodek kolanka z jesnej jak i drogiej strony i troszke sily....tak mysle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 z jaka instrukcja..gdzie to pisze... Nie masz instrukcji czy nie możesz w niej znaleźć? Tak czy innaczej skorzystaj z programu do znajdowania SC, szczegóły znajdziesz na forum (opcja szukaj) Co do kolanka, jak chcesz, twoja decyzja, ja bym nie ryzykował. Jak Ci się uda opisz na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 marcinlota1977, poszukaj informacji na temat wyważania modeli latających. Z Twoich pytań wynika, że nie masz o tym pojęcia, a jest to podstawowa wiedza umożliwiająca przygotowanie modelu do lotu! Jak już będziesz wiedział o co chodzi, to poszukaj informacji nt. gdzie w Twoim modelu powinien być ustawiony środek ciężkości. Poszukaj w instrukcji, Internecie czy spytaj kogoś kto taki model ma. Potem możesz poszukać programu, o którym wspomniał Daniel "Deem", żeby samemu sprawdzić jakie są dopuszczalne odchyłki położenia środka ciężkości od polecanego przez producenta czy innych użytkowników, położenia. Poza tym szukajcie a znajdziecie :-) W tym modelu http://www.hobbyzone.com/rc-planes-hangar9-sundowner-50-arf.htm producent poleca: - CG (center of gravity): 2 1/2 in. back from the leading edge at the fuselage Nie wiem, czy ten model posiadasz ale jeżeli Twój jest tych samych wymiarów to możliwe, że powinieneś ustawić tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udalo mi sie dopasowac kolanko od ASP 61.....nagrzałem ze znajomym lampą i dało rade sie troszke wyprostowac...(twarde)..nałożyłem na wiertło jeden koniec kolanka i przykręciłem do imadła ..po rozgrzaniu drugim wiertłem z drugiej strony...i jest jak ta lala....troche kolor sie zmienił ale to nic gwinty sa ok..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 aaa i znalazłem w mojej instrukcji ten punkt CG ale nie jaze o co chodzi, bo to nie po polsku...na rysunku jest cos 68-73mm i o co chodzi? ten punkt jest tak zaznaczony na rysunku jakby to byla rurka aluminiowa łącząca w całosc skrzydło..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Czyli środek ciężkości płatowca wypada 68-73 mm od krawędzi nararcia skrzydła. W tym miejscu zaznaczonym na rysunku (bo pewnie jest zaznaczone na schemacie) nalezy podeprzeć samolot (np palcami) i tak ułożyć osprzęt aby samolot minimalnie pochylił sie na dziób. Jeśli ułożenie wyposażenia nie pomaga, należy dołożyć ołowiu odpowiednio na dziób lub na ogon, w zależności od tego jak pochyla się samolot. PS. nie pisz posta jeden pod drugim, tylko używaj opcji edytuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 ale to ma byc złozone juz wszystko np.owiewka, smigło ,kołpak i z paliwem?..jesli to jest ta rurka to mam miec sciagniete skrzydło lewe i prawe i trzymac za rurke czy załozone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinSz Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 masz mieć samolot gotowy do lotu (czyli cały złożony ale bez paliwa) najlepiej zaznacz sobie pisakiem na skrzydle przy kadłubie SC (czyli 68-73mm od natarcia) później łatwo można się upewnić na lotnisku że SC jest poprawny bez ponownego odmieżania linijką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Na początku ustaw bliżej przedniej granicy (68mm). Później ewentualnie przesuniesz do tyłu. Wyważanie modelu: (Zdjęcie z książki Miniaturowe Lotnictwo, zamieszczone na stronie alehar.prv.pl). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 widzę kolega taki średnio wprawny, jeśli jest to cessna z CMPro to raczej nie próbuj jej oblatywać, bo to bardzo szybki model (z naciskiem na słowo "bardzo") i ma dość delikatne podwozie. Zachowuje się trochę jak warbird w locie, bez klap lądowanie jest bardzo trudne. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 jeśli jest to cessna z CMPro to raczej nie próbuj jej oblatywać Eee, dlaczego nie? W końcu raz się żyje ;-) Tylko koniecznie niech kolega nagra film z oblatywania modelu - piszę poważnie! Może być niepowtarzalny :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Panowie nie robic sobie jaj ....nie mam doswiadczenia ale dam rade...mam cessne i chipmunka 40 wiec czym lepiej(łatwiej )mi bedzie na początek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 dodam tylko ze oba sa piekne...nowe...i szkoda.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Hmm mi sie udało oblatac pierwszy raz model bez kraksy to nie znaczy, że Tobie sie nie uda jednak w moim przypadku dzieła zniszczenia dokonał ojciec w swoim pierwszym locie , więc róznie to bywa. Jeżeli Tobie nie ma kto rozwalic modelu to całkiem mozliwe, że tak jak ja będziesz samoukiem, bez pauzy sezonowej jaka miałem po locie ojca PS dobrze by było żeby ktoś Ci model wytrymował i przekazał w powietrzu w razie problemów odebrał radio.Jak każdy model Cm pro wymaga sporego trymowania, więc możesz sie zdziwic za pierwszym razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 na tym zdieciu jest pokazane ze model jest równo i nie przechyla sie do przodu ,a ktos mi napisal ze ma sie przechylac lekko do przodu wiec jak ma byc...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Bez paliwa jak będzie idealnie w poziomie to spokojnie mozesz latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 na tym zdieciu jest pokazane ze model jest równo i nie przechyla sie do przodu ,a ktos mi napisal ze ma sie przechylac lekko do przodu wiec jak ma byc...? Statecznik poziomy ma być w poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.