idfx Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 hehe, zaczyna mi coś wychodzić powoli ogarniam, musiałem podtrymować SW bo przewalał się na plecy i zobaczyłem jak ogromne znaczenie ma tu SK (szok). Jak nie rozwalę modelu to może wrzucę jakiś filmik. Idę dalej trenować .. Testuję też różne śmigła od 9x4.7 do 10x8 HD, ale mam wrażenie że od 10x6 jakoś gorzej idzie, chyba że to kwestia rozładowywania baterii w trakcie prób. Ładuję pakiet do pełna i ponowna próba na 10x8.
jpd Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Kacper ... do 3d to generalnie duża średnica i mały skok ... a nie odwrotnie ... 10x8 to bez postępowej samolotu ma kąt natarcia łopat już poza kątem krytycznym po co Ci para w gwizdek ??
idfx Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 no tak ... już zauważyłem, ale działam metodą "prób i błędów" na razie pokleiłem model i czekam aż poschnie bo poszło "nie tak" i przywaliłem czołówkę w drewniany płot
jpd Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 DO Diablotina przy silniku OS MAX 45 FX mam zamontowane śmigło 12,25x3,75. Gdzie nominalnie on chodzi na 11x6. W Twoim przypadku raczej bym zobaczył 10x4 i 11x4- jak największa średnica jak najmniejszy skok - Cel maksymalizacja mocy rozporządzalnej przy 0 prędkości modelu. O mocy rozporządzalnej zespołu napędowego można przeczytać w materiałach do Mechaniki Lotu na wydziale MEIL. Hint -> Metody (algorytm) doboru śmigła o stałym skoku.
idfx Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 to pozostanę przy 10x4.7 w takim razie, poniżej mam już 9x7 9x4.7 9x5 i poniżej 9
jpd Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Z tej serii sprawdź 10 i 9 o najmniejszych skokach - zobacz jakie mają max obroty i jaką mają krzywą mocy i ciągu ... Akurat w taranisie możesz to zrobić bardzo precyzyjnie - ustaw na przełącznikach gaz i kilka punktów - sprawdź serię na jednym i drugim śmigle i pozamiatane. A punkty dadzą Ci zawsze takie samo ustawienie regulatora. Jak masz do tego amperomierz i inne cudaki to całkiem dobre badania można zrobić ... ale sądzę ze obrotomierz w tym przypadku wystarczy. wszytko się wyjaśni...
idfx Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Mam i amperomierz (czujnik telemetryczny) i obrotomierz więc czeka mnie sporo ciekawych badań Dzięki za sugestie.
jpd Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Jeszce waga do Ciągu statycznego to będziesz miał dodatkowo w miarę dokładnie policzoną sprawność smigła zakładając odpowiednią sprawność silnika (chyba jest w dokumentacji podana)... o ile dobrze pamiętam to 3fazowe mają ok 85-90% czy jakoś tak ....
andrzej351 Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 napisz coś o modelu którym ćwiczysz zawis,podaj też jego wagę a łatwiej będzie coś doradzić. przy doborze śmigła kieruję się zasadą - niezbyt duża średnica (mniejszy moment od śmigła obracający model) i mały skok (model stabilniejszy w zawisie i płynniej reaguje na ruchy drążeka gazu)
idfx Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/42237-handyman-3d/
M.Ch. Opublikowano 30 Lipca 2014 Opublikowano 30 Lipca 2014 napisz coś o modelu którym ćwiczysz zawis,podaj też jego wagę a łatwiej będzie coś doradzić. przy doborze śmigła kieruję się zasadą - niezbyt duża średnica (mniejszy moment od śmigła obracający model) i mały skok (model stabilniejszy w zawisie i płynniej reaguje na ruchy drążeka gazu) Trochę się nie zgodzę. Średnica i skok śmigła powinny być optymalne do silnika. Trochę bez sensu uczyć się wg. mnie figur na różnych konfiguracjach (np. mniejsze smigło). Model do 3D ustawia się na danym śmigle i koniec. Jak się zmieni to śmigło - mogą być potrzebne inne zmiany w ustawieniach. To z czym można sobie pomóc to przesunięcie do tyłu SC i wszystko. Owszem większe śmigło da większy moment skręcający ale wtedy przeciwwagą jest większe wychylenie lotek. Co do skoku - zgadzam się. Kacper, o ile silnik w twoim HandyManie jest jak ten: http://abc-rc.pl/p/118/1585/silnik-emax-gt2215-10-kv1100-280w--silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html to 10x4x7 SF lub max 10x5. 11-ki są za duże. W pewnym momencie jak dałeś te 10x8 to mielił powietrze a nie miał już momentu. W poziomie na pewno latałby szybciej ale nie o to Ci chodzi. Jak masz wrażenie, że drążki już dalej nie pójdą, a model obkręca, lub znosi itp. - zrób większe wychylenia sterów.
idfx Opublikowano 31 Lipca 2014 Opublikowano 31 Lipca 2014 Dzięki. Póki co najlepiej mi idzie na 9x7 i chyba przy tym zostanę. Nie wiem czy to dobra droga, ale nie pulsuję gazem. Znajduję taki moment, gdzie model wisi, kontruję lotkami i delikatnie SW bo trochę buja nosem. Nie udało mi się jednak zrobić jeszcze zawisu z lotu poziomego. Wypuszczam go pionowo z ręki nad dużą łąką i się bawię. Jak już to doprowadzę do perfekcji będę trochę urozmaicał loty
zyromskij Opublikowano 31 Lipca 2014 Opublikowano 31 Lipca 2014 Gazem "pulsuje" wiele osób jeśli tylko zostajesz na tej samej, zamierzonej wysokości to jak najbardziej można tak robić.
idfx Opublikowano 31 Lipca 2014 Opublikowano 31 Lipca 2014 Będę dalej ćwiczył. Pulsowanie mnie juz przerasta i zaczynam się gubic. Fakt faktem tu trzeba non stop ruszać wszystkim co się da, żeby model robil to co chcemy.
idfx Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Trenuję i trenuję. Model cały, ale średnio jestem zadowolony z efektów. Utrzymuję się w zawisie na około 20 sekund i potem mi ucieka. Nie wiem czy to sprawa regulacji czy emocji. Nie jest to dla mnie zadowalający efekt Nie wspomnę już o gotowaniu się silnika ... Model zawsze ucieka w prawo i do lotu poziomego. Może to jakaś wskazówka do dalszego trymowania ?
jpd Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zmień Śmigło !!! Przecież jak w zawisie latasz na prawie kwadratowym śmigle (9x7) to śmigło pracuje w stanie przeciągnięcia -> silnik musi wygenerować 30-40% mocy więcej dla takiego samego efektu jak przy prawidłowo dobranym śmigle. Potem ustaw sobie krzywa gazu i będzie chodzić za ręką ....
idfx Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Jacku, możesz napisać coś więcej o tej krzywej gazu ? Co i jak należy ustawić ? Dzięki.
rychoo Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Idfx a widziałeś ten temat na rcgroupsach? http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1968864 Temat powstał z inicjatywy M. Wargo który bardzo aktywnie się w nim udziela i chętnie odpowiada na pytania (chociaż większość została powiedziana) mi zajęło chyba 2 tygodnie wieczorami przeczytanie całości ale w sumie dużo mi pomogło :-) Co do krzywej gazu to MW wspomniał w którymś z postów ze tylko liniowy...
andrzej351 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Kacper,zmniejsz trochę skłon silnika w dół i wykłon w prawo to powinno pomóc ustabilizować model.po tym zbiegu dobrze wytrymuj samolot podczas normalnego lotu. model który zachowuje się neutralnie w locie normalnym jak i plecowym (nie zadziera i nie nurkuje) też będzie ładnie wisiał. załóż śmigło SF 9x4,7 lub SF 10x3,8 i delikatnie przesuń środek ciężkości w stronę ogona .
idfx Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Dzieki za podpowiedzi. Jutro dalsze proby bo jestem w gosciach... na razie napotykam na inny "problem" . Zle mi sie lata na max. wychyleniach lotek. Jak przechodze do lotu poziomego to musze pamietac by pstryknac switcha i zjechac D/R na 60%
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.