radek872 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Uwaga na ogon w Top starze nam na lotnisku sie rozleciał w powietrzu tzn ogon odpadł koniecznie zastrzały!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Dzięki Radek znam temat mam zastrzały z rurki alu fi3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlo Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale te zastrzały zastosowałeś do statecznika poziomego na wzór i podobieństwo zastrzałów skrzydłowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Tak z tym że idą do góry,mocowane do kadłuba pod sterem kierunku.Rurka aluminiowa fi3mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlo Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Acha, rozumiem Ja swojego diamanta zacząłem dziergać z 5 lat temu(z planów). Potem zabrałem się za paralotnie i tak jest do dziś. Pod naporem dzieciaków wracam do modelowania. Nawyki odnowię na dużym trenerze i potem przesiadka na diamanta. Obecnie mój diamant jest w pełni skończony konstrukcyjnie. Pozostało jedynie okleić i uzbroić. Mam dla niego dwa motory do zaoferowania(obie nówki).Albo Super Tiger G51, albo MDS 58. Przy MDS'ie serwa kierunku i wysokości wychodzą jak nic, w ogonie. Przy ST, może nie koniecznie. Jak pisałeś wcześniej, nie ma się co przesadnie bać tylnego wyważenia. Masz jakieś nowe spostrzeżenia co do latania tym modelem? Pozdrówka, Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Model lata bardzo fajnie.SC. z planów jest przesadzony jak diabli (chyba 98mm) powoduje to że jest bardzo ciężki na ogon do wagi potrzeba 700g na dziub.Ja latam 145mm od natarcia z silnikiem 61fs który jest ciut słaby.Myślę że ten Mds 58 będzie w sam raz. Jeśli chodzi o trenerka to Diamant na małych wychyleniach sterów bije na łeb każdego trenerka.Na wiosnę planuję dać mocniejszy motor i to 2takta. edit:zmień podwozie bo to orginalne na pewno nie jest przeznaczone do startów i lądowań na trawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr T. Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Jano czy mógłbyś udostępnić mi plany Diamanta? właśnie planuję go "stworzyć" ale dopiero po ukończeniu wicherka 15. wyślij mi je na mój e-mail pedro1997@tlen.pl z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlo Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 To co poskładane na foto waży 900g Dziś zważyłem całość w wersji takiej jak zapodał "jano": wszystko sklejone(cały szkielet+łoże motora) wyszło 720g Są w tym wszelkie wzmocnienia w newralgicznych punktach. Całość bardzo sztywna. Jak dołożę pokrycie to będzie jeszcze lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 prosze o to samo co Piotr T., z tym ,że na mojego maila robert60000@op.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 16 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Niestety plany mam papierowe i to dosyć sfatygowane. Co do wagi pavlo to z folią wyjdzie podobnie chyba że dasz tę lżejszą.(przezroczysta) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlo Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 3/4 folii będzie przeźroczystej, mniej więcej taka kolorystyka: Co do planów, to też je mam w wersji papierowej no i jeszcze nie skończyłem ptaka Mogę zrobić dobre foty i podesłać, ale nie wiem czy to kogoś urządza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlo Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Jano latasz tym modelem więc zapytam co sądzisz o napędzaniu go ST G51 Ring?(mam taką nówkę) Twórcy tego modelu stosowali w nim OS 46SX zachowując wagę 2,1 kg i robili zawisy. Mam dylemat: Czy nie przejmować się wagą i pakować większy i cięższy motor(wspomniany MDS 58) Czy odchudzać maksymalnie model i silnik aby uzyskać minimalną wagę i efekt latającej gazety(małe obciążenie powierzchni) i wtedy wystarczy ten ST( w końcu podobną ma moc jak wspomniany OS) Generalnie jestem za drugim rozwiązaniem co by latać nisko i powoli Dopytam jeszcze użytkowników ST 51 co sądzą o jego rzeczywistym pałerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Diamant ma bardzo dużą pow.nośną,więc waga modelu nie ma aż tak znaczącego wpływu na obciążenie pow. Do 3kg wagi modelu nie przekracza 40g na dcm2.Miałem w tym modelu asp91fs który waży około 700g.Problemy miałem z wyważeniem 145mm od natarcia bo nie chciałem dodawać ołowiu na ogon.Przy takim wyważeniu mój Diamant lata super, jest zwrotny i lata stabilnie nawet przy silniejszym wietrze.Twój ST51 przy jego wadze i mocy będzie jak trzeba do Twego modelu.Ja w moim na wiosnę mam zamiar zmienić silnik właśnie na ax46.Bo asp61fs jest rochę nieodpowiedni.Aby uzyskać odpowiedni efekt muszę stosować śmigła 13x7 na którym to ten silnik ma odpowiedniego kopa ale znów jest problem bo na wolnych obrotach nawet w dosyć wysokiej trawie chce sam startować.To samo z lądowaniem, jak jest silniejszy wiatr to ok ale jak go nie ma to ciężko się zatrzymać. edit:czytam z uwagą Twój temat o asp61 i 91fs.Moje uwagi dotyczą tylko i wyłącznie Diamanta.Nie powiedziałem że 91fs jest zły dla tego modelu,ale chcąc zastosować w/w silnik musisz się liczyć z tym że chcąc go wyważyć tak by latał jak funflaj to musisz mieć ść ok.145mm od natarcia.Chcą to uzyskać musisz dołożyć ołowiu na ogon.Nie wiem ile tego trzeba bo nie próbowałem.Wiem tylko że nie zmieścisz się w wadze podanej przez konstruktora tj.2300g.cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Chcąc latać na śmigłach o małym skoku to 91fs potrzebuje 15 calowego,by ten silnik pokazał co potrafi.Więc musisz podnieść podwozie,by nie mieć kosiarki i by silnik przy podchodzeniu do lądowania pod większym kątem nie walił śmigłem o glebę.Ja poszedłem na łatfiznę i wolałem wymienić silnik.Jeśli uwzględnisz te zastrzeżenia to możesz dać tego 91fs.Są to dobre silniki sam latam na takim ale w TopStarze gdzie nie występują te problemy o których pisałem wcześniej.Latam na śmigle 15x4 i jest ok. pisałem post pod postem bo nie zmieściłem tkstu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlo Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 No i mam zagwozdkę Można iść w kierunku takim jak wymyślili twórcy Diamanta(może nie było dobrych 4-taktów ) Lub montować tego 4-takta z konsekwencjami o których piszesz. Dodam do nich jeszcze to, że duże śmigło to pewnie i duże momenty odśmigłowe,które trzeba korygować. Dzięki za te uwagi, pomogą mi podjąć ostateczną decyzję. No i tak jak wspomniałeś,z Diamantem masz do czynienia i wiesz jak on się zachowuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Proponuje 2-suwa GMS .47-bardzo dobry i niezawodny motorek,raz wyregulowany kręci cały sezon,z regulacją nie ma najmniejszego problemu,ma bardzo szybkie przejscie,pali zawsze od pierwszego strzała,mój latał już w połowie moich modeli i jest nie do zajeżdżenia,cały czas trzyma kompresję jakby był nowy.Nigdy mnie nie zawiódł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlo Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Silnik o podobnych parametrach mam: ST G51 Ring?(nówka), pisałem o tym nieco wyżej. Konrad mam pytanie: dlaczego do mojego modelu sugerujesz 2T .47, zaś sam w modelu o podobnym przeznaczeniu i gabarytach chcesz wsadzić OS 4T 91?(to piszesz w swojej stopce) Jest jakieś szczególne uzasadnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Tak,zasugerowałem dwusuwa ponieważ Diamant to raczej szybszy akrobacik,ale już pomijając fakt dwusuwa-czterosuw jest zawsze o około połowę słabszy przy tej samej pojemności niż 2suw.Madman ma bardzo gruby profil i mimo wszystko potrzebuje odrobinę mocy więcej niż Diamant.Reasumując jeśliby wkladać do Diamanta 4T 15ccm to jego odpowiednikiem 2T bedzie mniej więcej silnik o pojemności 8ccm,a zasugerowałem GMS ponieważ to dobre i tanie motorki.ST G51 Ring wydaje mi się idealny do tego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlo Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 "...Madman ma bardzo gruby profil.." Zaintrygował mnie ten Madman, obejrzałem go na stronach twórcy, określił go jako duży spalinowy PARKFLYER Jak gruby jest w nim profil, podaj proszę w cm. odniosę to do diamanta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.