Jump to content

Diamant


Jano

Recommended Posts

Choć kiedyś mówiłem że się nie opłaca :D postanowiłem zbudować model Diamant

rozp.1500

76dm2 pow.

2300 waga?

napęd 7.5-8.5 ccm, u mnie 10ccm 4t.

Na razie za dwa dni zrobiłem tyle,proszę o wyrozumiałość bo to pierwszy model po wielu latach przerwy.Dotychczas składałem tylko Arf,y.

 

diamant1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Przypominają mi sie czasy kiedy latałem tym modelem :D Widzę, że nowsza wersja bez dociażen rogowych na sterze wysokosci.Waga bardzo optymistyczna jak juz pisałem w innym temacie wychodzi około 3kg do lotu chociaz to zależy kto i z czego buduje model zobaczymy ile wyjdzie u Ciebie.Na silniku os maxa 46AX i smigle 12,25x3,75 model robił zawis na pełnym gazie na Magnumach/ASP 4 takt zapas mocy był akurat

 

PS gdzies jeszcze chyba mam kopyto na kabinke ;D

Link to comment
Share on other sites

Radek jak ten żółto-czerwony to twój model to gratulacje :) bardzo mi się podoba :) mam silnik os max 40SF ale chyba bardziej katana x-lite mi się podoba.Co do wykonania Jano to widać że wszystko ładnie poskładane :)

Link to comment
Share on other sites

to chyba jeden z lepiej latających, bardzo wdzięcznych i posłusznych modeli jakimi kiedykolwiek latałem, dobry wybór, lata się nim bajecznie, gdyby nie jego filigranowa konstrukcja to można śmiało polecić modelarzom początkującym do nauki latania, powodzenia w konstruowaniu, będę obserwował dalsze postępy prac, :D

Link to comment
Share on other sites

Radek jak ten żółto-czerwony to twój model to gratulacje :) bardzo mi się podoba :) mam silnik os max 40SF ale chyba bardziej katana x-lite mi się podoba.Co do wykonania Jano to widać że wszystko ładnie poskładane :)

 

Mój był niebiesko żółty tez przezroczysty

 

to chyba jeden z lepiej latających, bardzo wdzięcznych i posłusznych modeli jakimi kiedykolwiek latałem, dobry wybór, lata się nim bajecznie, gdyby nie jego filigranowa konstrukcja to można śmiało polecić modelarzom początkującym do nauki latania, powodzenia w konstruowaniu, będę obserwował dalsze postępy prac, :D

 

Nauczyłem nim latac kolegę co prawda na kabelku, ale sie nauczył model wybaczał duże błedy podczas lądowania

Link to comment
Share on other sites

A tak liczyłem na ciebie Heniu.Ty masz o wiele bliżej do mnie niż Mirek :P

Tak Mirek najlepsza zabawa jest z takim" fuul "flajerem :D

edit:Tartak z Robbe.

Link to comment
Share on other sites

Pace powoli idą do przodu z grubsza wszystko poskładane pozostało kilka drobiazgów,szczeliny na zawiasy itp.To co poskładane na foto waży 900g tak że mam nadzieję że w granicach 2300g mogę się zmieścić a jeśli nawet dojdzie do 2500g to obciążenie pow.wzrośnie tylko o 2,5g tak że jestem spokojny.Jutro szlifowanie a jest tego sporo.

diamant3.jpg

diamant4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie, odstepuję od podanych rozwiązań.Poskładam cały model i spróbuję jak się wyważa z moimi silnikami jeśli bedzie ok to dam serwa do tyłu kadłuba jest na nie miejsce w przyzwoitej odległości od ogona więc cięgła nie będą za długie.Jeśli to nie wypali to dam tradycyjne cięgła (listwa +druty)ale pojedynczo, ster wysokości zblokowany jako całość.

Mam pytanie do Ciebie Radek czy jedna śruba mocująca płat wystarczy ?Czy lepiej dwie.W planach jest jedna.

Link to comment
Share on other sites

Jedna wystarcza w zupełnosci mielismy przypadek lata temu, że na silniku 15ccm rozerwał sie kadłub, ale to z winy pilota przypikował na pełnym gazie i po prostu kadłub sie otworzył a sruba plastikowa znosiła przerózne dziwactwa w powietrzu.Ster wysokosci trzeba połaczyć na jakims solidnym pręcie najlepiej z 4mm albo klocku bo przy popychaczu z jednej strony przy ciasnych petlach jedna połówka steru poddaje sie i model lekko sciąga.Jeszcze co mi sie przypomina to serwa z lotek muszą byc najlepiej około 5kg na HS 311 i 422 przy wiekszej predkosci może przeskoczyc orczyk.Jak jeszcze cos mi sie przypomni w trakcie budowy to poinformuje.

Link to comment
Share on other sites

Ale weż pod uwagę Radek że moje potrzeby co do osiągów modelu są powiedzmy 1/3 z tego czego Ty oczekujesz od modelu:) tak że muszą wystarczyć standarty:).Oczywiście do połączenia obu połówek wysokości szprycha fi 3 lub 3.5 mm.I mam pmysł jak to zrobić.By było pewnie i mocno.

edit.

diamant5.jpg

Wszystko co na wadze waży 950g do tego dojdzie waga folji, nie wiem ile wyjdzie na model ale zakładam że 4mb.to gdzieś w granicach 150g.

Link to comment
Share on other sites

Model doprowadzony do arf, zostało przykleić napisy i jakieś paseczki i wyposażyć.Całość waży 1250g,tak że spokojnie wyjdzie 2300g bez paliwa.

s6000956.jpg

s6000957.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fakt że wyszedł lekki, ale ma feler(za ciężki ogon).Silnik musi mieć ok 750g(mój ma 420g) by go wyważyć bez ołowiu.Tak że do lotu wyjdzie 2700 bez paliwa.Więc tak jak mówiłeś 15ccm mnie nie minie.

edit 28 maja. Asp 91fs wyważa model idealnie,ale o 2300g trzeba zapomnieć.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No i teraz model dostał serce :D do tego jeszcze smigło 15x4 i nic tylko latac nisko i powoli :D

Na pewno model zaskoczy reakcją na stery mimo ze to fun fly słucha co mu pan każe

 

PS tylko uwazaj z lotkami daj expo z 50% bo ten model na lotkach jest dziki jak byk na korridze :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.