Jump to content

Yacht motorowy 2x silniki klasy 600 jakie zasilanie?


Recommended Posts

Witam!

zaczynam swoja przygode z swietnym hobby jakim jest modelarstwo.oczywiscie juz zrobilem swoj pierwszy model yaht motorowy(chyba MERCURY).

oto kilka danych

dlugosc kadlkuba 90cm

szerokosc 25cm

wysokosc 38 od srub do konca kabiny

dwa silniki graupner 600 BB 8,4V(chlodzone ciecza)podloczone rownolegle

aparatura 2 kanaly SANWA BLAZER SPORT(odbiornik i nadajnik)

serwo skretu SANWA

procesorowy regulator napiecia GMracing V12 bez limitu z dioda schakiego(czy jakos tam) i kondenstorem 4700uF 10V(ustawiony na temperature max czyli 110 stopni C)

podlaczylem do tego akumulator zelowy 12V 7Ah waga 2300gram - chcialem zeby dlugo plywalał, oczywiscie plywa szybko i efektwo ale krutko bo po 10min wolno plywa co moze byc nie tak?

 

moze uda mi se wkleic kilka fotek(model jescze do malowania i obklejenia)

 

 

 

 

2_t.jpg

3_t.jpg

4_t.jpg

5_t.jpg

Link to comment
Share on other sites

Najtaniej i najłatwiej kupisz drugi taki akumulator :wink:

ok mozna kupic taki akumulator ale to dosc dziwne bo inni maja np 1600mA lub 4700mA a ja mam 7Ah i myslalem ze to dosc duzo i to przelozy sie na dlugosc plywania.

czyli jaka majlepiej zastosowac baterie od mojego modelu?

Link to comment
Share on other sites

A zastanowiłeś sie:

 

Model ma 2 silniki, szczotkowe, bardzo mocne i duże, pobierają b. dużo prądu bo są to silniki szczotkowe, 10 min na pełnym gazie to naprawde dobry wynik.

przepraszam za moj brak wiedzy ale to mowj pierwszy model a model kupilem juz z silnikami, musialem tylko dokupic aparature z serwami, baterie i regulator. a mam pytanie bo widze cos dziwnego:

podlaczylem wczesniej silnik szeregowo czyli bo silniki sa 8,4v razy dwa 16,8v a akumulator mam 12v(jak to akumulator 13,8v) i plywalem jakies 20-25minut

a teraz podlaczylem normalnie czyli rownolegle i 10 min, dosc dziwne

skad roznica? a moze ktos ma pomysl odnosnie bateri jaka powinienem zastosowac bo cos ten akumulator zelowy jakos mi nie pasuje. znajomy mi dzis cos mowil zeby zobaczyc wydajnosc pradowa ale tam nie ma nic napisane, czy to ma sens?

Link to comment
Share on other sites

Pewnie ta żelówka nie wydala prądowo.

I to jest na 99% przyczyna. Tak na szybko przeszukałem allegro, myślę "może znajdę gdzieś specyfikację" ...

http://moto.allegro.pl/item619122652_akumulator_zelowy_do_ups_vipow_7ah_12v_f3a.html

No i coś tam jest ... Jeżeli wierzyć tym wykresom, to przy 21A masz sporo poniżej 10 min. pracy. Jakoś większych prądów nie przewidują przy tym wykresie. A możesz mi uwierzyć, że 2 600-tki wezmą więcej niż te 21A i akumulator po prostu może nie wydalać. Napięcie na nim tak spada pod obciążeniem, że regulator odcina.

Link to comment
Share on other sites

Mareq napisał/a:

21A to wezmą dwie 400-tki. 600 się nie bawiłem ale będzie to brało znacznie więcej.

 

 

To jakie zasilanie proponujecie?moze jakis pakiet? czy moge podlaczyc kilka pakietow rownolegle?

a może lepiej zrobić tak:

jeden regulator na jeden silnik, czyli w sumie 2 regulatory 2-li-pole i 2 silniki tylko że podłączyć to do odbiornika przez kabel Y :?: zastanawiam się tylko nad tym czy to nie jest troche ryzykowne rozwiązanie bo silniki są na 8,4V a pakiet 2s ma 7,2V... mo chyba że jeden silnik może chodzić na 12V i sie nie spali to wtedy można dać 2 pakiety 3s1p powiedzmy 5000mAh (są w UH po około 40$)

 

PS:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8579 pakiet 3s1p 5000mAh

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8578 pakiet 2s1p 5000mAh

Link to comment
Share on other sites

3s2p da ci 8000mah, mniejsza wage ale cena niestety bedzie juz ~110$ z wysyłką ... wolałbym kupić chyba żelówki ...

tak troszke OT ale zapytam :) :

-o co chodzi w tych żaglówkach :?:

-czy można nimi pływać przy niemal bezwietrznej pogodzie :?:

-czy można płynąć pod wiatr nawet gdy jest ona taki że prawie kładzie model na wodzie :?:

 

bo szczerze mówiąc w HC jest fajna łódeczka "RC Sailboat-Monsoon" za 102$ + przesyłka :D

Link to comment
Share on other sites

Raczej o akumulatory...

Nie myślałeś żeby wymienić te silniki na jakieś mocne bez szczotki ? Mógł byś popływać troche dłużej a nawet o wiele dłużej.

Link to comment
Share on other sites

ECO400

Nie można pływać żaglówką przy zupełnej ciszy,musi być choćby minimalny wiatr.

Całkiem pod wiatr nie można płynąć,zawsze trzeba trochę "odbić" od osi wiatru-nazywa się to halsowanie.

Halsując (płynąc zygzakiem) można płynąć "prawie" pod wiatr.

Link to comment
Share on other sites

ECO400

Nie można pływać żaglówką przy zupełnej ciszy,musi być choćby minimalny wiatr.

Całkiem pod wiatr nie można płynąć,zawsze trzeba trochę "odbić" od osi wiatru-nazywa się to halsowanie.

Halsując (płynąc zygzakiem) można płynąć "prawie" pod wiatr.

dzięki za odpowiedź :wink: a jaka żaglówka jest dobra na początek :?:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.