Skocz do zawartości

delta jako szybowiec


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie kończę składać T-zagi o rozp 1500mm (rdzenie z ALEDROGO ) jest to moje drugie skrzydło ale dokładam OS 10LA . Mieszkam w GÓRACH ŚWIĘTOKRZYSKICH a wokoło płasko jak stół :devil: . Skrzydełko latało wolno i przewidywanie wręcz leniwie ale poległo z błędu wykonawczego (wyklejony zawias lotki i pionowo w kreta :oops: ).

Jednoczenie zacząłem dłubać PAOLI o rozpiętości 1800mmpod COX 0,8 na RG 15 co wyjdzie a raczej wyleci pożyjemy zobaczymy :lol:

 

PS. ostatnio jestem zauroczony latającymi skrzydłami takimi jak ME 163 . Horten 229-3, Arado 555-3 one maja coś w sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja FaqtDelta (pomimo silnika, akku i innych balastów) szybuje bardzo wolno, ale ma profil płasko-wypukły ;) i 20g/dm2 obciążenia...

No ale zachciało mi się ją z balsy robić...

 

No jasne a pod wiatr to nawet staje w miejscu a czasem nawet cofa co nie zmienia faktu że takie szybowce są szybsze :devil: :devil: :devil:

Poza tym wolno jest pojęciem względnym...

Oj ;)

No ciężko ją rozpędzić! Nawet SkyLady z profilem wklęsło-wypukłym często lata szybciej ;)

Aby FD się rozpędziła to trzeba nieźle przynurkować, a po wyjściu trzymać oddanego drąga bo ma ochotę zaraz nadrobić straconą wysokość :) Wtedy poleci szybko i poziomo przez jakiś czas...

Piszę o szybowaniu bez silnika.

Teraz wyobraź sobie, że można by ją zrobić z jakiegoś plastiku (styro alboco) ale z zachowaniem profilu. I tak by wyszła lżej niż moja z silnikiem, a i na zabicie była by odporniejsza.

Do tego mniej roboty - bo nie robisz kadłuba, poziomego itp.

 

Choć uważam, że lepiej się uczyć czymś bez lotek (sam początek nauki - aby załapać podstawy). Może dla tego, że sam się tak uczyłem (szybowiec ze skrzydłami uszatymi od swobodnie latającej silnikówki - puszczasz drążek a on sam wie jak lecieć ;))

Tu już Delty czy bezogonowce nie teges...

 

Ale kolega, który rozpoczął temat ma doświadczenie całkiem spore z tego co mi pisał na priv. Więc jego te obawy raczej nie dotyczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wg.mnie najlepiej szybuje klasyczna konstrukcja potem latające skrzydło i na końcu delta.

 

Najlepiej mieć delte czy latające skrzydło w wersji elektro - mamy wtedy model uniwersalny. Żadna delta czy latające skrzydło na razie w f3f nie wygrało stąd moja powyższa opinia.

 

Jedn kolega mówił , że latające skrzydło może mieć przewagę na prostej ale zakręty przegrywa z klasykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.