piotr22 Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Też mi sie wydaje że do tej extry lepiej mieć spory zapas mocy . Ale jak patrze na te silniki to waża dokładnie tyle samo tylko jeden ma 10 cm3 poj. a drugi 12 cm3 i różnica w cenie jest niewielka ,więc który bardziej opłaci się kupić ? PS : Ale os max 46 la też musze kupić , do pipera , katany i super air z black horsa .Teraz może rozglądne się za akrobatką o rozp . 1400mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Jeżeli jesteś zdecydowany, na któryś z tych dwóch Super Tiger-ów, to ja osobiście brałbym tego 12cm. Masa praktycznie ta sama, albo moc ponad 0,4 KM więcej. Choć miałem do czynienia z sinikami tej firmy i pozostawiają wiele do życzenia. Co do modelu, to poszukałbym czegoś innego niż ta Extra. Pomyśl o tej Katanie V2 46. Na nastiku swego czasu mieli wersje 70, 1,5 metra rozpiętości w przyzwoitej cenie. Też ważyła ok.2,8 kg do lotu, ale powierzchnie miała ponad 60dm. Prawie dwa razy większą niż ta Extra. Tu masz linka http://www.nastik.pl/katana-profile-p-67.html Chyba, że masz na wydaniu ok. 900zł na model, wówczas pomyśl o czymś z Sebartu lub Extreme Flight. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 No właśnie 900 zł to trochę za dużo za model. Właśnie mam zamiar kupić tą katana v2 46 i nie wiem czy ma sens kupować jeszcze jedną tylko większą . Może mi ktoś powiedzieć czy warto jeszcze kupić większą wersję ? Szukam właśnie jakiegoś dość taniego i dobrego silnika o poj. 12 cm3 , czy macie coś do polecenia ? PS: Co jest złego w silnikach super tiger ? I czy ten silnik będzie dobry : http://www.nastik.pl/s75aii-tylna-regulacja-p-1879.html Jeśli nic nie znajde zaczne chyba szukać 4-takta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 To jaką wersję wybierzesz czy 46 czy tą 70 (ceny podobne), zależy od ciebie. Po prostu 70 jest większy trochę, co za tym idzie troszkę cięższy i większy silnik do niego trzeba będzie założyć. Do wersji 46 silnik dwusuwowy 12cm3 będzie za duży i za ciężki. Silnik 8,5cm spokojnie wystrczy, ewentualnie jakiś 4-suw np. ASP 10cm3. Co do wersji 70 rozmawiałem z właścicielem sklepu i mówił, że w swojej Katanie tej wielkości ma ASP FS91AR. I silnik radzi sobie idealnie z tym modelem. Co do silnika ASP, do którego podałeś linka, trudno jest mi cokolwiek powiedzieć obiektywnego na jego temat. U mnie na lotnisku znajomy ma ASP 15cm3. Miał problemy z jego regulacją. Zresztą wielu modelarzy pisze na forum o przypadłościach silników tej firmy. O ile czterotakty sprawują się świetnie, o tyle dwutakty już niekoniecznie. Poszukaj na forum opinii w dziale silniki. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Chyba się troszkę niezrozumieliśmy ponieważ ja juz mam katane v2 46 dlatego pytam czy warto jeszcze zrobić katana v2 70 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Właśnie mam zamiar kupić tą katana v2 46 Rano pisałeś co innego, więc zasugerowałem się wypowiedzią powyżej. Jeżeli już masz wersje 46, to moim skromnym zdaniem nie ma sensu robić wersji 70, to tylko 10cm rozpiętości. Jeżeli już to pomyśl o zbudowaniu wersji 2metrowej pod benzynowy silnik. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Jeszcze się zastanawiam nad tym benzyniakiem . A którą firmę silników polecilibyście po os max ? PS : W sobote i niedziele 30 i 31 maja odbędą się zawody makiet szybowcowych na lotnisku w Kurowie ( koło Nowego-Sącza ).Zawody rozpoczną się o godzinie 9.00 . Więcej informacji na stronie www.orlik.sacz.pl PS 2 : Czy ktoś może mi podać pare informacji na temat modelu black-horse super air . Dokadnie to interesuje mnie jak zachowuje się w powietrzu oraz jakie są jego właściwości lotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Jeżeli miałby to być silnik dwusuwowy, to z pewnością MVVS lub Webra. Niestety Webra jest jeszcze droższa niż OS Max Ale tak jak OS, są to silniki z najwyższej półki (nawet chyba wyższej niż OS ) http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=11_12_305 Co do modelu, to po co ci model black-horse, jak masz już Katane V2 46 :?: Black horse to raczej typowy trener dolnopłat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 No fakt ale wygląda całkiem całkiem ale jednak sobie podaruje . PS : Może zrobie jakiegoś górnopłata .Tylko jeszcze nie wiem jakiego , może ktoś zna jakiś fajny modelik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miras Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 witajcie! zamierzam kupić Gilesa 1800mm 5,2kg.Może ktoś z Was wie jakie jast jego zachowanie w górze{stabilny,dobrze"idzie",ma skłonność do przepadania?}A jesli nie Giles to co...?Extra...?Nie mam doświadczenia w akrobatach{dotychczas były szybowce i mustang165cm}I jeszcze jedno:jaki silnik-żarowy czy benzyna-tak aby był wystarczający zapas mocy.Generalnie co złożyć za ok.3500-4000zł? Pozdro i dzięki za ewentualną odpowiedź! :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.