Jump to content

Extra 300 S , i nie tylko.


piotr22

Recommended Posts

Witam wszystkich fanów modelarstwa lotniczego .

 

W tym temacie chciałbym poruszyć kwestię na temat dosyć sporych modeli pod silniki benzynowe.

 

Ma byc to mój pierwszy model benzynowy ,a dlatego ,że nie bawią mnie modele o rozpiętości powyżej 2 metrów nie chce ich budować. Jak na pierwszego benzyniaka zupełnie wyztarczy model pod silnik 26 cm3.

Tylko tutaj jest mały kłopot , nie znam się na silnikach benzynowych oraz nie moge zdecydować który model pod ten silniczek będzie lepszy.

 

Jak narazie to patrzę na model Extry 300 s oraz na model Katana .

Do obu modeli można dać silnik 26 cm3. Tylko pytanie brzmi, który model będzie lepszy ( ja bym wziął EXTRĘ , dobry wybór ? ).

 

A tu są linki obu modeli :

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_309&products_id=2568

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_309&products_id=2567

 

 

No dobra teraz przejdźmy do silnika , oczywiście benzyna o pojemności 26 cm3.

 

Jak narazie to interesują mnie te silniki :

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_335&products_id=5715

 

http://www.nastik.pl/silnik-benzynowy-spe26-brak-p-483.html

 

http://www.nastik.pl/silnik-benzynowy-gf26i-p-1395.html

 

 

I tutaj kolejne pytanie który z silników będzie najlepszy do przedstawionych powyżej modeli ?

 

Tak samo interesuje mnie pewna sprawa. Na linku z modelami piszą , że na ster wysokości idą 2 serwa.Zastanawiam się czy 1 wystarczy a jeśli nie to czy te 2 serwa na sterze wysokości będzie można połączyć kablem Y.Bardzo proszę o odpowiedź.

 

 

A wracając do modeli benzynowych to jak narazie tyle , i prosiłbym o wmiarę szybką i jasną odpowiedź. A jeśli byłoby więcej do pisania i tłumaczenia proszę o pisanie na gg.

 

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedźi.

 

 

Pozdrawiam

Piotr Grzybowski

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 49
  • Created
  • Last Reply

Extry które wybrałeś to latające pociski z takiego modelu nie bedziesz zadowolony lata się nimi bardzo asekuracyjnie ze względu na dużą wage lubią przepadać zwalać się na skrzydło.Silniki podobnie jak modele wszystkie z tych linków to małe cięzkie i słabe motorki.Jeżeli interesuje Cię mały silnik benzynowy to firmy 3W roto i SM.Napisałeś, że nie kręcą Cię duze modele benzynowem to źle bo małe modele z silnikami benzynowymi są strasznie ciężkie moje zdanie jest takie że jak benzyna to model w granicach 2-2,2m pod silnik od 26-50ccm oczywiscie możesz kupić taka tanią benzyne z tanim modelem ale sam zobaczysz, że to nie bedzie dobra inwestycja

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje za opowiedź jak się tak patrze to wydaje mi się że dobrzze będzie jak narazie nie będe przekraczał granicy pod silnik max 15 cm3 . Miała to być mój pierwszy benzyniak ale chyba kupie jakiegoś akrobata pod silnik max 15 cm3 , 2-takt.

 

PS: właśnie kończe super piperka cub i mam zamiar dać tam silnik 7,5 cm ( os max 46 la )

Ale nie wiem czy nie będzie za mały do drugiego modelu katany v2 46 , bo mam zamiar kupić 1 silnik i wkładać go do modelu którym bede latał.

 

Jak myślicie czy os 46 la będzie dobry do obu modeli czy lepiej kupić ten silnik

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=317

 

 

 

PS 2 : Tu jest link tej katany :

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5892

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz coś dopisać tak jak teraz z tymi szybowcami to przy poprzednim swoim wpisie masz opcje edytuj wtedy na koncu możesz cos dopisać, bo teraz to wygląda jakbys rozmawiał z samym sobą tez tak kiedyś robiłem, więc wolę Cie poinformowac zanim dostaniesz ostrzeżenie.

 

OS max 46LA z smigłem 12,25,3,75 daje jak na 7,5ccm na łozysku slizgowym duzo ciagu spokojnie wystarczy do tej katanki i piperka jeżeli mocy Ci bedzie brakować mozesz poratowac się większą iloscia nitro w paliwie a akurat os max nitro lubi, więc spokojnie bez obaw o przegrzanie itp

 

Dziekuje za opowiedź jak się tak patrze to wydaje mi się że dobrzze będzie jak narazie nie będe przekraczał granicy pod silnik max 15 cm3 . Miała to być mój pierwszy benzyniak ale chyba kupie jakiegoś akrobata pod silnik max 15 cm3 , 2-takt.

 

Tak będzie wg mnie najlepiej tylko zanim kupisz model dobrze sobie to przemysl i unikaj tanich ciezkich zestawów ARF lepiej czasem poczekać dozbierac niz potem prosić sie z tym na allegro i odsprzedawać za grosze żeby potem dokładac i kupować lepszy model

Link to comment
Share on other sites

bigkris, daj sobie na wstrzymanie z tym "wujkiem dobra rada".

Piperem sie za wiele nie nauczy, może poza walką z bocznym wiatrem przewalającym model na skrzydło, zresztą prawdę mówiąc lekka i wytrymowana akrobatka jest lepsza do latania niż byle jaki trener.

Piotr2- jak chcesz mały model na silnik benzynowy, pomyśl o dwupłacie. Teraz masz na forum ofertę 2 Ultimatów (jeden z Artexu, i drugi znacznie prostszy którego jestem współautorem) na silnik 50, rozpiętość 1,7-1,8 , powierzchnia nośna 1m2). Przy okazji podszkolisz swój warsztat modelarski i zrobisz sobie lekki, ładnie latający model. Tylko że dwupłat też nie nadaje się na większy wiatr.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli latałeś do tej pory tylko szybowcami, to rzucać się od razu na modele benzynowe nie ma za bardzo sensu. Lepiej kupić sobie jakąś dobrą akrobatke 1,5m rozpiętości (Sebart, EF) czy Katane V2 do której podałeś linka (podobno też świetnie latają te modele) i podszkolić swoje umiejętności. Takie modele dają dużo radości z latania i można na nich zdobyć wiele cennych doświadczeń. Dopiero jak nabierzesz wprawy, zabrać się za duże modele benzynowe :wink:

Link to comment
Share on other sites

A czym będzie różnić się akrobat z silnikiem żarowym od benzynowego? jesli jest ambicja na benzyne to popieram. Osobiście uważam, iż benzyna jest prostsza w obyciu, regulacji i tańsza w exploatacji i daje sporego powera.

 

EDIT: Sorry, za szybki post - oczywiście model będzie cięższy, ale to wszystko zależy do jakiego i jak silnik dokładnie.

Link to comment
Share on other sites

Sam silnik nie waży wiecej ale dochodzi zapłon i pakiet do niego.Cena za te silniki trzeba przyznać jest wysoka tak jak parametry bo to najlżejszy silnik 25ccm jaki widziałem.Za te pieniądze można miec DL 50 z dobrym tłumikiem

Link to comment
Share on other sites

Sam silnik nie waży wiecej ale dochodzi zapłon i pakiet do niego.Cena za te silniki trzeba przyznać jest wysoka tak jak parametry bo to najlżejszy silnik 25ccm jaki widziałem.Za te pieniądze można miec DL 50 z dobrym tłumikiem

 

 

 

zapłon to jest już wliczony w ta wagę, chciałbym zauważyć, jednak dochodzi jeszcze pakiet, ale jeśli ktoś nie mierzy w duże modele, które ciężko gdzie kolwiek przewieźć, to jest bardzo dobra altetrnatywa

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich panów .

 

Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale naprawde nie miałem czasu (wykańczam model na zawody) . Ktoś się pytał z jakich okoloc krakowa jestem , a więc mieszkam dokładnie 50 km od krakowa , ale czecto tam bywam. Dokładnie to mieszkam w małej wsi pomiędzy Bochnią a Limanową.

 

Pisaliście też na temat tego silnika do którego podałem link . Ktoś pisał że jest za ciężki. I w 100% się z nim zgadzam . Żeby poszaleć taką akrobatką jak w moim linku który podałem na początku tematu to musiał by być silnik tak z 36 , 40 cm3.

 

Dalej myśle nad tym benzyniakiem ale nie wiem czy nie lepiej byłoby zrobić extrę 300s pod silnik 15 cm3.

 

Prosiłbym o dalsze poduszanie tego tematu , i jesli jeszcze można to prosiłbym o przesłanie kilku linków z modelami pod silnik od 26 do 50 cm3 , oraz pare linków z silnikami które nadawały by się do tych modeli .

 

Bardzo dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Za te pieniądze można miec DL 50 z dobrym tłumikiem

Może i można miec Dl-a 50 albo i prawie 100, ale po co. Kiedy i model pod taki silnik musi być wiekszy, co za tym idzie droższy, zawiasy wieksze, wieksze serwa, power boxy, wszystko idzie z tym w parze. Nie jest sztuką wsadzic tylko silnik 50ccm na 650mAh pakiecie 4 cell do odbiornika i na HS 300 serwach. Bezpieczęństwo tez sie liczy. Nie wiem czy MVVS nie jest tanszy niz ta webra.

Link to comment
Share on other sites

No fakt im większy tym niebezpieczniejszy. Pewnie na taki duży model to już upezpieczenie trzeba mieć. Jak tak sobie myśle to w moim przypadku nie warto kupować modelu pod silnik 50 cm3 . Ale klamka jeszcze nie zapadła.

 

PS:Przeleciałem wszystkie znane mi strony modelarskie (polskie) i nie znalazłem za wiele interesujących modeli.Jeśli ktoś zna jakiś fajny samolocik taki pod silnik 26 do około 40 ,50 cm3 to bardzo proszę o link.

 

PS 2 : Co sadyicie o modelu katana 46 v2 , tak tylko pytam z ciekawosci .

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci szczerze, że też miałem kiedyś dylemat z benzynką około 26cm. Wszyscy wbijali mi do głowy"do akrobata będzie za ciężki, nawet nie próbuj". Sam zacięty zostałem przy swoim zdaniu. Jeżeli, chcesz silnik pojemności 26 cm do akrobata to myślę, że najlepiej jakbyś pomyślał np o marce Roto. No i wszyscy mówili, że benzynka to tania w eksploatacji itp. Zgodzę się z tym, tyle, że koszt takiego modelu z nawet nienajlepszym wyposażeniem jest naprawdę wysoki. Porównaj sobie ciągi silnika 25 i 50cm. Ten pierwszy ma ok 7kg, a 50 już ok 13kg. A różnica w wadze silnika to ok 400g. Dobry stosunek waga-moc w silnikach benzynowych zaczyna się od silnika 80cm. Jednak model lekki pod 50cm bez jakiś dymów itp też jest niezły. No i po przeglądaniu neta doszedłem do wniosku, że benzyniaki zaczynają się od 50cm w górę. Kupiłem DLa(z którego jestem bardzo zadowolony), zrobiłem katankę i jestem z niej bardzo zadowolony. Mówisz, że rozpiętość 2m... 12 cm więcej zrobi Ci aż taką różnicę? A do modelu można już pakować silnik 50cm. A co do tego czy da się 2 serwa wysokości podpiąć pod kabel Y to można, o ile serwa są analogowe. Tyle, że zwróć uwagę, że serwa w takim modelu potrafią brać niemały prąd i jak zasilanie serw będzie przez odbiornika, a 2 serwa szarpną Ci niezły prąd to nie zdziwię się jak ścieżki w odbiorniku się popalą. Moim zdaniem jak na razie pobaw się motorkami na metanol, pooszczędzaj i kup niezłą benzynkę. Takie jest moje zdanie. a co do modeliku to popatrz na katankę w modelpartner o rozp 2130mm. Osobiście sam zrobiłem model leciutki, z którego jestem usatysfakcjonowany.

Link to comment
Share on other sites

MAREK :D , dziękuje za dokładne wyjaśnienie.

 

Jak tak sobie myśle to najwięcej satysfakcji daje model który zrobiło się samemu z planów, napewno wyjdzie taniej i zabije się troche czasu.

Dlatego mam takie pytanie gdzie możnaby kupić jakieś plany akrobatki o rozp. maksymalnie 2 metry.

 

PS : Czy masz plany swojej katany , jeśłi tak może bym je odkupił.

 

PS 2 : Ile wyszloby za cały model ?

Link to comment
Share on other sites

Ja tak sobie liczyłem to wydałem niecałe 1000zł, ale dużo materiału było na zapas, więc myślę, że w 7-8 stówkach się zmieścisz(za samą skorupę oczywiście). Plany mam katanki X-lite, taka sama jaką buduje Sławek na forum. Plany mam w corelu, oczywiście nie ma problemu żebym Ci je przesłał. Powiększysz sobie i wydrukujesz, bądź wydrukujesz małe i samodzielnie powiększysz na brystolu. Ja osobiście drukowałem sobie żebra, reszta to samodzielna konstrukcja, z planów wziąłem jedynie bryłę kadłuba. Sławek robi 2metrową katankę identycznie jak w tych planach, podejrzyj jego i moją budowę, relacje są na forum.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.