filip Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Silnik - nie wydaje mi się żeby był za mocny, ale śmigło... ja wiem, że ma wyglądać tak makietowo i fajnie...ale ze swojego doświadczenia wiem, że śmigła trzyłopatowe nie sprawdzają się w takich modelach. Sam kiedyś miałem takie śmigło w modelu Extra z EPP i bardziej hałasowało niż dawało jakieś wymierne korzyści, ja polecam do tego silnika coś w stylu dwułopatowego 9x5 lub 10x5, ale zrobisz jak będziesz chciał :wink:
milo_upb Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 W modelu jest kołpak. Jakbyś szukał dla niego zamiennika, to ten ma średnicę 40mm. Śmigło dobierz sobie mniej więcej takie jak zaleca producent silnika. Im więcej hałasu tym lepiej
DjJaseb Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Im więcej hałasu tym lepiej Dokładnie A co do śmigła, to producent zaleca 10x5, ale nie pisze nic na temat ilości łopat - czy to znaczy że powinienem zakupić śmigło 3-łopatowe 10x5?? Jeżeli lepiej mniejsze to jakie?? Sorry że zadaję tyle pytań..ale chcę się dobrze przygotować Aa, i byłbym zapomniał... W ile i jak długich przedłużaczy do serw powinienem się zaopatrzyć ??
filip Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Testy silników przeprowadzane są na dwułopatowych śmigłach chyba, że jest wyraźnie napisane 3 łopaty (co jest rzadkością).
milo_upb Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 Zasada co do śmigieł 3-łopatowych zdaje się jest taka, że względem śmigła 2-łopatowego średnicę zmniejszasz o 1, a skok może pozostać taki sam albo zwiększasz o 1. Więc dla 3-łopatowego w przypadku tego silnika wychodziłoby 9x5, lub 9x6. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Długości przedłużaczy wyliczyłem jak już miałem konkretne serwa, nie wszystkie mają przewody tych samych długości.
DjJaseb Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 'Mała' zmiana planów... Wkońcu zamówiłem tego Zliniacza W wersji białej, zamierzam się podjąć próby pomalowania modelu we własnym zakresie. Farby w spray'u w akcji...moja maszynka ma być 'Żelazną Szóstką SP-AUC' Cóż..jak narazie zdołałem pomalować tylko górną część steru wysokości...i to niezbyt estetycznie Ale wszystko powinno dać się skorygować :? Na chwilę obecną wygląda to TAK:
milo_upb Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Ewidentnie widać, że miejscami za słabo przykleiłeś krawędzie taśmy maskującej i farba wpłynęła pod nią. Wiem, że trudno tego uniknąć na lekko porowatej powierzchni, ale da się lepiej (co widać na niektórych krawędziach u Ciebie) W tym momencie pociągnąłbym te nierówne krawędzie białą farbą przy pomocy cienkiego pędzelka. Najlepiej taką, która ma inny rozcieńczalnik, żeby nie rozpuściła czerwieni i żeby nie powstały różowe smugi. A propos, jakich farb w sprayu używasz?
DjJaseb Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 RC Styro http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1674,rc-styro-farba-w-sprayu-ghiant
milo_upb Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Ja swojego malowałem Tamiya w sprayu, wyszło znacznie drożej, ale wśród RC Styro nie było granatowego metallica
DjJaseb Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 No w sumie przy Żelaznym potrzebuję 95% samej czerwonej farby na całość, 4% czarnej na cienie napisów i 1% białej na korekty.. :rotfl: Ale największa 'zabawa' będzie jak przyjdzie czas na malowanie kadłuba...
Paweł R Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Ten spray jest do :ass: farba pęka i się kruszy :/
DjJaseb Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 05.03.2010, 23:17: Okaże się po oblocie :rotfl: 14.03.2009, 23:52 Witam ponownie... A więc, mój Zlin jest w sumie pomalowany, jeszcze tylko osłona silnika została, no i oczywiście korekty po zaciekach i cienie do napisów... Ale, jak wspominałeś milo_upb, skrzydło nie chce grzecznie się wpasować w kadłub... Teraz kurcze mam dylemat moralny jak się za to zabrać żeby niczego nie przyciąć za mocno :|
milo_upb Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 Są dwa rozwiązania tego problemu. Albo przesuniesz niżej dziurę na zaczep skrzydła we wrędze przy silniku (rozpiłowanie otworu w dół ok. 3mm i załatanie go na górze) albo pozbędziesz się odrobiny pianki z kadłuba pod kokpitem. Sam nie wiem, które rozwiązanie zastosuję w kolejnym Zlinie. W obecnym modelu pozbyłem się nadmiaru pianki. Nie tyle ją ścinałem co delikatnie zgniatałem jeżdżąc wierzchnią częścią paznokcia wzdłuż krawędzi pianki (nie naciskając punktowo). W ten sposób ugniotłem na oko 2-3mm pianki pod kokpitem. Wydaje mi się to lepsze niż ścinanie nożykiem, bo pod paznokciem dobrze czuje się ten materiał. Bałem się, że nożykiem tak precyzyjnie nie poprowadzę ostrza. Jakbyś się zdecydował na tą metodę: Najpierw delikatnie ugniataj tam, gdzie widzisz miejsce styku płata z kadłubem. Potem znowu przymierzasz płat i to miejsce powinno Ci się powiększać. Aż do momentu gdy styk będzie na całą krawędź kadłuba i skrzydła Ugniataj bardzo delikatnie i sprawdzaj jak leży - lepiej delikatnie powtórzyć 3 razy niż raz za dużo ugnieść, bo powstanie szpara między skrzydłem, a kadłubem. Rób to tak, żeby lakierowana powłoka pianki zawijała się do środka, a nie harmonijkowała - to powinieneś sam zobaczyć i wyczuć. Wtedy będziesz miał ładną krawędź. Wyglądało to mniej więcej tak (ciężko było zrobić mi takie zdjęcie, w każdym razie narzędzie i technikę widać ): P.S. Wiem, że nie jest to fachowe podejście do tematu, ale u mnie się sprawdziło :roll:
DjJaseb Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Metoda paznokcia poskutkowała, dzięki :wink: Tak wygląda mój Zliniacz na chwilę obecną. Nie posklejany, złożony jedynie do sesji zdjęciowej :wink: Same zdjęcia jednak nie są pierwszej jakości, bo robiłem je telefonem. Jak znajdę aparat, wstawię lepsze Została jeszcze osłona silnika do pomalowania, no a potem korekty po zaciekach
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Ten spray jest do :ass: farba pęka i się kruszy :/ Ja tam malowałem tą farbą i nic mi nie pęka ani nie odłazi... może stara jakaś była a bo co... A , są dwa rodzaje tej farby. Matowa i połysk.
DjJaseb Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Minęło sporo czasu, lecz wkońcu mogę uznać mojego Zlin'a w 90% za gotowego do lotu :rotfl: 90% ponieważ muszę jeszcze zrobić mu bezpieczne mocowanie akumulatora i podopieszczać pare szczegółów, takich jak cienie napisów, zasłonki na serwa od lotek, 'czarne paski' na skrzydle po lewej stronie przy umownym 'wejściu' do kokpitu, no i oczywiście adresy strony WWW na krawędziach natarcia... Poza tym wszystkie stery i silnik już chodzą jak należy, i odrazu mogę stwierdzić że ma on naprrawdę porządnego 'kopa', już na śmigle GWS 8x4 HD (3-łopatowym) A oto i on w pełnej okazałości... Jak już wspominałem, nie jest to szczyt estetyki i profesjonalizmu, aczkolwiek biorąc pod uwagę to iż jestem raczej <średnio-zaawansowanym modelarzem, to jestem bardzo zadowolony z efektu Reszta zdjęć do obejżenia TUTAJ :wink:
DjJaseb Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Cóż, jakoś dopiero niedawno sobie przypomniałem że mam materiały video z oblotu ;D Zarówno z części sukcesywnej, jak i mniej sukcesywnej... Poniżej przedstawiam tę pierwszą, druga jest w przygotowaniu...
milo_upb Opublikowano 10 Października 2010 Autor Opublikowano 10 Października 2010 Wczoraj pod wieczór kolega pstryknął mi trochę fotek. Zapraszam do oglądania 8)
Wojtass_nt Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Bajka!! Na kilku fotkach za chiny nie idzie odróżnić czy to model czy prawdziwy!! Taki mały a tyle dopracowanych szczegółów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.