Skocz do zawartości

Napęd Tunelowy Tower Pro 2409A-7T - schemat podłączenia


Mafia666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Zakupiłem napęd tunelowy oraz regulator firmy Tower Pro mag8 50A.

Zlutowałem przewody nie myląc się z biegunami.Jako odbiornik podłączyłem E-Sky z Lamy konkretnie pod serwa.(taki miałem)

Źródlo pradu to akumulator samochodowy(tak chiałbym żeby było docelowo)

Odpaliłem.Nie jestem pewien czy dobrze zaprogramowałem.Zdaje się że cele były na auto.

Po zakonczonej procedurze uruchomiłem turbinę.Chodziła 3 sekundy i niestety poleciał dym z regulatora.Rozebrałem go conajmniej 3 tranzystory się przepalily.Te pierwsze na wejściu.

Dane Turbiny:

Obroty/Volt : 2570 rpm/v

Średnica turbiny: 74 mm

Napięcie pracy : 11,1 - 14.8 V (3 - 4s)

Pobór prądu : 45 A

Ciąg : 860g+

Moc : 840W

Czy macie pomysły co mogło być przyczyną?Chcialbym sterować pracą tego silnika nie przez nadajnik lecz mechanicznie np przez tester do serw.Słyszałem że działa.Czy regulator pulso 60A podoła?(ma on zabezpieczenie przed przegrzaniem.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiałbym zbyt wysokie napięcie zasilania,pomiędzy 11,1V z lipolków a około 13V z naładowanego aku samochodowego jest dość spora różnica,mogłeś źle zaprogramować regler na zły rodzaj ogniw(programowalny kartą?) lub też turbina przy rozruchu pożarła więcej prądu niż był jej w stanie oddać regulator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45A tak podaje producent ale możliwe że ciągnie więcej.

Zadam może lamerskie pytanie ale jaka jest różnica dla regulatora jeśli chodzi o rodzaj ogniw? jeśli napięcie i natężenie jest takie samo to czy stanowi to dla niego różnicę?

Ktoś mi powiedział w sklepie że mogło się przepalić bo napięcie było z aku za niskie 12V i wysterowanie tranzystorów mocy było niewystarczające bo ten model regulatora potrzebuje 13V.Nie wiem jak sie do tego odnieść.Poprostu chciałbym uniknąć tego kolejny raz bo kupowanie regla co tydzień mnie zrujnuje;)

 

to są parametry regulatora:

http://www.emodel.pl/esklep/pdfdocs/tower_pro_-_regulator_50a_l1.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogło się przepalić bo napięcie było z aku za niskie 12V i wysterowanie tranzystorów mocy było niewystarczające bo ten model regulatora potrzebuje 13V

Dziwne tłumaczenie.

Jak się odnieść do Cut Off na poziomie 2,75V na ogniwo?

4x2,75V=11V i zamiast odcinać silnik regulator się pali :shock:

 

jaka jest różnica dla regulatora jeśli chodzi o rodzaj ogniw

W Twoim przypadku taka, że jak silnik potrzebował 100A, to akumulator dawał z niewielkim spadkiem napięcia.

Gdybyś miał gorsze akumulatorki, to wraz ze wzrostem obciążenia drastycznie spada napięcie.

Typ akumulatora podajemy regulatorowi żeby chronić akumulator przed nadmiernym rozładowaniem (właśnie to napięcie Cut Off).

 

Czyli dochodzimy do podstawowej sprawy: jaki był pobór prądu?

 

PS

I nie odpowiedziałeś na pytanie, jak zrealizowałeś zasilanie 5V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego 5V?.Regulator działa w zakresie od 13-25V czyli jeśli go podłącze pod aku 12V to teoretycznie jeszcze brakuje 1V.Nie posiada układu BEC.Więc jesli dobrze rozumiem odbiornik muszę zasilać oddzielnie.w tym przypadku standardowe lipo z LAMY i odbiornik z lamy.Może nie zrozumiałem pytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego 5V

Bo to jest często spotykane napięcie zasilania odbiorników.

Nie wiem jakie układy ma lama, ale normalnie potrzeba obniżac napięcie zasilania elektroniki do 5 - 6V.

Robi to BEC w regulatorze, BEC zewnętrzny, albo pakiecik 4-5Nixx

Skoro czymś to zasiliłeś to temat zostawmy.

jeśli go podłącze pod aku 12V to teoretycznie jeszcze brakuje 1V

Teoretycznie, bo akumulator samochodowy to ma 12V, ale tylko teoretycznie.

W sytuacjach za niskiego napięcia nie dałoby się włączyć silnika-regulator pewnie to nawet sygnalizuje jakimś pikaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa to tak jak napisał Hubert realny pobór prądu przez tą turbinę. Możliwe że jest większy niż podano, na to zresztą wskazywałaby moc max silnika. Prawdopodobnie 45A to prąd ciągły, natomiast chwilowy mógł być trochę większy. Do tego wspomniana kwestia wysterowania tranzystorów, bo jak by nie było te 13V podawane jako minimum znikąd się nie bierze. Moim zdaniem połączenie tych dwóch czynników sprawiło, że regulator poszedł z dymem.

 

A czy regulator 60A wystarczy? Dobrze by było najpierw wiedzieć ile naprawdę tego prądu potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazówki.

Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy.Wydaje mi się że niestykające przewody od akumulatora mogą powodować iskrzenie i nagrzewanie się kabli.Kiedyś taki mi się wtopił w palec.

Albo te tranzystory były jakieś felerne.

Dzisiaj kupiłem 3 Mosfety w elektronicznym i zamierzam je wymienić.Spece z Tower Pro chyba to przewidzieli bo na żadnym tranzystorze nie ma oznaczeń.Zobaczymy czy się uda.Jak się uda to dołącze na pastę radiator do tego i napisze o efektach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.