Piotter Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Oski 3 mm można zdobyć w CD-ROM-ach, ale nie wiedzieć czemu część producentów robi silniki z ośkami 3,17 mm. Zapewne wymiar ten pochodzi z systemu calowego ale powoduje to że u nas ciężko zdobyć surowe pręty o takim wymiarze. Nie byłoby to dużym problemem gdyby nie fakt że w większości chińskich silników stal na te ośki pozyskiwana jest chyba ze złomu, a o porzadnym ich zahartowaniu chyba nie pomysleli. Efekt jest taki że jeżeli mamy dostatecznie wytrzymałe i sztywne smigiełko to przy niezbyt udanym ladowaniu na nierownym trawiastym lądowisku i lekkim podparciu się na dziobie, mamy ośkę do prostowania. Przerabianie silnika na oś 3mm, a tym bardziej 4 mm jest dosyć uciążliwe w domowych warunkach (bez tokarki) więc najbardziej naturalnym wyjsciem jest znalezienie żródła prętów 3,17. Zna ktoś takie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Używałem osi ze starych silników szczotkowych. Na Allegro można czasem kupić za grosze same wirniki. Samochodziarze mają nieraz dużo tego złomu. Ich ośki są na ogół lepszej jakości niz w naszych trójfazowych. Obecnie najczęściej zmieniam łożyska na 4mm (z Allegro) i rozwiercam otwór do mocowania w rotorze na tokarce (bo mam). pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.