dragon Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Ostatnio przy budowie Rwd-5 oraz lekturze zeszytu TBiU na temat Cataliny wrocil temat jej budowy. Poszukalem, znalalzem troche materiałow które kiedys pozbieralem , poomyslalem nad materialami i stworzylem taki oto szkic skrzydla. Oczywiscie jest on tyopow podgladowy. bez zbednych danych , które poki co sa ni istotne. Chodzi mi o sama podstawe konstrukcji. Samolot ma miec okolo 1,30 m rozpietosci i docelowo ma byc napedzany dwoma 400. Prosze o wszystkie sugestie. Jezeli chodzi zas o sam kadlub to ma byc wykonany ze sklejki oraz balsy (elementy wzmocnien). Zastrzegam (jak juz wczesniej mowilem) , że jest to material wylacznie pogladaowy i ma stanowicswoista pomoc przy ew. rozrysowywaniu planow. Wstepny rysunek Pozdrawiam Franek
Pawel_W Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Co do lotek - nie ma sensu wykonywać ich jako depron kryty balsą. Albo depron 6 mm spiłowany na końcu, albo balsa 3mm. Lotka depro - balsowa wcale nie będzie ani lepsza ani lżejsza. Konstrukcja skrzydła - ok, dźwigar proponuję taki jak tato zmontował w Lazy Bee - depron 5mm z naklejonymi z góry i z dołu listewkami 5x2mm - sosnowymi. Pokrycie - zamiast folii papier i farba, albo po prostu farba (odpowiednia!!!!) prosto na depron. Model jest cholernie trudny ze względu na kształt. Ale będę trzymał kciuki
dragon Posted March 20, 2007 Author Posted March 20, 2007 Dzieki za rady. Jezli chodzi o skrzydlo. Po ostatniej rozmowie z Piotrem (dzieki wielkie za uwagi dotyczace projektu) zaczalem powazeniej myslec o skrzydle styropianowym. Mam co prawda problemy z wybraniem profilu (prosze o pomoc obraniem odpowiedniego ) , ale to juz pewnie nie potrwa dlugo. Jezeli chodzi o konstrukcje kadluba, rzeczywiscie jest ona dosc zlozona i wykonac ja bedzie trudno. F
Pawel_W Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Styro... W sumie też niegłupi pomysł. Co do profilu - poszukam, jaki profil zastosowaliśmyw Islanderze. Sprawdza sie znakomicie.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.