Jump to content

Madman evo


luki19944

Recommended Posts

Witam postanowiłem zbudować model madmana. Zdecydowałem się na niego ze względu na bardzo dobre właściwości lotne. To pierwszy model robiony wyłącznie przezemnie bez pomocy taty więc proszę o wyrozumiałość i jednocześnie proszę o porady dotyczące budowy.

rozp. 153cm

długość -----

waga- powinno wyjść kolo 2600g

silnik ASP 15cc

Tak to wygląda po 3 dniach budowy

dsc00056a.jpg

dsc00057s.jpg

dsc00058i.jpg

dsc00059p.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 40
  • Created
  • Last Reply
Guest slawekmod

Wzmocnij koniecznie boczki kadłuba w miejscu gdzie mocowane jest skrzydło, szczególnie przy drugiej wrędze.Ja bym dał listewki sosnowe 3x10 od firewall aż do wręgi za skrzydłem.Dobrze by było ją przykleić tuż nad łożem skrzydła.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Jeśli boczki są rzeczywiście z samej balsy, to wspomniane listwy są minimum, zwłaszcza jeśli połączenia wręga-boczek są na wypusty - w ten sposób dodatkowo osłabiłeś boki. Jak teraz patrzę na mojego madmana, to robiąc go drugi raz całe boczki aż do kratownicy wylaminowałbym na lekko tkaniną. Moja rada jest też taka, abyś kończąc kadłub położył parę warstw tkaniny w poprzek kadłuba, na dolną sklejkę, do której mocowane jest podwozie, ale tak by nachodziła na boczki jakieś 3cm z każdej strony. Nie ma wtedy mowy o nadpęknięciach kadłuba w tych okolicach, czy całkowitym wyłamaniu podstawy podwozia. Spokojnie możesz zastosować 3 standardy w ogonie. Ja mam HS225 i TROSZKĘ ołowiu w ogonie do 3D. W następnym egzemplarzu po prostu skrócę przód.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Wydaje mi się że boczki są ze sklejki lipowo/balsowej ale te karby w miejscu mocowania skrzydła koniecznie trzeba wzmocnić.

Link to comment
Share on other sites

Witam. U mnie to wyglądało tak ,klatka sosnowo sklejkowa oklejona potem balsą jest tak mocna,że po dwóch sezonach nie ma żadnych śladów pęknięć. Te trzy wręgi muszą być z dobrej ,mocnej sklejki i oczywiście sklejka na spód do mocowania podwozia.

bad3b0b1007a109e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod
Witam. U mnie to wyglądało tak ,klatka sosnowo sklejkowa oklejona potem balsą jest tak mocna,że po dwóch sezonach nie ma żadnych śladów pęknięć. Te trzy wręgi muszą być z dobrej ,mocnej sklejki i oczywiście sklejka na spód do mocowania podwozia.

 

Coś właśnie takiego miałem na myśli.

Link to comment
Share on other sites

Patrzę i patrzę na te zdjęcia i nie mogę wyjść z podziwu - przecież na planach są 2 podłużnice 2x5mm sosna na każdym boku na odcinku od pierwszej do trzeciej wręgi.

Po kolorze to ta basa na bocznych ścianach raczej twarda nie jest (o ile dobrze widzę, że to balsa jest), więc tym bardziej wymaga wzmocnienia.

Ale od siebie powiem - bardzo ładne postępy jak na 3 dni pracy. Pogratulować "ręki"

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie te dwie listwy u góry mogły byc zrobione z balsy przyklejone do kadłuba sa strasznie mocne dają ten sam efekt co sosnowe.W praktyce zazwyczaj wychodzi, że wiekszosc zastosowanych materiałów jest na wyrost dla przykładu w modelu 2,4m wręga na silnik benzynowy zrobiona z sklejki 4mm wytrzymuje 4 sezon z rzędu

Link to comment
Share on other sites

Na tą chwilę okleiłem balsą 1,5 dziób kadłuba, wkleiłem od spodu sklejkę do mocowania podwozia oraz wzmocniłem między drugą a trzecią wręgą boki kadłuba listwami sosnowymi 5x8mm

dsc00063y.jpg

dsc00064rky.jpg

dsc00065q.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ładnie i szybko Ci to idzie nie zrób tylko tego błędu jak na stronie alehar z mocowaniem podwozia w połowie komory na zbiornik tragedia ta wrega na podwozie powinna być doklejona do wręgi ustalającej kąt zaklinowania skrzydła wtedy tworzy sie tam kąt 90 stopni i moża zrobić niesamowice mocne i lekkie mocowanie :D

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Tą zewnętrzną wręgę na podwozie skleiłem z drugą wręgą i dla wzmocnienia od środka wkleiłem jeszcze jedną wręgę sklejoną z zewnętrzną wręgą podwozia i wręgą ustalającą. Mam pytanko w sprawie 1 wręgi gdzie mocowany będzie silnik ponieważ ta wręga wykonana jest ze sklejki 3mm i myślę że przy silniku 15cc ta wręga jest trochę za licha, proszę o porady.

Link to comment
Share on other sites

nie zrób tylko tego błędu jak na stronie alehar z mocowaniem podwozia w połowie komory na zbiornik tragedia ta wrega na podwozie powinna być doklejona do wręgi ustalającej kąt zaklinowania skrzydła wtedy tworzy sie tam kąt 90 stopni i moża zrobić niesamowice mocne i lekkie mocowanie :D

 

To co wg. Ciebie mialo nie wytrzymac - wytrzymalo ! (wiec jesli nie znasz tego typu konstrukcji to nie pisz w ten sposóB) - najslabszym miejscem jest kadlub na wysokosci krawedzi splywu i na to nalezy zwrocic szczegolna uwage ! Podwozie jet zamocowane na wysokosci krawedzi natarcia skrzydla (prawidlowo) - wiele razy widzialem ten model w locie - ladowaniu - starcie i zapewniam Cie ze byl to konstrukcyjnie jeden z mocnych punktow tego modelu.

Popatrz na strone Darka Mulara http://www.dariuszmular.mserwis.pl/madman%20evo.html on jest "ojcem" tego modelu - u niego jest podobnie... i sprawdzilo sie w 200 % w kolejnych wersjach modelu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Źle wkleiłeś listwy "wzmacniające" między 2 i 3 wręgą. One nic nie wzmacniają, a bynajmniej nie to, co polecali wzmocnić koledzy slawekmod i Lech Mirkiewicz. Przy feralnym lądowaniu kadub złamie Ci się na pół zaraz za drugą 2 wręgą (przy natarciu).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.