Skocz do zawartości

Madman evo


luki19944

Rekomendowane odpowiedzi

Witam postanowiłem zbudować model madmana. Zdecydowałem się na niego ze względu na bardzo dobre właściwości lotne. To pierwszy model robiony wyłącznie przezemnie bez pomocy taty więc proszę o wyrozumiałość i jednocześnie proszę o porady dotyczące budowy.

rozp. 153cm

długość -----

waga- powinno wyjść kolo 2600g

silnik ASP 15cc

Tak to wygląda po 3 dniach budowy

dsc00056a.jpg

dsc00057s.jpg

dsc00058i.jpg

dsc00059p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość slawekmod

Wzmocnij koniecznie boczki kadłuba w miejscu gdzie mocowane jest skrzydło, szczególnie przy drugiej wrędze.Ja bym dał listewki sosnowe 3x10 od firewall aż do wręgi za skrzydłem.Dobrze by było ją przykleić tuż nad łożem skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeśli boczki są rzeczywiście z samej balsy, to wspomniane listwy są minimum, zwłaszcza jeśli połączenia wręga-boczek są na wypusty - w ten sposób dodatkowo osłabiłeś boki. Jak teraz patrzę na mojego madmana, to robiąc go drugi raz całe boczki aż do kratownicy wylaminowałbym na lekko tkaniną. Moja rada jest też taka, abyś kończąc kadłub położył parę warstw tkaniny w poprzek kadłuba, na dolną sklejkę, do której mocowane jest podwozie, ale tak by nachodziła na boczki jakieś 3cm z każdej strony. Nie ma wtedy mowy o nadpęknięciach kadłuba w tych okolicach, czy całkowitym wyłamaniu podstawy podwozia. Spokojnie możesz zastosować 3 standardy w ogonie. Ja mam HS225 i TROSZKĘ ołowiu w ogonie do 3D. W następnym egzemplarzu po prostu skrócę przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod
Witam. U mnie to wyglądało tak ,klatka sosnowo sklejkowa oklejona potem balsą jest tak mocna,że po dwóch sezonach nie ma żadnych śladów pęknięć. Te trzy wręgi muszą być z dobrej ,mocnej sklejki i oczywiście sklejka na spód do mocowania podwozia.

 

Coś właśnie takiego miałem na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę i patrzę na te zdjęcia i nie mogę wyjść z podziwu - przecież na planach są 2 podłużnice 2x5mm sosna na każdym boku na odcinku od pierwszej do trzeciej wręgi.

Po kolorze to ta basa na bocznych ścianach raczej twarda nie jest (o ile dobrze widzę, że to balsa jest), więc tym bardziej wymaga wzmocnienia.

Ale od siebie powiem - bardzo ładne postępy jak na 3 dni pracy. Pogratulować "ręki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie te dwie listwy u góry mogły byc zrobione z balsy przyklejone do kadłuba sa strasznie mocne dają ten sam efekt co sosnowe.W praktyce zazwyczaj wychodzi, że wiekszosc zastosowanych materiałów jest na wyrost dla przykładu w modelu 2,4m wręga na silnik benzynowy zrobiona z sklejki 4mm wytrzymuje 4 sezon z rzędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie i szybko Ci to idzie nie zrób tylko tego błędu jak na stronie alehar z mocowaniem podwozia w połowie komory na zbiornik tragedia ta wrega na podwozie powinna być doklejona do wręgi ustalającej kąt zaklinowania skrzydła wtedy tworzy sie tam kąt 90 stopni i moża zrobić niesamowice mocne i lekkie mocowanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Tą zewnętrzną wręgę na podwozie skleiłem z drugą wręgą i dla wzmocnienia od środka wkleiłem jeszcze jedną wręgę sklejoną z zewnętrzną wręgą podwozia i wręgą ustalającą. Mam pytanko w sprawie 1 wręgi gdzie mocowany będzie silnik ponieważ ta wręga wykonana jest ze sklejki 3mm i myślę że przy silniku 15cc ta wręga jest trochę za licha, proszę o porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrób tylko tego błędu jak na stronie alehar z mocowaniem podwozia w połowie komory na zbiornik tragedia ta wrega na podwozie powinna być doklejona do wręgi ustalającej kąt zaklinowania skrzydła wtedy tworzy sie tam kąt 90 stopni i moża zrobić niesamowice mocne i lekkie mocowanie :D

 

To co wg. Ciebie mialo nie wytrzymac - wytrzymalo ! (wiec jesli nie znasz tego typu konstrukcji to nie pisz w ten sposóB) - najslabszym miejscem jest kadlub na wysokosci krawedzi splywu i na to nalezy zwrocic szczegolna uwage ! Podwozie jet zamocowane na wysokosci krawedzi natarcia skrzydla (prawidlowo) - wiele razy widzialem ten model w locie - ladowaniu - starcie i zapewniam Cie ze byl to konstrukcyjnie jeden z mocnych punktow tego modelu.

Popatrz na strone Darka Mulara http://www.dariuszmular.mserwis.pl/madman%20evo.html on jest "ojcem" tego modelu - u niego jest podobnie... i sprawdzilo sie w 200 % w kolejnych wersjach modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Źle wkleiłeś listwy "wzmacniające" między 2 i 3 wręgą. One nic nie wzmacniają, a bynajmniej nie to, co polecali wzmocnić koledzy slawekmod i Lech Mirkiewicz. Przy feralnym lądowaniu kadub złamie Ci się na pół zaraz za drugą 2 wręgą (przy natarciu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.