Skocz do zawartości

Madman evo


luki19944

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawekmod

Faktycznie Szymon ma rację.Listwy są bez sensu w takiej formie.One miały łączyć 3 wręgi w całość żeby kadłub się nie złamał.Sklejka balsowo-lipowa to próchno.Ciut mocniejsza od balsy ale do brzozówki jej daleko dlatego trzeba wzmacniać całość.Od góry kadłuba mogłeś dać sosnowe 5x5mm od statecznika aż po 2 wręgę.Miałbyś załatwioną górną cześć pod względem wytrzymałości.pod nią listewka 3-5x10 pomiędzy wręgami 1 i 2.Dolna listwa spinała by wręgi 1,2,3 .Za trzecią wręgą dałbym trójkąt ze sklejki brzozowej 1mm słojami ukośnie żeby kadłub za spływem nie oddzielił się od reszty podczas twardego lądowania.W takiej formie jak teraz kadłub może się połamać i nie ma co do tego dwóch zdań.Nie wydaje mi się żeby założone skrzydło poprzez kołek je mocujący do wręgi nr2 oraz 2 plastikowe śruby na spływie nadawało kadłubowi sztywności i wytrzymałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

W pełni popieram Szymona i Sławka. Kadłub ma prawo złamać się za drugą wręgą, zwłaszcza ,że planujesz zamontować ciężki silnik ASP 91FS.Nie wykluczam,że silnik odpadnie lub nawet odleci z pierwsza wręgą. To dość duży silnik do madmana ale da 100% satysfakcji w lataniu 3D. Powinieneś jednak (moim zdaniem) przed zamknięciem kadłuba rozwiązać problem mocowania silnika i nawet zamontować zbiornik paliwa (na odpowiednim poziomie)bo potem jest trudniej. Jeśli planujesz pozostawić silnik bez osłony to wręga silnikowa wg planów Darka może być. W moim madmanie przedłużyłem ja trochę aby silnik w pozycji odwróconej zmieścił się pod maską, rozwiązanie identyczne jak w słynnym U-Can-Du.

d8ecdbeb0b1a8b71.jpg

8f2a4cfcaad1d59d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś okleiłem na nowo dziób modelu ponieważ wyszło mi to okropnie, wzmocniłem cały ogon oraz wkleiłem listwę sosnową łączącą wszystkie 3 wręgi, mam nadzieję. że teraz przy byle upadku model nie złamie się w miejscu za drugą wręgą.

 

dsc00068ili.jpg

dsc00069umo.jpg

dsc00070p.jpg

dsc00071xph.jpg

dsc00072m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na strone Darka Mulara http://www.dariuszmular.mserwis.pl/madman%20evo.html on jest "ojcem" tego modelu - u niego jest podobnie... i sprawdzilo sie w 200 % w kolejnych wersjach modelu.

 

Darek to ma wklejone prawidłowo przy natarciu jak mówisz ale na stronie alehar jest to całkiem inaczej zrobione popatrz http://www.alehar.aplus.pl/images/moje_modele/fun-fly2_by_alehar/fot33.jpg takie mocowanie ma podparcie jedynie z boku przy kadłubie a mogło to byc przyklejone na całej długosci drugiej wręgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazam że zbyt delikatna konstrukcja ,zreszta juz koledzy wcześniej Ci to wytknęli

Mój Madman ma mocniejsze wręgi i boki kadłuba wzmocnione sklejką balsowo-lipową .Nie wiem jakich użyłeś listw na stateczniki ,mój ma 8x8 średnio twarda balsa.

Oczywiscie życzę powodzenia

Mój w trakcie budowy wygladał tak

0001001.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Madman ma mocniejsze wręgi i boki kadłuba wzmocnione sklejką balsowo-lipową

Wręgi robiłem ze sklejki modelarskiej 3mm a boki kadłuba są w całości ze sklejki balsowo-lipowej. Stateczniki robiłem z listew balsowych 8x8mm. Wręgi oraz boki kadłuba są dodatkowo wzmocnione od środka listwami sosnowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starałem się go zrobic lekko i jednocześnie dosyc mocno by przy byle jakim nie udanym lądowaniu nie łamał się jak zapałka. Wszystkich zdjęc z budowy nie wrzucałem ze względu na niedostępnośc aparatu. Co do rozpiętości to lekko go przeskalowałem i rozpiętośc skrzydeł to 165cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazam że zbyt delikatna konstrukcja ,zreszta juz koledzy wcześniej Ci to wytknęli

Mój Madman ma mocniejsze wręgi i boki kadłuba wzmocnione sklejką balsowo-lipową .Nie wiem jakich użyłeś listw na stateczniki ,mój ma 8x8 średnio twarda balsa.

Oczywiscie życzę powodzenia

Mój w trakcie budowy wygladał tak

Obrazek

 

Chyba przesadziłes z iloscia wręg to nie Wicherek tylko fun fly to ma być kupa patyków z silnikeim a nie B 52 :mrgreen: ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek ma rację. Po za tym ta konstrukcja z dobrze zrobioną kratownicą jest mega solidna i sztywna. Nie wiem jak dokładnie wygląda to u luki19944, ale mam nadzieję że poleci i to dobrze i tego mu życzę. Na pewno wiele zależy od jakość wykonania, jakości materiałów, jakości i sposobu łączenia elementów, ale sam Dariusz w swoim madmanie nie stosował wręg a śmigał na silniku OS MAX FS70. U mnie co prawda w wersji elektro powstaje, ale jestem bardzo zadowolony ze sztywności kratownicy, wagi i wyglądu:

p1100656.jpg

p1100658.jpg

p1100661.jpg

p1100663.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"to ma być kupa patyków z silnikeim "

 

Nie umiem robic "jednorazówek" :cry: .Uwazam że ilośc wręg jest w sam raz a i tak okazał sie nieco za lekki z tyłu, przy Webrze .61.Model do lotu 2.6 kg Rozpiętosc 165

 

Czesto bywa tak, że solidnie poklejony model podczas kreta wali z wiekszą siłą w ziemie i przynosi więcej strat niz delikatna konstrukjca wiadomo wieksza masa wiekszy strzał wiecej kretów ginie :D 2600g to i tak wyszedł Ci leutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Miałem madmana elektro około 100cm.Poleciał raz, poległ podczas przeprowadzki.Mam jeszcze wzorniki do robienia bloczku żeberek.Jedno jest pewne co zauważyłem u siebie : kadłub trzeba poszerzyć bo jest ciężko upchnąć serwa , regler i pakiet oraz trzeba odpuścić sobie ażurowanie kadłuba bo zaoszczędzi się 5g a kadłub robi się bardzo delikatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.