Gość slawekmod Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Faktycznie Szymon ma rację.Listwy są bez sensu w takiej formie.One miały łączyć 3 wręgi w całość żeby kadłub się nie złamał.Sklejka balsowo-lipowa to próchno.Ciut mocniejsza od balsy ale do brzozówki jej daleko dlatego trzeba wzmacniać całość.Od góry kadłuba mogłeś dać sosnowe 5x5mm od statecznika aż po 2 wręgę.Miałbyś załatwioną górną cześć pod względem wytrzymałości.pod nią listewka 3-5x10 pomiędzy wręgami 1 i 2.Dolna listwa spinała by wręgi 1,2,3 .Za trzecią wręgą dałbym trójkąt ze sklejki brzozowej 1mm słojami ukośnie żeby kadłub za spływem nie oddzielił się od reszty podczas twardego lądowania.W takiej formie jak teraz kadłub może się połamać i nie ma co do tego dwóch zdań.Nie wydaje mi się żeby założone skrzydło poprzez kołek je mocujący do wręgi nr2 oraz 2 plastikowe śruby na spływie nadawało kadłubowi sztywności i wytrzymałości.
Lech Mirkiewicz Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 W pełni popieram Szymona i Sławka. Kadłub ma prawo złamać się za drugą wręgą, zwłaszcza ,że planujesz zamontować ciężki silnik ASP 91FS.Nie wykluczam,że silnik odpadnie lub nawet odleci z pierwsza wręgą. To dość duży silnik do madmana ale da 100% satysfakcji w lataniu 3D. Powinieneś jednak (moim zdaniem) przed zamknięciem kadłuba rozwiązać problem mocowania silnika i nawet zamontować zbiornik paliwa (na odpowiednim poziomie)bo potem jest trudniej. Jeśli planujesz pozostawić silnik bez osłony to wręga silnikowa wg planów Darka może być. W moim madmanie przedłużyłem ja trochę aby silnik w pozycji odwróconej zmieścił się pod maską, rozwiązanie identyczne jak w słynnym U-Can-Du.
luki19944 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2009 Witam. Dziś okleiłem na nowo dziób modelu ponieważ wyszło mi to okropnie, wzmocniłem cały ogon oraz wkleiłem listwę sosnową łączącą wszystkie 3 wręgi, mam nadzieję. że teraz przy byle upadku model nie złamie się w miejscu za drugą wręgą.
radek872 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Popatrz na strone Darka Mulara http://www.dariuszmular.mserwis.pl/madman%20evo.html on jest "ojcem" tego modelu - u niego jest podobnie... i sprawdzilo sie w 200 % w kolejnych wersjach modelu. Darek to ma wklejone prawidłowo przy natarciu jak mówisz ale na stronie alehar jest to całkiem inaczej zrobione popatrz http://www.alehar.aplus.pl/images/moje_modele/fun-fly2_by_alehar/fot33.jpg takie mocowanie ma podparcie jedynie z boku przy kadłubie a mogło to byc przyklejone na całej długosci drugiej wręgi
luki19944 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zamontowałem podwozie w miesjcu natarcia szkrzydła i okleiłem oraz wyszlifowałem kadłub od 3 wręgi do statecznika
luki19944 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zamontowałem silnik, zbiornik paliwa oraz wzmocniłem prentem węglowym stateczniki. Kadłub gotowy do oklejania.
instruktor Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Nie chcę być złym prorokiem ale w/g mnie to to coś rozleci się w czasie pierwszego lotu.
Lech Mirkiewicz Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Wzmocnienie węglowe bardziej by się przydało w tym miejscu.
luki19944 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 Kadłub oklejony. biorę się za skrzydło. Nie chcę być złym prorokiem ale w/g mnie to to coś rozleci się w czasie pierwszego lotu. Dlaczego ma się rozleciec?
instruktor Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 uwazam że zbyt delikatna konstrukcja ,zreszta juz koledzy wcześniej Ci to wytknęli Mój Madman ma mocniejsze wręgi i boki kadłuba wzmocnione sklejką balsowo-lipową .Nie wiem jakich użyłeś listw na stateczniki ,mój ma 8x8 średnio twarda balsa. Oczywiscie życzę powodzenia Mój w trakcie budowy wygladał tak
luki19944 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 Mój Madman ma mocniejsze wręgi i boki kadłuba wzmocnione sklejką balsowo-lipową Wręgi robiłem ze sklejki modelarskiej 3mm a boki kadłuba są w całości ze sklejki balsowo-lipowej. Stateczniki robiłem z listew balsowych 8x8mm. Wręgi oraz boki kadłuba są dodatkowo wzmocnione od środka listwami sosnowymi.
instruktor Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 może się mylę ale na zdjęciu wygląda bardzo delikatnie
luki19944 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 Starałem się go zrobic lekko i jednocześnie dosyc mocno by przy byle jakim nie udanym lądowaniu nie łamał się jak zapałka. Wszystkich zdjęc z budowy nie wrzucałem ze względu na niedostępnośc aparatu. Co do rozpiętości to lekko go przeskalowałem i rozpiętośc skrzydeł to 165cm
radek872 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 uwazam że zbyt delikatna konstrukcja ,zreszta juz koledzy wcześniej Ci to wytknęliMój Madman ma mocniejsze wręgi i boki kadłuba wzmocnione sklejką balsowo-lipową .Nie wiem jakich użyłeś listw na stateczniki ,mój ma 8x8 średnio twarda balsa. Oczywiscie życzę powodzenia Mój w trakcie budowy wygladał tak Obrazek Chyba przesadziłes z iloscia wręg to nie Wicherek tylko fun fly to ma być kupa patyków z silnikeim a nie B 52 :mrgreen: ;D
jakuban Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Radek ma rację. Po za tym ta konstrukcja z dobrze zrobioną kratownicą jest mega solidna i sztywna. Nie wiem jak dokładnie wygląda to u luki19944, ale mam nadzieję że poleci i to dobrze i tego mu życzę. Na pewno wiele zależy od jakość wykonania, jakości materiałów, jakości i sposobu łączenia elementów, ale sam Dariusz w swoim madmanie nie stosował wręg a śmigał na silniku OS MAX FS70. U mnie co prawda w wersji elektro powstaje, ale jestem bardzo zadowolony ze sztywności kratownicy, wagi i wyglądu:
instruktor Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 "to ma być kupa patyków z silnikeim " Nie umiem robic "jednorazówek" :cry: .Uwazam że ilośc wręg jest w sam raz a i tak okazał sie nieco za lekki z tyłu, przy Webrze .61.Model do lotu 2.6 kg Rozpiętosc 165
radek872 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 "to ma być kupa patyków z silnikeim " Nie umiem robic "jednorazówek" :cry: .Uwazam że ilośc wręg jest w sam raz a i tak okazał sie nieco za lekki z tyłu, przy Webrze .61.Model do lotu 2.6 kg Rozpiętosc 165 Czesto bywa tak, że solidnie poklejony model podczas kreta wali z wiekszą siłą w ziemie i przynosi więcej strat niz delikatna konstrukjca wiadomo wieksza masa wiekszy strzał wiecej kretów ginie 2600g to i tak wyszedł Ci leutki
instruktor Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 oszczędzam te miłe zwierzątka :wink:
gładkilot Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 A co myślicie żeby zbudować ten modelik około 70 cm rozpiętości ?? pod dzwonka TowerPro .......jak ok to z jakich materiałów ? (grubość) PS . proszę nie bijcie jeżeli uraziłem opinię tego modelu
Gość slawekmod Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Miałem madmana elektro około 100cm.Poleciał raz, poległ podczas przeprowadzki.Mam jeszcze wzorniki do robienia bloczku żeberek.Jedno jest pewne co zauważyłem u siebie : kadłub trzeba poszerzyć bo jest ciężko upchnąć serwa , regler i pakiet oraz trzeba odpuścić sobie ażurowanie kadłuba bo zaoszczędzi się 5g a kadłub robi się bardzo delikatny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.