pasik Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Witam Mam mały problemik z tłumikiem pits do OSmax91fx. A dokładniej silniczek wraz z tym tłumikiem miał centralnego kreta, silnik przeczyszczony, pali itd.. tylko coś nie tak jest z tłumikiem - mianowicie po odpaleniu silnika (paliwo zalane najpierw prosto w gaźnik) po kilku sek. gaśnie - na oryginalnym tłumiku silnik chodzi bezproblemowo (te same ustawienia silnika, przewody itd.). Zalałem klejem łączenie rurek wydechu z korpusem tłumika bo były jakieś mikro pęknięcia, dodatkowo łączenie tłumika z silnikiem uszczelniłem silikonem wiec ogólnie powinien być szczelny ale niestety 0 poprawy - żadnych innych dziur, wgnieceń, zniekształceń itd.. Paliwo widać ze jest zaciągane w przewodach do gaźnika. Czy coś mogło się wykrzaczyć w środku co możne powodować takie objawy i nic go już nie uratuje, czy może coś innego jeszcze jest do sprawdzenia, poprawienia ? Pozdrawiam Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnzO_CK Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Przeczyść tłumik. Może po krecie jest czymś zatkany np. olejem i ziemią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 .. tylko coś nie tak jest z tłumikiem - mianowicie po odpaleniu silnika (paliwo zalane najpierw prosto w gaźnik) po kilku sek. gaśnie - na oryginalnym tłumiku silnik chodzi bezproblemowo (te same ustawienia silnika, przewody itd.). Tłumik daje ciśnienie do zbiornika paliwa a różne konstrukcje tłumików różne to ciśnienie podają. Ustawienie iglicy w gaźniku jest między innymi zależne od ciśnienia podawanego do zbiornika paliwa. Jeżeli zalewasz gaźnik paliwem (pytanie tylko po co?? Sam sobie robisz problem) po czym silnik odpala a następnie gaśnie oznacza że należy wykręcić iglicę paliwa mocniej! To tyle... ... zakładając że masz szczelną i drożną instalację paliwową. Jeżeli posiadasz rozrusznik, wykręć iglicę o kilka obrotów, przyłóż zasilanie do świecy, kręć rozrusznikiem jednocześnie przymykając palcem wydech. Jak silnik odpali, daj pełny gaz i dopiero teraz wkręcaj iglicę do momentu kiedy silnik zacznie prawidłowo pracować. Jeżeli nie posiadasz rozrusznika, wykręć iglicę o kilka obrotów, otwórz przepustnicę na maksymalne położenie, zatkaj palcem wlot gaźnika, pokręć śmigłem kilka razy do momentu kiedy silnik zostanie zalany paliwem, przymknij przepustnicę do odpalenia ok (1/4-1/3 otwarcia) przyłóż zasilanie do świecy, odpal silnik, daj pełny gaz i dopiero teraz wkręcaj iglicę do momentu kiedy silnik zacznie prawidłowo pracować. Tłumiki Pitts mogą podawać inne ciśnienie do zbiornika niż tłumik oryginalny, co skutkuje innym ustawieniem iglicy w stosunku do ustawień z tłumikiem oryginalnym. Tłumiki te słyną także ze zbyt niskiego ciśnienia podawanego do zbiornika co znów może skutkować koniecznością mocniejszego wykręcenia iglicy składu mieszanki w stosunku do ustawień oryginalnym tłumikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Tak jak napisał EnzO, dokładnie przepłucz tłumik. Bardzo możliwe, że podczas uderzenia w ziemię pozatykały się rurki od wydechu (piach, itp). Zatkane rurki powodują, że silnik będzie przez chwile pracował, a potem zgaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasik Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 cala instalacja drożna bo jak pisałem na oryginalnym działa wszystko ok tłumik też sprawdzony/przedmuchany - drożny ale i szczelny a problem oczywiście leżał w za mało odkręconej iglicy - przy zwykłym na 1-2 obrotach chodził bezproblemowo, na pits przy 7-8 dopiero w miarę się rozkręca - człowiek ciągle się uczy się, a myślałem ze to będzie już za dużo, szczególnie że z gaźnika chlupało lekko paliwko jak się kręcił a i przy kręceniu rozrusznikiem widać że przynajmniej w przewodach paliwko sobie zaciągał, ale widocznie w gaźniku już przechodziło za mało dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 przy zwykłym na 1-2 obrotach chodził bezproblemowo, na pits przy 7-8 dopiero w miarę się rozkręca Ouuu... to naprawdę sporo. Koniecznie sprawdź przed lotem poprawność działania silnika w pionie i w takiej pozycji doreguluj silnik! Jeżeli wystąpią problemy z pracą w takiej pozycji lub silnik wyregulowany w pionie zbyt mocno będzie się zalewał w pozycji poziomej to powinno się pokombinować aby ciśnienie wzrosło. Pisałeś że już latałeś z tym silnikiem i tłumikiem więc w zasadzie powinno być wszystko ok. Zależy to też od sposobu lotu i modelu. Przykładowo w Warbirdzie zdecydowanie mniej operuje się gazem niż w modelu 3D dlatego tego typu kłopoty z zasilaniem silnika mogły pozostać niezauważone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Mój 55AX na tłumiku pitts od początku zle chodził to juz taka ich uroda, ze dają małe cisnienie do zbiornika i trzeba zatykac jeden otwór aby uzyskac podobne cisnienie jak na tłumiku fabrycznym.Jeżeli OS nie chodzi to tylko wina podcisnienia silniki są tak dopracowane, że przy odpowiednio dobranej swiecy i paliwie musi chodzić.Ja bym Ci radził popracowac na tym tłumikiem ew wyczyscic i zrobic cos z tym cisnieniem bo na pewno na puszce nie chodzi Ci tak dobrze jak na zwykłym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.