Skocz do zawartości

silnik gaśnie przy tłumiku pits po crashu


pasik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam mały problemik z tłumikiem pits do OSmax91fx. A dokładniej silniczek wraz z tym tłumikiem miał centralnego kreta, silnik przeczyszczony, pali itd.. tylko coś nie tak jest z tłumikiem - mianowicie po odpaleniu silnika (paliwo zalane najpierw prosto w gaźnik) po kilku sek. gaśnie - na oryginalnym tłumiku silnik chodzi bezproblemowo (te same ustawienia silnika, przewody itd.). Zalałem klejem łączenie rurek wydechu z korpusem tłumika bo były jakieś mikro pęknięcia, dodatkowo łączenie tłumika z silnikiem uszczelniłem silikonem wiec ogólnie powinien być szczelny ale niestety 0 poprawy - żadnych innych dziur, wgnieceń, zniekształceń itd.. Paliwo widać ze jest zaciągane w przewodach do gaźnika. Czy coś mogło się wykrzaczyć w środku co możne powodować takie objawy i nic go już nie uratuje, czy może coś innego jeszcze jest do sprawdzenia, poprawienia ?

 

Pozdrawiam

Artur

Opublikowano
.. tylko coś nie tak jest z tłumikiem - mianowicie po odpaleniu silnika (paliwo zalane najpierw prosto w gaźnik) po kilku sek. gaśnie - na oryginalnym tłumiku silnik chodzi bezproblemowo (te same ustawienia silnika, przewody itd.).

 

Tłumik daje ciśnienie do zbiornika paliwa a różne konstrukcje tłumików różne to ciśnienie podają. Ustawienie iglicy w gaźniku jest między innymi zależne od ciśnienia podawanego do zbiornika paliwa.

 

Jeżeli zalewasz gaźnik paliwem (pytanie tylko po co?? Sam sobie robisz problem) po czym silnik odpala a następnie gaśnie oznacza że należy wykręcić iglicę paliwa mocniej! To tyle...

 

... zakładając że masz szczelną i drożną instalację paliwową.

 

Jeżeli posiadasz rozrusznik, wykręć iglicę o kilka obrotów, przyłóż zasilanie do świecy, kręć rozrusznikiem jednocześnie przymykając palcem wydech. Jak silnik odpali, daj pełny gaz i dopiero teraz wkręcaj iglicę do momentu kiedy silnik zacznie prawidłowo pracować.

 

Jeżeli nie posiadasz rozrusznika, wykręć iglicę o kilka obrotów, otwórz przepustnicę na maksymalne położenie, zatkaj palcem wlot gaźnika, pokręć śmigłem kilka razy do momentu kiedy silnik zostanie zalany paliwem, przymknij przepustnicę do odpalenia ok (1/4-1/3 otwarcia) przyłóż zasilanie do świecy, odpal silnik, daj pełny gaz i dopiero teraz wkręcaj iglicę do momentu kiedy silnik zacznie prawidłowo pracować.

 

Tłumiki Pitts mogą podawać inne ciśnienie do zbiornika niż tłumik oryginalny, co skutkuje innym ustawieniem iglicy w stosunku do ustawień z tłumikiem oryginalnym. Tłumiki te słyną także ze zbyt niskiego ciśnienia podawanego do zbiornika co znów może skutkować koniecznością mocniejszego wykręcenia iglicy składu mieszanki w stosunku do ustawień oryginalnym tłumikiem.

Opublikowano

Tak jak napisał EnzO, dokładnie przepłucz tłumik. Bardzo możliwe, że podczas uderzenia w ziemię pozatykały się rurki od wydechu (piach, itp). Zatkane rurki powodują, że silnik będzie przez chwile pracował, a potem zgaśnie.

Opublikowano

cala instalacja drożna bo jak pisałem na oryginalnym działa wszystko ok

tłumik też sprawdzony/przedmuchany - drożny ale i szczelny

a problem oczywiście leżał w za mało odkręconej iglicy - przy zwykłym na 1-2 obrotach chodził bezproblemowo, na pits przy 7-8 dopiero w miarę się rozkręca - człowiek ciągle się uczy się, a myślałem ze to będzie już za dużo, szczególnie że z gaźnika chlupało lekko paliwko jak się kręcił a i przy kręceniu rozrusznikiem widać że przynajmniej w przewodach paliwko sobie zaciągał, ale widocznie w gaźniku już przechodziło za mało

dzięki wielkie

Opublikowano
przy zwykłym na 1-2 obrotach chodził bezproblemowo, na pits przy 7-8 dopiero w miarę się rozkręca

 

Ouuu... to naprawdę sporo. Koniecznie sprawdź przed lotem poprawność działania silnika w pionie i w takiej pozycji doreguluj silnik! Jeżeli wystąpią problemy z pracą w takiej pozycji lub silnik wyregulowany w pionie zbyt mocno będzie się zalewał w pozycji poziomej to powinno się pokombinować aby ciśnienie wzrosło.

 

Pisałeś że już latałeś z tym silnikiem i tłumikiem więc w zasadzie powinno być wszystko ok. Zależy to też od sposobu lotu i modelu. Przykładowo w Warbirdzie zdecydowanie mniej operuje się gazem niż w modelu 3D dlatego tego typu kłopoty z zasilaniem silnika mogły pozostać niezauważone.

Opublikowano

Mój 55AX na tłumiku pitts od początku zle chodził to juz taka ich uroda, ze dają małe cisnienie do zbiornika i trzeba zatykac jeden otwór aby uzyskac podobne cisnienie jak na tłumiku fabrycznym.Jeżeli OS nie chodzi to tylko wina podcisnienia silniki są tak dopracowane, że przy odpowiednio dobranej swiecy i paliwie musi chodzić.Ja bym Ci radził popracowac na tym tłumikiem ew wyczyscic i zrobic cos z tym cisnieniem bo na pewno na puszce nie chodzi Ci tak dobrze jak na zwykłym

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.