Grzegorz Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Witam. Swego czasu z plastikowej skrzynki narzędziowej zrobiłem sobie skrzynkę startową, wyposażoną w moduł żarzenia świecy oraz pompkę do paliwa adaptowaną z pompki spryskiwacza Skody 105, całość pędzona akumulatorem żelowym 12V. Użytkowałem ją przez dłuższy czas, stopniowo obroty pompki zmniejszały się na skutek zalania komutatora olejem. Wreszcie stanęła. Po oczyszczeniu i przemyciu oraz obróceniu o 180 stopni pompka działa jak nowa, tzn. ma zbyt wysokie obroty (czyt. wydajność). W jaki sposób zmniejszyć tempo podawania paliwa - prymitywnie jakimś rezystorem, czy też w bardziej wyrafinowany sposób (nie jestem elektronikiem)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Jak ma być prymitywnie, to może w sposób hydrauliczny? Na wyjściu pompki załóż trójnik i powrót skieruj do zbiornika z paliwem z założonym zaworem (ściskany wężyk, jak w dawnej pompce akwarystycznej). Albo jakaś inna kombinacja z "regulacją" przepływu paliwa sposobem "hydraulicznym" Oczywiście nie ma to nic wspólnego z elektroniką :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Witam.W FSO Polonez był regulator dmuchawy-płynna regulacja.Działa na zasadzie mniej więcej jak regulatory modelarskie do szczotkowców ( zmiana wypełnienia impulsu PWM).Trzeba by spytać w komisie albo sklepie z częściami samochodowymi o takie urządzenie.Pewnie kosztuje grosze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Może kapka oleju na komutator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 21 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Może kapka oleju na komutator? Dobre! Chociaż mało precyzyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Ja ci polecam jakiś dławik między zbiornikiem paliwa apompką ,działa napewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Jednak zastosowałem rezystor i mam pompkę dwubiegową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Prosty uklad PWM na NE555 i masz pelna regulacje obrotow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.