Jump to content

Regulacja wydajności pompki paliwowej


Grzegorz

Recommended Posts

Witam.

Swego czasu z plastikowej skrzynki narzędziowej zrobiłem sobie skrzynkę startową, wyposażoną w moduł żarzenia świecy oraz pompkę do paliwa adaptowaną z pompki spryskiwacza Skody 105, całość pędzona akumulatorem żelowym 12V. Użytkowałem ją przez dłuższy czas, stopniowo obroty pompki zmniejszały się na skutek zalania komutatora olejem. Wreszcie stanęła. Po oczyszczeniu i przemyciu oraz obróceniu o 180 stopni pompka działa jak nowa, tzn. ma zbyt wysokie obroty (czyt. wydajność).

W jaki sposób zmniejszyć tempo podawania paliwa - prymitywnie jakimś rezystorem, czy też w bardziej wyrafinowany sposób (nie jestem elektronikiem)?

Link to comment
Share on other sites

Jak ma być prymitywnie, to może w sposób hydrauliczny?

Na wyjściu pompki załóż trójnik i powrót skieruj do zbiornika z paliwem z założonym zaworem (ściskany wężyk, jak w dawnej pompce akwarystycznej).

Albo jakaś inna kombinacja z "regulacją" przepływu paliwa sposobem "hydraulicznym" :)

Oczywiście nie ma to nic wspólnego z elektroniką :oops:

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Witam.W FSO Polonez był regulator dmuchawy-płynna regulacja.Działa na zasadzie mniej więcej jak regulatory modelarskie do szczotkowców ( zmiana wypełnienia impulsu PWM).Trzeba by spytać w komisie albo sklepie z częściami samochodowymi o takie urządzenie.Pewnie kosztuje grosze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.