Skocz do zawartości

Regulacja wydajności pompki paliwowej


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Swego czasu z plastikowej skrzynki narzędziowej zrobiłem sobie skrzynkę startową, wyposażoną w moduł żarzenia świecy oraz pompkę do paliwa adaptowaną z pompki spryskiwacza Skody 105, całość pędzona akumulatorem żelowym 12V. Użytkowałem ją przez dłuższy czas, stopniowo obroty pompki zmniejszały się na skutek zalania komutatora olejem. Wreszcie stanęła. Po oczyszczeniu i przemyciu oraz obróceniu o 180 stopni pompka działa jak nowa, tzn. ma zbyt wysokie obroty (czyt. wydajność).

W jaki sposób zmniejszyć tempo podawania paliwa - prymitywnie jakimś rezystorem, czy też w bardziej wyrafinowany sposób (nie jestem elektronikiem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być prymitywnie, to może w sposób hydrauliczny?

Na wyjściu pompki załóż trójnik i powrót skieruj do zbiornika z paliwem z założonym zaworem (ściskany wężyk, jak w dawnej pompce akwarystycznej).

Albo jakaś inna kombinacja z "regulacją" przepływu paliwa sposobem "hydraulicznym" :)

Oczywiście nie ma to nic wspólnego z elektroniką :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Witam.W FSO Polonez był regulator dmuchawy-płynna regulacja.Działa na zasadzie mniej więcej jak regulatory modelarskie do szczotkowców ( zmiana wypełnienia impulsu PWM).Trzeba by spytać w komisie albo sklepie z częściami samochodowymi o takie urządzenie.Pewnie kosztuje grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.