Skocz do zawartości

profil szybowca


krys

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaczołem budowę skrzydła 8).

 

Drugie skrzydło zrobiłbym na profil typowo termiczny, ale nie wiem jakie są dobre. Możecie mi doracić jaki wziąść.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Profil HN1033 jest super!!!

Mój szybowiec ma popularną nazwę dziwoląg :lol:. Skrzydło skrzyżowanie f3j i odrzutowca :shock:. wieczorem wstawie fotki.

Ma jedną wadę-słabo reaguje na ster wysokości, a za czuły na kierunek. Co może być przyczyną?

 

U nas choć nie ma zbocza, to już pare osób chce robić. Po radawcu robię drugą wersje rozwojową. Miał mieć 152cm rozpiętości (f3 mini), na płasko ma 158cm, a w rozwinięciu 144cm, 5wzniosów na połówkę 8) i grubość max-1,5cm, min-7mm :shock:.

Opublikowano

skrzydło na żółtej foli, przy kadłubie mi dzisiaj pękło.

 

dane:

nazwa: Phantom IA

rozpiętość: ok.144cm

długość: ok.95cm

waga: 420g(gotowy do lotu)

aku: aaa800mAh (latem wymienie na 1200mAh)

odbiornik: hitec HFS-08RD

serwa 2xhitec HS-55

 

Model jest dość trudny w pilotażu! Chyba ze względu na wzniosy(od poprzedniego ucha, podane w mm)): centropłat00, 1wznios: 25; 2wznios: 20; 3wznios: 20; 4wznios: 25; 5wznios: 30; na końcu jest 17cm!, statecznik pionowy od belki ogonowej ma 14cm.

 

W jakich warunkach profil ma najlepsze zastosowanie na terenie płaskim?

 

Planuje po radawcu zrobić wersję IIA, ze zmnieszonymi wzniosami i większą rozpiętością.

Opublikowano

Zdefiniuj "trudny w pilotażu". Trudności dopatrywałbym się raczej w dziwnym kształcie skrzydła, a nie we wzniosie. Skrzydła z wielostopniowym wzniosem są z powodzeniem stosowane cały czas. Druga rzecz to pofałdowane pokrycie - przynajmniej z tego co widzę na zdjęciach - źle odwzorowany profil będzie słabo działał.

 

Ktoś ma inne koncepcje? Przede wszystkim napisz, w czym się przejawia trudność w sterowaniu.

Opublikowano

Oklejony jest dobrze, to co widać na zdjęciach, to odbicie słońca, jedynie centropłat w okolicy pęknięcia jest pofałdowany.

 

Trudny w pilotażu-

żle reaguje na wysokość:

przy dużym wietrze wychylenie do góry ok.6stopni to potrafi zrobić beczke

przy małym wietrze wychylenie do góry ok.30stopni i ledwo się podniesie, a jak jest nisko to i potrafi do dołu polecieć :crazy:.

 

reakcje na kierunek:

1. poniżej 1,5m lepij nie skręcać po się gładzie z miejsca na bok kadłuba i uchem w glebe.

2. robi duże zakręty, można mniejsze, ale idzie na bok..itd.

3.lubi wogule nie areagować na kierunek (ja mam ustawione 125% w jedną i drugą stronę).

 

Ja umiem na nim jako tako latać, trzeba po prostu go umieć wyczuć, codziennie go trza na nowo wyważać i ustawiać stery i pierwsze 10 lotów to zazwyczaj pionowo do dołu :cry:.

Opublikowano

taśma papierowa(izolatka się skończyłą), bo folia jak jest gorąco się odrywa( 2 ostatnie ucho ze strony czerwonej trzeba jeszcze raz okleić, bo się pofalowała[taśma]). Natarcie chyba jutro zakleje, bo też już nieźle pocharatane.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.