Skocz do zawartości

Airline Piper Cub - coś wart?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Opublikowano

Miał ktoś do czynienia z modelem Piper-a od Airline? Przykładowy LINK . Warto zainteresować się tym modelem?

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Mam coś podobnego tylko z Jamary, parametry techniczne się zgadzają.

Modelik wykonany poprawnie, elementy proste, ładnie i starannie oklejony, na razie nie miałem czasu żeby zacząć składanie, ale jak rozpocznę to dam znać. :wink:

album_pic.php?pic_id=2127

Opublikowano

Ja akurat w tym tygodniu rozpoczynam składania tego zestawu. Potwierdzam opinię poprzednika. Polecano mi ten zestaw jako lepszy (i tańszy) od zestawu f-my Black Horse. Od siebie dodam że w moim wydaniu będzie miał kilka przeróbek z których najistotniejsza to odejmowane usterzenie i dodanie węzła w kadłubie pod mocowanie pływaków. Póki co nie mam większych zastrzeżeń. Zestaw wydaje się solidny a sam model podatny na modyfikacje. Nie podoba mi się tylko mocowanie zastrzałów i będę je robił po swojemu. Szkoda też że lotki nie są bardziej redukcyjne, ale za te pieniądze nie ma co wybrzydzać.

Opublikowano

Ja użyję ASP 52 FS (też czterosuwa). ASP 61 FS wydaje się też być na miejscu jako że producent przewiduje silniki 4T aż do .70. Z uwag innych użytkowników: zalecono mi wykorzystanie oryginalnego łoża. Jest ono nieco dziwne, ale podobno się sprawdza podczas kraksy no i ma tak dobrze zabezpieczone śruby, że próba ich odkręcenia może skończyć się ich uszkodzeniem. Producent przewiduje też niedemontowalny płat co przy rozpiętości 1.72m jest nieco problematyczne. Ja póki co jeszcze nie podjąłem decyzji czy mój płat będzie składany, jednak wożenie tak wielkiego elementu uważam, mówiąc delikatnie, za spory kłopot. Przy układzie płata monolitycznego jest przewidziane jedno serwo centralne. Jednak z tego co zauważyłem zamontowanie jednego serwa na lotkę w pozycji leżącej nie powinno sprawić większego problemu. Planuję tak zrobić bo chcę poeksperymentować z klapami i małymi prędkościami lądowania.

A co do miejsca zakupu: ja kupowałem tutaj:

http://www.modelarskiswiat.pl/sklep/product_info.php?cPath=22_23&products_id=215

Cena na stronie akurat nie jest aktualna bo sklep najświeższą cenę wydrukował w reklamie w czerwcowym RCPM i wynosi ona 390zł, niemniej jednak z kuponem rabatowym (z tej samej gazety) model kosztował mnie 370zł. Uznałem, że jak za model do rozrywkowego polatania w wakacje nie jest to zbyt drogo.

Gość Anonymous
Opublikowano

Wszystkie te modele wyglądają identycznie, jakby od jednego producenta OEM pochodziły. Tez macie takie wrażenie?

Opublikowano
Wszystkie te modele wyglądają identycznie, jakby od jednego producenta OEM pochodziły. Tez macie takie wrażenie?

 

To nie wrażenie, to fakt. A zauważyłeś, że w modelarstwie jest to swojego rodzaju norma ?

Mam wrażenie, że po Twoim pytaniu zapadła niezręczna cisza. :rotfl:

Gość Anonymous
Opublikowano

Nie dziwi mnie to, drugim moim modelem był styropianowy Edge 540 firmowany przez Hype (Kyosho). Kupiłem używany za 1/3 wartości nowego. Później okazało się, że jest to Chiński produkt Art-Tech sprzedawany też w USA jako ParkFlyers. Oczywiście Art-Tech kosztował w RTF około 100$ a ten Hype (Kyosho) coś około 700zł a dolar był wtedy po 2zł.

 

Kurcze, co z tą pogodą? Nie wiem czy w tym roku jest sens kupować model skoro może nie być okazji żeby nim polatać :(

Gość Anonymous
Opublikowano

Kilka momentów wyłapałem, ostatni w niedzielę po 20-tej tuż przed ulewą :) Karol jutro zadzwonię do Ciebie w wiadomej sprawie.

Gość Anonymous
Opublikowano

Jako samolot to pierwsza spalina, jako spalina w ogóle to nie pierwsza, mam kilka samochodów spalinowych. Czy będę zadowolony? Zobaczymy, pewnie tak :) Jest jeszcze koncepcja zakupu Pipera od Black Horse, wymiary te same ale trochę mniej roboty przy składaniu (jak pisałem na razie jestem typowym pilotem a nie modelarzem).

Opublikowano

Ja mam Decathlona z Phoenix'a, bardzo podobna konstrukcja i fajnie lata. Silnik os .46 AX. Piper bedzie bardziej wdziecznym modelem, powinien wolniej latac i nie miec dziwnych tendencji decathlona. Nie ma sie co zastanawiac za duzo tylko brac :)

Opublikowano

Ooo, dzięki wielkie za naprowadzenie. Nareszcie ustaliłem, z której stajni pochodzi mój Piper. To Black Horse! Kupiłem go z drugiej ręki na Allegro i na razie nie mam zastrzeżen co do jakości wykonania. Zamierzam napędzać go OS FS70 i jakoś dziwnie nie przejmuję sie ciężarem silnika przy tak krótkiej mordce. Z racji chronicznego braku czasu powoli i żmudnie montuję wyposażenie. Przy okazji pytanie: czy jako popychacze da się zastosować pręty węglowe 2mm (pasują niemal idealnie do wklejonych rurek-prowadnic)? Jak je mocować do snapów (żywica)?

Opublikowano

Witam w gronie klubu PIPER

Też jestem na etapie składania tego modelu.

Wczoraj zakupiłem samolot ale ze stajni Kyosho Piper J-3 CUB 50-super wykonanie.

Bedzie w nim silnik OS-MAX 70 FL 466g,serwa HS325HB

Jakie proponujecie śmigło pod ten silnik ?

Jest to moja druga spalina,obecnie latam na Kyosho Calmato 40-lata się super.

Opublikowano

To na kiedy planujesz pochwalić się tym Piperkiem?Śmigło 13x5-6 na takim lata Heniek.

Grzegorz ja wklejałem na żywicę(15min) do takich gotowych tulejek z gwintem M2.Trzyma dobrze.Te gwinty wklejałem z obu stron i na to snapy.

Opublikowano

Jano Na pewno oblot będzie na Podwarpiu ale to jeszcze trochę potrwa.Brakuje mi jeszcze do ukończenia :serwa i parę drobiazgów.

Gość Anonymous
Opublikowano

Panowie, może zdjęcia powrzucacie z różnych etapów budowy?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.