lukwisz.pl Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Widac że ma za długie podwozie względem oryginału.
bojler Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Widac że ma za długie podwozie względem oryginału. A jakie to ma znaczenie, przecież to tylko model a nie replika, ważne że lata i sprawia satysfakcję.
lukwisz.pl Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 czy ja mówię że przeszkadza? Mnie osobiście to trochę razi
szirokez Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Podwozie jest takie jak w zestawie ja tylko przyciąłem nieco z szerokości goleń jak dla mnie za szeroka była. Kwestia gustu. Generalnie ten zestaw nie odwzorowuje tak dokładnie oryginału. Najważniejsze że pięknie lata
Mich@ł Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam Kolegów. Ostatnio sprawiłem sobie prezent w postaci modelu Pipera który jest bohaterem tego wątku na forum.W związku z tym mam kilka pytań do kolegów którzy złożyli i oblatali ten model. 1.Jaką dokumentację otrzymaliście w zestawie bo to co ja dostałem trudno nazwać dokumentacją. 2.Jakie kąty wykłonu silnika macie ustawione szczególnie dotyczy to innego ustawienia niż fabyczne.(cylinder w dół lub bok) 3.Jak zachowuje się podwozie oryginalne 4.Jak macie ustawione wychylenia sterów i lotek Może to dziwne ale w mojej "dokumentacji" :mrgreen: brak jest podstawowych danych. Nie ma istotnych szczegółów tylko informacje typu "sklej dwie połówki skrzydła" tak jakby ktoś miałby je zwązać sznurkiem . Ogólnie zestaw fajny i ładnie wykonany.
szirokez Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Dokumentacje miałem taką: Niestety mój angielski jest kiepski (istr. po ang.) więc budowałem intuicyjnie ten zestaw ale przyznam że jakieś ważniejsze dane by sie przydały. Kątów skłonu i wykłonu nie zmieniałem ale lata poprawnie na takim ustawieniu ale być może ktoś zmieniał i może sie wypowie. Podwozie na pewno trzeba będzie wzmocnić lub zaprojektować nowe ja jestem jeszcze przed, mi przy drugim lądowaniu wyrwało odciągi z linek stalowych przy podwoziu, rozwiązanie jest kiepskie. Wychylenia sterów miałem dość duże bo ogólnie lubie czułe na stery modele ale ten Piper nie potrzebuje dużych wychyleń zwłaszcza na sterze wysokości nie więcej jak +- 10 stopni , lotki mam ustawione na ok 15 stopni w górę i 10 w dół ale najlepiej ustawić to doświadczalnie według gustu bo każdy lubi inne reakcje na stery w swoim modelu. Na koniec mała porada, przy starcie dobrze rozpedzać bo nie lubi być podrywany z małej predkości od razu wali sie na skrzydło i ciężko to opanować. Ogólnie lata pięknie, mnie ten zestaw za te pieniądze bardzo odpowiada.
Mich@ł Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Dzięki za odpowiedź. No właśnie o tą instrukcę chodzi. Jest beznadziejna. Model tak jak ty składam na intuicję. Muszę zmienić ustawienie silnika i chyba dam bokiem bo na oryginalnym łożu. czterosów 52 nie mieści się ze względu na gażnik i kolektor ssący. Podwizie też zmienię ,może na zawiasach tak jak jeden z kolegów. Jeżeli macie jakieś sugestie dotyczące regulacji i ustawień w tym modelu napiszcie. Ułatwi to budowę i oblatanie tym którzy zamierzają nabyć ten model.
cali Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Witam,ja swojego Piperka także składałem na "pałe' bo instrukcja ta sama po angielsku (nie po rusku jak nas uczyli).Podwozie zrobiłem z płaskownika duralowego 3mm dodatkowo wyażurowany , przykręcony 6-ma metalowymi wkrętami.Dodatkowo zmieniłem wszystkie koła dałem półpneumatyczne fi 90 i fi 40 na ogon. Model jeszcze nie oblatany nie wiem jak się to sprawdzi na moim lichym "lotnisku"
Mich@ł Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Witaj Karol. Byłbym ostrożny z tym płaskownikiem.Wszystkie podwozia z płaskonika wywaliłem bo przy każdym mocniejszym lądowaniu lub przeszkodzie w postaci kępki trawy wyrywało się a w niektórych modelach całą wręgę z poszyciem.Jak nie zależy ci na redukcyjnym charakterze to zastosuj duraluminium jest elastyczne i odpowiednio dobrane nie powinno sprawiać kłopotu.
cali Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Witaj Michał. Sam się już zastanawiałem czy nie jest to za sztywne i jak się to zachowa.Płaskownik jest duralowy dodatkowo dosyć mocno wyażurowany tak że zrobił się bardziej elastyczny.Jak się będzie wyrywał to zrobię coś innego.Pozdrawiam Karol.
bojler Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Moje podwozie zrobiłem tak: http://img169.imageshack.us/img169/8402/sn855544a.jpg Jak na razie spisuje się bardzo dobrze jest elastyczne a linki zabezpieczają przed rozjechaniem się kół. Poszukam instrukcje i dam scan jaką mam.
Mich@ł Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Dzięki Roman. Dobry pomysł.Też rozpatrywalem taki wariant a teraz mine w nim utwierdziłeś.Pokaż jeszcze jak zakotwiłeś linki. Jeszcze chciałem zapytać o ustawienie silnika bo wiem że zmieniłeś położenie łoża. Ja chcę ustawić bokiem OS 52F i się zastanawiam czy to samo łoże dać czy zamienić na inne i czy sama wręga przednia nadaje silnikowi odpowiedni skos.
bojler Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 No więc linki są zamocowane tak: z drugiej strony jest zacisk oczkowy stosowany w elektryce, przy kole linka jest polutowana tak jak widać na fotce: Ta balsa na linkach to imitacja amortyzatorów. Silnik natomiast mam zamontowany głowicą w dół jak na fotce wykorzystałem łoże, które było w zestawie, przednia wręga była zamontowana w kadłubie już z wykłonem więc nic nie robiłem. Instrukcję mam identyczną jak wyżej.
piotr22 Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 A ja mam pytanie , czy silnik 2 takt cylindrem w dół w takim piperku będzie chodzil dobrze ??
maski Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 A ja mam pytanie , czy silnik 2 takt cylindrem w dół w takim piperku będzie chodzil dobrze ?? Witam Właśnie też zostałem właścicielem Piper'a Cup 50, co prawda z drugiej ręki ale w bardzo dobrym stanie, poprzedni właściciel zainstalowany miał 4T 11,5 cm. Jaki silnik 2T mam zastosować do niego , bo też mam ten problem, mam MVVS 6,5 i 8,5cm3, (ze strychu-magazyn) jeszcze nie dotarte, a nie będę kupował innego, jak te leżą i czekają na ulotnienie. pozdrawiam
Eski Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Witam Ja buduję Piperka w skali 1/6 ma on 1,8m rozpiętość skrzydeł i właśnie dziś otrzymałem przesyłkę z silniczkiem OS max 46 LA + zbiornik 300ml. No ten silniczek strasznie maleńki się wydaję mam nadzieję że uciągnie taką maszynę
lukwisz.pl Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Uciągnie bez problemu. Mojego Pipera 1/6 samorobnego ciagnął bez problrmu i jeszcze model miał spory zapas mocy.
Majster Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Witam wszystkich mam zamiar kupić model: Piper CUB J-3 ARF http://www.cyber-fly.pl/produkt-667.html do tego silnik: Silnik SuperTigre G-40 (6,5 cm?) serwa: Tower Pro SG-5010 4 szt. Aparaturę z odbiornikiem: Hobby King 6ch v2 2,4 GHz Chciałbym się dowiedzieć czy to dobry wybór i jaki pakiet do tego zastosować. Pozdrawiam Tomasz
szirokez Opublikowano 17 Lipca 2010 Opublikowano 17 Lipca 2010 Majster, zastosuj 4,8 V standardowy pakiet do zasilania odbiornika w spalinach o pojemności np 2000mAh, silnik 6,5 da sobie rade, ja latałem na mds 6,5 i było ok, teraz mam st g 45 i lata jeszcze lepiej . Ogólnie zestaw pilotuje sie przyjemnie, jedyna rzecz na jaka trzeba uważać to prędkość minimalna, ma bardzo gwałtowny przebieg przeciągnięcia, zwłaszcza przy bezwietrznej pogodzie bądż na pozycji z wiatrem, za to pod silniejszy równy wiatr można siadać niemal przeciągniętym modelem pomagając sobie silnikiem. Ja poleciłbym ten model jako kolejny po typowym trenerku górnopłacie, ale nie jest powiedziane że nie nadaje sie do nauki tylko szkoda rozbić bo naprawdę ładny model.
extream Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Witam. Stałem się posiadaczem tego modelu i mam prośbę do Panów którzy zamocowali silnik w inny sposób niż przewidziany na instrukcji o fotki mocowania. Strasznie razi mnie perspektywa zamocowania silnika w sposób przewidziany przez producenta :? Widziałem już fotkę z tego wątku z zamocowaniem 4-takta, a ma ktoś może zamocowanego 2-takta do góry nogami? Jak zabezpieczyć otwory we wrędze które pozostaną po obróceniu łoża ? Mój zestaw po wypakowaniu prezentuję się następująco (Można kliknąć na fotce aby powiększyć ) : I teraz pytanko. Wymyśliłem sobie że chciałbym mieć dzielony płat. Moje autko nie należy do największych i przewożenie niedzielonego skrzydła o rozmiarze 170 cm może być kłopotliwe i niewygodne... I wymyśliłem to sobie w sposób przedstawiony na fotce. Mam prośbę do osób które są bardziej doświadczone o przedstawienie swojej opinii w tym temacie. Czy takie rozwiązanie będzie wytrzymałe ? Oczywiście druga połowa skrzydła miałaby być zrobiona tak samo. Fotka :
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.