Skocz do zawartości

Airline Piper Cub - coś wart?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Widac że ma za długie podwozie względem oryginału.

 

A jakie to ma znaczenie, przecież to tylko model a nie replika, ważne że lata i sprawia satysfakcję.

Opublikowano

Podwozie jest takie jak w zestawie ja tylko przyciąłem nieco z szerokości goleń jak dla mnie za szeroka była. Kwestia gustu. Generalnie ten zestaw nie odwzorowuje tak dokładnie oryginału. Najważniejsze że pięknie lata :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Kolegów.

Ostatnio sprawiłem sobie prezent w postaci modelu Pipera który jest

bohaterem tego wątku na forum.W związku z tym mam kilka pytań

do kolegów którzy złożyli i oblatali ten model.

1.Jaką dokumentację otrzymaliście w zestawie bo to co ja dostałem trudno nazwać dokumentacją.

2.Jakie kąty wykłonu silnika macie ustawione szczególnie dotyczy to innego ustawienia niż fabyczne.(cylinder w dół lub bok)

3.Jak zachowuje się podwozie oryginalne

4.Jak macie ustawione wychylenia sterów i lotek

Może to dziwne ale w mojej "dokumentacji" :mrgreen: brak jest podstawowych danych.

Nie ma istotnych szczegółów tylko informacje typu "sklej dwie połówki skrzydła" tak jakby ktoś miałby je zwązać sznurkiem :D.

Ogólnie zestaw fajny i ładnie wykonany.

Opublikowano

Dokumentacje miałem taką:

 

dsc00387w.jpg

 

Niestety mój angielski jest kiepski (istr. po ang.) więc budowałem intuicyjnie ten zestaw ale przyznam że jakieś ważniejsze dane by sie przydały.

Kątów skłonu i wykłonu nie zmieniałem ale lata poprawnie na takim ustawieniu ale być może ktoś zmieniał i może sie wypowie.

Podwozie na pewno trzeba będzie wzmocnić lub zaprojektować nowe ja jestem jeszcze przed, mi przy drugim lądowaniu wyrwało odciągi z linek stalowych przy podwoziu, rozwiązanie jest kiepskie. Wychylenia sterów miałem dość duże bo ogólnie lubie czułe na stery modele ale ten Piper nie potrzebuje dużych wychyleń zwłaszcza na sterze wysokości nie więcej jak +- 10 stopni , lotki mam ustawione na ok 15 stopni w górę i 10 w dół ale najlepiej ustawić to doświadczalnie według gustu bo każdy lubi inne reakcje na stery w swoim modelu. Na koniec mała porada, przy starcie dobrze rozpedzać bo nie lubi być podrywany z małej predkości od razu wali sie na skrzydło i ciężko to opanować.

 

Ogólnie lata pięknie, mnie ten zestaw za te pieniądze bardzo odpowiada.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

No właśnie o tą instrukcę chodzi. Jest beznadziejna.

Model tak jak ty składam na intuicję.

Muszę zmienić ustawienie silnika i chyba dam bokiem bo na oryginalnym łożu.

czterosów 52 nie mieści się ze względu na gażnik i kolektor ssący.

Podwizie też zmienię ,może na zawiasach tak jak jeden z kolegów.

Jeżeli macie jakieś sugestie dotyczące regulacji i ustawień w tym modelu

napiszcie. Ułatwi to budowę i oblatanie tym którzy zamierzają nabyć ten model.

Opublikowano

Witam,ja swojego Piperka także składałem na "pałe' bo instrukcja ta sama po angielsku (nie po rusku jak nas uczyli).Podwozie zrobiłem z płaskownika duralowego 3mm dodatkowo wyażurowany , przykręcony 6-ma metalowymi wkrętami.Dodatkowo zmieniłem wszystkie koła dałem półpneumatyczne fi 90 i fi 40 na ogon. Model jeszcze nie oblatany nie wiem jak się to sprawdzi na moim lichym "lotnisku"

Opublikowano

Witaj Karol.

Byłbym ostrożny z tym płaskownikiem.Wszystkie podwozia z płaskonika wywaliłem bo przy każdym mocniejszym lądowaniu lub przeszkodzie w postaci kępki trawy wyrywało się a w niektórych modelach całą wręgę z poszyciem.Jak nie zależy ci na redukcyjnym charakterze to zastosuj duraluminium jest elastyczne i odpowiednio dobrane nie powinno sprawiać kłopotu.

Opublikowano

Witaj Michał. Sam się już zastanawiałem czy nie jest to za sztywne i jak się to zachowa.Płaskownik jest duralowy dodatkowo dosyć mocno wyażurowany tak że zrobił się bardziej elastyczny.Jak się będzie wyrywał to zrobię coś innego.Pozdrawiam Karol.

Opublikowano

Dzięki Roman.

Dobry pomysł.Też rozpatrywalem taki wariant a teraz mine w nim utwierdziłeś.Pokaż

jeszcze jak zakotwiłeś linki.

Jeszcze chciałem zapytać o ustawienie silnika bo wiem że zmieniłeś położenie łoża.

Ja chcę ustawić bokiem OS 52F i się zastanawiam czy to samo łoże dać czy zamienić na inne i czy sama wręga przednia nadaje silnikowi odpowiedni skos.

Opublikowano

No więc linki są zamocowane tak:

sn855547aaa.jpg

z drugiej strony jest zacisk oczkowy stosowany w elektryce, przy kole linka jest polutowana tak jak widać na fotce:

sn855562a.jpg

Ta balsa na linkach to imitacja amortyzatorów.

Silnik natomiast mam zamontowany głowicą w dół jak na fotce

sn855557abc.jpg

wykorzystałem łoże, które było w zestawie, przednia wręga była zamontowana w kadłubie już z wykłonem więc nic nie robiłem.

Instrukcję mam identyczną jak wyżej.

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A ja mam pytanie , czy silnik 2 takt cylindrem w dół w takim piperku będzie chodzil dobrze ??

 

Witam

Właśnie też zostałem właścicielem :lol: Piper'a Cup 50, co prawda z drugiej ręki ale w bardzo dobrym stanie, poprzedni właściciel zainstalowany miał 4T 11,5 cm.

Jaki silnik 2T mam zastosować do niego , bo też mam ten problem, mam MVVS 6,5 i 8,5cm3, (ze strychu-magazyn) jeszcze nie dotarte, a nie będę kupował innego, jak te leżą i czekają na ulotnienie.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

 

Ja buduję Piperka w skali 1/6 ma on 1,8m rozpiętość skrzydeł i właśnie dziś otrzymałem przesyłkę z silniczkiem OS max 46 LA + zbiornik 300ml.

 

 

No ten silniczek strasznie maleńki się wydaję mam nadzieję że uciągnie taką maszynę :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Majster, zastosuj 4,8 V standardowy pakiet do zasilania odbiornika w spalinach o pojemności np 2000mAh, silnik 6,5 da sobie rade, ja latałem na mds 6,5 i było ok, teraz mam st g 45 i lata jeszcze lepiej :D .

Ogólnie zestaw pilotuje sie przyjemnie, jedyna rzecz na jaka trzeba uważać to prędkość minimalna, ma bardzo gwałtowny przebieg przeciągnięcia, zwłaszcza przy bezwietrznej pogodzie bądż na pozycji z wiatrem, za to pod silniejszy równy wiatr można siadać niemal przeciągniętym modelem pomagając sobie silnikiem. Ja poleciłbym ten model jako kolejny po typowym trenerku górnopłacie, ale nie jest powiedziane że nie nadaje sie do nauki tylko szkoda rozbić bo naprawdę ładny model.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Stałem się posiadaczem tego modelu i mam prośbę do Panów którzy zamocowali silnik w inny sposób niż przewidziany na instrukcji o fotki mocowania. Strasznie razi mnie perspektywa zamocowania silnika w sposób przewidziany przez producenta :? Widziałem już fotkę z tego wątku z zamocowaniem 4-takta, a ma ktoś może zamocowanego 2-takta do góry nogami? Jak zabezpieczyć otwory we wrędze które pozostaną po obróceniu łoża ?

Mój zestaw po wypakowaniu prezentuję się następująco (Można kliknąć na fotce aby powiększyć ) :

th_IMG_0280.jpg

th_IMG_0282.jpg

 

I teraz pytanko. Wymyśliłem sobie że chciałbym mieć dzielony płat. Moje autko nie należy do największych i przewożenie niedzielonego skrzydła o rozmiarze 170 cm może być kłopotliwe i niewygodne... I wymyśliłem to sobie w sposób przedstawiony na fotce. Mam prośbę do osób które są bardziej doświadczone o przedstawienie swojej opinii w tym temacie. Czy takie rozwiązanie będzie wytrzymałe ? Oczywiście druga połowa skrzydła miałaby być zrobiona tak samo. Fotka :

th_IMG_0286-1.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.