Skocz do zawartości

FunJet - jaki dać osprzęt dla 200km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Leży i kurzy mi się ten model i pomyślałem aby zrobić z niego torpedę

Założeniem jest uzyskanie ponad 200km/h, start z wyrzutni i procy, zasilanie akumulatory LiFe, reszta nie wiadoma.

Co byście zaproponowali (w rozsądnej cenie) jako napęd i co w nim przerobić (chłodzenie ,wzmocnienia).

Pytanie dla doświadczonych posiadaczy Funka

Opublikowano

Skoro do "doświadczonych posiadaczy Funka" to ja się wetnę nieproszony.

W tych zastosowaniach jak zaobserwowałem niezastąpione są Megi 16/15/2 i 16/15/3

Widziałem TwinJeta na takim napędzie (jakieś APC 4,1x4,1 zapewne).

http://www.lotnisko-rc.pl/filmy/jet.mpg

 

EDIT - w międzyczasie sami "doświadczeni" napisali. :rotfl: Grunt to wyczucie sytuacji 14-to latka ;-).

Opublikowano

Mam takiego "pylonowego" Ray'a. Jest trzy razy tańszy od silnika Mega w tym samym rozmiarze. Różnica w cenie jest uzasadniona. :roll:

 

 

Młodzieży!!! Myśleć! Liczyć! Na szczęście już za rok matematyka obowiązkowa na maturze.

Czy będzie czy nie będzie 200km/h nie jest sprawą "wiem/nie wiem" tylko umiejętności policzenia. Lub doświadczenia - własnego lub cudzego.

 

Michał daje trywialne rady facetowi, który innym pomógł 66 razy. Ciekawe jak pomagał.

Bartek daje linka do silnika 15g i o prądzie 3,4A. Całe 40W! Co tym rozpędzisz do 100km?

Mnie na oko wychodzi minimum 300W efektywnie (przy założeniu wagi modelu 500g)

Opublikowano
Na jakim motorku teraz śmiga ?

 

Na niczym nie śmiga- leży w pudełku

 

Mnie na oko wychodzi minimum 300W efektywnie (przy założeniu wagi modelu 500g)

 

Boje się że 800W to będzie mało, raczej jak inwestować to coś koło 1000-1200W

Prawdą jest że wszyscy latają na silnikach Mega – tylko że ta cena

 

tutaj kilka filmów FunJet z lotami ponad 200km/h

 

Boje się tylko o chłodzenie oraz czy nie zrobić dodatkowych wzmocnień skrzydeł, oraz jakos wygładzić powierzchnie modelu

 

 

EDIT

 

606 stron

 

Aleś mnie dobił :cry:

 

A już liczyłem że powiesz mi jak to zrobić, w końcu masz kilka ich na koncie.

Opublikowano

Moj FJ. Silnik HET 2w23 , KV jakos 2800. Smiglo 5,5x5,5 graupner spped prop. cc60 - zdecydowanie za malo chyba wymienie na 80A, 4s 2650 30C. Eagle tree pokazuje ponad 1000 watt przy ok. 80 A. ale wiecej jak 15s full gazu nie daje bo i tak goraco sie robi. Caly FJ oblaminowany w worku, powiekszone otwory chlodzace. Jak na razie jeden lot zakonczony gleba. Serwa w nurkowaniu sie wyprostowaly. Mam filmik, i dane z loggera, moze w weekend wrzuce. Trzeba pamietac ze serwa musza byc porzadne, popychacze tez. Te szprychowe gowienka z zestawu radze od razu wyrzucic.

 

Kiedys latalem na tym samym silniku ale na 3s2p 2200 - tez bylo fajnie, ale teraz to sie dopiero szykuje hardcore:) A mam jeszcze w zapasie pakiet 5s 3700 :D

 

Chcialem potestowac na a123 ale moje pakiety sa polutowane tak ze nie ma bata zeby sie zmiescily.

 

W weekend moze uda mi sie wrzucic fotki i filmik.

Opublikowano

Spotkalem sie z dwoma proponowanymi napedami:

silnik Flyware-330-2800 na 4s przy 65,69A, co nam daje 860W na smigle (Graupner CAm?-nie podaja) Speed 6x5,5. Predkosci ponad 180km/h lub MPX BL-480/4D na 3s 3200 przy 43A czyli 462W na smigle 5,5 x 4,5 lub 5,0x5,0. Predkosc okolo 170km/h

 

Dosc spore rozbieznosci jednak. Prawie 2x wiecej mocy i tylko 10km/h roznicy.

Opublikowano
Boje się że 800W to będzie mało, raczej jak inwestować to coś koło 1000-1200W

 

No fakt, nie doszacowałem ciutkę :oops: Opór w końcu rośnie z kwadratem prędkości.... (bo w tym zakresie chyba jeszcze nie z v^3

Opublikowano

Serwa to hs56hb z tego co pamietam. Polecialem na tych popychaczach stockowych - nie mialem do nich zaufania od poczatku ale stwierdzilem ze oblot to bede spokojnie lecial ^^. Start, jedno kolo, nurkowanie gaz do oporu i nad ziemia ledwo co wyrownalem. Zaliczyl eleganckiego fikolka i jak zwykle urwany przod. Reszta ok. Pozniej jak sprawdzilem to popychacze chodza we wszystkie strony, jak przytrzymalem delikatnie serwo reka to tez byly problemy. Fotki beda w weekend.

Opublikowano

Mirku, wydaje mi się, że warto zainwestować w trochę droższy i lepszy silnik.

Z takich 2x droższych to polecam Feigao (nie wiem, gdzie teraz można oryginalne kupić) i GP Ammo (Towerhobbies).

Będziesz miał większą pewność, że ampery nie idą głównie w ciepło, jak w przypadku wielu inrunnerów z Hobbycity :D

Opublikowano
Caly FJ oblaminowany w worku
Zaliczyl eleganckiego fikolka i jak zwykle urwany przod

Nawet po laminowaniu urwałeś przód? Prędkość zrobiła swoje?

Jako , że mój FJ po nauce latania wygląda jak połatany Polonez postanowiłem kolejnego FJ zalaminować . I tu mam pytanie. Ile waży sam model po laminacji (bez osprzętu)?

Jaka tkanina (gramatura) i ile warstw?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Ciekawy filmik . Obejrzałem go chyba ze sto razy. Przypatrzcie się pakietowi. Ile to C?

Opublikowano

Szczerze powiedziawszy gdybym robil kolejnego FJa to bym sie nie bawil w laminowanie.

Ciezko jest to tak zrobic aby bylo elegancko. ALbo bym kupil laminiaciaka - bullet od xmodels z tego co pamietam - albo latal na normalnym FJ.

 

FJ kochaja sie lamac w tym miejscu - tuz przed natarciem. Mysle ze wklejenie wzmocnien z wungla by pomoglo aczkolwiek jest to elapor, wiec troszke cyjaka i wyglada jak nowy. :)

 

Niestety nie wiem ile moj FJ przybral na wadzepo tych zabiegach. Co do laminowania tez sie nie wypowiem bo robil to dla mnie kumpel bo ja workiem nie dysponuje :)

 

Filmik jest mocny, tez juz go widzialem pare razy. koles pisze ze pakiet 5s 2400 pewnie ze 30C. Tak sie powinno robic FJ zeby dobrze lataly :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Obiecany wykres testów albo z lotu, cięzko mi w tej chwili ocenić bo dużo się tego ne ET zebrało. Ale przynajmniej skala mocy jest pokazana :)

 

FJ4s30C.jpg

 

Przyszły do mnie też nowe chińskie serwka, HD-2216MG, powinny teraz dać radę. Jakoś na dniach wrzucę może filmik i jakieś fotki FJa.

Opublikowano

Paweł, z wykresu wynika, że przez pół minuty szybowałeś bez silnika. Nieżle.

Ale jak tu ocenić prędkość (domowym sposobem).

Do mojego FJ włożyłem silnik 250W i prędkośc zbliża się (na oko) do 100km/h. Chętnie bym to sprawdził. Wcześniej się tego po sobie nie spodziewałem, ale jak się zacznie latać FJ, to wstępuje w człowieka jakiś demon predkości. Zupełnie jak bym wsiadł do szybkiego samochodu.

Potwierdzam problem ze sterami, nawet przy takich spacerowych prędkościach da się zauważyć, że zwykłe mikroserwa ledwo dają radę.

Opublikowano
Ale jak tu ocenić prędkość (domowym sposobem).

Mozesz nagrac przelatujacy model i pozniej wrzucic na komputer - odpalic programik (namiary na forum - musisz poszukac) i ladnie Ci wyliczy.

O ile pamietam - to liczyl to Hubert albo Tomek swego czasu.

Jak znajde chwile to poszukam ale to poznym wieczorem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.