Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wręgi trochę wiotkie, możesz ich poziome krawędzie dolną i górną podkleić listewką balsową 3x3. Zrób jeszcze wykrzyżowania na poziomych płaszczyznach kratownicy i pionowych , z listewek balsowych 3x3, ale wykrzyżowania nie X tylko N wystarczą. żeby do wykrzyżowań na boczkach nie dolegało pokrycie, troszkę je cofnij do wnętrza, tzn. żeby ich lico było głębiej 1-1,5mm od lica krawędziowych listewek.

W ogóle kratownice najlepiej się robi z twardej balsy, dużo szybciej się wycina niż z sosny i precyzyjniej, a i klejenie jest łatwiejsze. No i lżejsze, RWD-8 ma długi tył i będziesz walczył z każdy gramem masy.

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

zastanawiam się nad tymi wykrzyżowaniami bo jak na razie ogon wydaje się taki sobie a jeszcze dojdzie garb 2listwy profilujące po bokach i jeszcze na dole co nieco może się obędzie bez nich zaczekam

 

i będziesz walczył z każdy gramem masy.

pewnie tak, czas pokaże a tak ogólnie czy w modelarstwie jest jakaś rzecz z którą się nie walczy?hehe chyba nie ma

 

cały czas męczą mnie te wręgi wymieniać, nie wymieniać, wymienia...

Gość slawekmod
Opublikowano

Ja bym wzmocnił węzły klejenia kilkoma włóknami rowingu węglowego i kroplą CA.Połączenie klejone listewek o przekroju 3x3 mm daje bardzo małą pow.klejenia i może nie wystarczyć.Dość newralgiczne punkty w tym kadłubie to mocowanie podwozia , silnika, oraz dolnego i górnego płata.Jeżeli ma zostać tak jak jest to chyba jedna wersja mająca szansę polatać to elektryk, spalina może po prostu roznieść konstrukcję drganiami.

Opublikowano
200g nie więcej.

jeden jedyny który spróbował ustrzelić wagę

byłeś blisko :wink: waga wynosi 55,3g jak na stan z powyższych zdjęć

jako że twoja odpowiedź była najbliższa prawdy miło mi poinformować że wygrałeś powyższy konkurs(zagadkę) :P

 

slawekmod, też się trochę cykam że się rozleci ale jestem dobrej myśli bo na dziobie dojdą wręgi i wzmocnienia. Rowingu węglowego nie posiadam ale od biedy nitka zalana CA też by mogła być tylko z tym wiąże się problem że jak obwiąże to z zewnątrz zgrubienia będą i jak potem do tego poszycie :?:

 

oraz dolnego i górnego płata

 

przecież rwd 8 ma tylko jeden płat ponad kadłubem na stójkach :| :?:

 

niedługo wrzucę kolejne zdjęcia

Opublikowano

postępy są jakie są ale zawsze :)

długo się zastanawiałem jak zrobić przyrządy pokładowe i wymyśliłem :jupi:

podstawka z blaszki aluminiowej łebki śrub wybite a okręgi z cyny wszystko pomalowane czarną olejną

tarcze to skany z planów z odwróconymi kolorami i trochę poprawione jeszcze lakier w środek i będą "szybki"

album_pic.php?pic_id=2259

album_pic.php?pic_id=2260

powstał garb na ogonie pomalowałem na szaro kratownice w obrębie kabin

pojawiła się też dźwignia napędu SK (niestety doszły dodatkowe rozpórki których w oryginale nie ma :/) i ośka napędu SW

album_pic.php?pic_id=2261

album_pic.php?pic_id=2262

album_pic.php?pic_id=2263

Opublikowano

miło że się podoba ;D

Jako że kiwał mi się środkowy panel to poszyłem wyciąłem przedtem wkleiłem przyrządy i widać efekty

album_pic.php?pic_id=2299

album_pic.php?pic_id=2300

 

..i takie pytanko który zbiornik zamontować?

55 ml

+mieści się w górnej części(na dole zostaje miejsce na wyposażenie, łatwy dostęp)

+nie jest widoczny z zewnątrz

-mała pojemność

-chyba jest za wysoko

110ml

+większa pojemność

-widoczny z zewnątrz

-utrudnione rozmieszczenie wyposażenia

-nie jest za nisko?

załączam fotkę

album_pic.php?pic_id=2301

Opublikowano

jak już tak robisz redukcyjnie, to polutuj z cienkiej blaszki zbiornik w pierwszej sekcji za silnikiem, tak żeby wchodził pod oprofilowanie górne. 55 na silnik 2,5 powinien wystarczyć, 170 stosuje się do 6,5.

Ew elektryczny napęd, co imho to tej wielkości modelu najbardziej pasuje.

Opublikowano

A nie mówiłem :wink:

 

I by nie było takich problemów [1500mah 2s spokojnie by dało rade]

 

To bedzie lekki model a wiec tak na prawde można by już dzwonkiem napędzić a więc i koszty małe.

 

Teraz upchnij tam przewody, serwo, cięgno i do tego wystający silnik ... A fee...

Opublikowano

Slawek_9000, co do zlutowanego zbiornika to jestem za ale tam nie ma wręgi silnikowej (jeszcze)i pierwsza sekcja wychodzi tam gdzie jest teraz ten mały zbiornik i wtedy zlutowałbym zbiorniczek ale jeśli chodziło ci o zaraz za silnikiem jak gdyby przyszłej pierwszej sekcji to może nawet ten gotowy upchne tylko jak z wyważeniem będzie bo to trochę daleko jest od SC(zaznaczony jest ok na połowie pierwszej kabiny)

 

A i gdzie dostane jakąś cieniutką blaszkę mosiężną albo miedzianą (chodzi mi o sklepy niemodelarskie)

 

ertman_176, ale się uśmiałem jak zobaczyłem twój post :rotfl: ja wystającą głowicę zniosę jakoś i inne wady tego napędu silnik to kwestia upodobań :wink:

Opublikowano

Albo z puszek po konserwach jest blaszka stalowa, tylko teraz dość często zdarza się, że jest karbowana ale to pewnie z 15 min z młotkiem w ręku i blacha prosta i człowiek rozluźniony :) .

Opublikowano

blachę mosiężną możesz kupić w profmetkol, largo czy innych takich wynalazkach, a możesz podpytać się z forum modelarzy kolejowych i okrętowych gdzie kupują, możesz też użyć puszki po konserwach, one się dość łatwo lutują bo są cynowane.

Trochę szkoda że taki mały model robisz, ten samolocik powinien mieć ładnego 4suwa jako napęd, i około 1,60 rozpiętości minimum, a bardzo ładnie ci wychodzi jak na razie.

Tak jak widzę, możesz spokojnie już myśleć o zawodniczej makiecie, teraz są też klasy uproszczone.

Opublikowano

byłem w sklepie "żelaznym" i nic nie mają i chyba skołuje sobie konserwe, ale to potem bo czytając o tych makietach wystających głowicach itd itp wpadłem na kolejny wykombinowany pomysł :idea: znalazłem jakiś dwuczęściowy łącznik wydechu do silnika i wymyśliłem aby te dwie części połączyć rurką aluminiową o średnicy wewnętrznej 10mm tak aby to wyglądała o tak:

album_pic.php?pic_id=2304

wtedy schowałbym i głowice i wydech ale jak to wpłynie na osiągi silnika :?:

 

Slawek_9000 myśleć o zawodniczej makiecie , w sensie że następnej czy o rwd8 mówisz

a te klasy uproszczone to jakie, jakis symbol mógłbym prosić to poczytam sobie w necie.

Opublikowano

Ja bym na Twoim miejscu zrobił tłumik samemu z cienkiściennej rury aluminiowej. Byłby lżejszy i wsadziłbyś go gdzie chcesz pod maskę. Model piękny się zapowiada pozdrawiam! wreszcie zapanowała moda na budowę samolotów rodzimej konstrukcji.

Opublikowano

I dlatego robienie tak małego spaliniaka - makiety to nie porozumienie.

Pięknie Ci to idzie , zrób elektryka ,albo od razu przestaw się na 1,8m póki jeszcze ilość pracy włożonej nie jest zbyt kosmiczna.

Opublikowano

żeby zrobić tak jak mówicie ok 1,8 -2 z groszem metra rozpiętości to rozumiem tylko nie jestem w stanie finansowo na razie, ani doświadczenie w lataniu też nie to a inwestować w elektryczność nie mam zamiaru dla mnie to nie ta droga a że se ze spalina pokombinuje pomyśle ale w końcu zrobię no bo przecież ma to szanse na lot rozumiem tak czy nie. co prawda mogą być problemy ze startem z łąki ale myśle ze jakoś to będzie. ktoś powie to prosty model zrób ale ja lubie detale i odtwarzanie rzeczywistości lubie kombinować

 

pwiedzcie na taki model 2m rozpiętości to jaki silnik zweitakt albo viertakt powinien być

do tego serwa standardy chyba już muszą być oczywiście więcej materiału no i paliwo

pewnie dla niektórych którzy latają z jakimiś silnikami 20ccm to pomysla ze atam głupoty pisze. Chęci są a pieniądze to nie wszystko ale bez nich nie ma nic.

Opublikowano

1,8m silnik 12-15cm3

5-serw standard po 30-50 zł każde .

 

Na pewno wyjdzie drożej , ale budujesz makietę , czyli mocno zakupy w czasie rozłożone.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.