Slawek_9000 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 wręgi trochę wiotkie, możesz ich poziome krawędzie dolną i górną podkleić listewką balsową 3x3. Zrób jeszcze wykrzyżowania na poziomych płaszczyznach kratownicy i pionowych , z listewek balsowych 3x3, ale wykrzyżowania nie X tylko N wystarczą. żeby do wykrzyżowań na boczkach nie dolegało pokrycie, troszkę je cofnij do wnętrza, tzn. żeby ich lico było głębiej 1-1,5mm od lica krawędziowych listewek. W ogóle kratownice najlepiej się robi z twardej balsy, dużo szybciej się wycina niż z sosny i precyzyjniej, a i klejenie jest łatwiejsze. No i lżejsze, RWD-8 ma długi tył i będziesz walczył z każdy gramem masy.
krzychu-rc Opublikowano 26 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2009 zastanawiam się nad tymi wykrzyżowaniami bo jak na razie ogon wydaje się taki sobie a jeszcze dojdzie garb 2listwy profilujące po bokach i jeszcze na dole co nieco może się obędzie bez nich zaczekam i będziesz walczył z każdy gramem masy. pewnie tak, czas pokaże a tak ogólnie czy w modelarstwie jest jakaś rzecz z którą się nie walczy?hehe chyba nie ma cały czas męczą mnie te wręgi wymieniać, nie wymieniać, wymienia...
krzychu-rc Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2009 przybyło trochę rozpórek wręg i odciągów mała zagadka: ile to wszystko może ważyć? czekam na odpowiedzi rozwiązanie jutro.
Gość slawekmod Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Ja bym wzmocnił węzły klejenia kilkoma włóknami rowingu węglowego i kroplą CA.Połączenie klejone listewek o przekroju 3x3 mm daje bardzo małą pow.klejenia i może nie wystarczyć.Dość newralgiczne punkty w tym kadłubie to mocowanie podwozia , silnika, oraz dolnego i górnego płata.Jeżeli ma zostać tak jak jest to chyba jedna wersja mająca szansę polatać to elektryk, spalina może po prostu roznieść konstrukcję drganiami.
krzychu-rc Opublikowano 2 Lipca 2009 Autor Opublikowano 2 Lipca 2009 200g nie więcej. jeden jedyny który spróbował ustrzelić wagę byłeś blisko :wink: waga wynosi 55,3g jak na stan z powyższych zdjęć jako że twoja odpowiedź była najbliższa prawdy miło mi poinformować że wygrałeś powyższy konkurs(zagadkę) slawekmod, też się trochę cykam że się rozleci ale jestem dobrej myśli bo na dziobie dojdą wręgi i wzmocnienia. Rowingu węglowego nie posiadam ale od biedy nitka zalana CA też by mogła być tylko z tym wiąże się problem że jak obwiąże to z zewnątrz zgrubienia będą i jak potem do tego poszycie :?: oraz dolnego i górnego płata przecież rwd 8 ma tylko jeden płat ponad kadłubem na stójkach :| :?: niedługo wrzucę kolejne zdjęcia
krzychu-rc Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Opublikowano 8 Lipca 2009 postępy są jakie są ale zawsze długo się zastanawiałem jak zrobić przyrządy pokładowe i wymyśliłem :jupi: podstawka z blaszki aluminiowej łebki śrub wybite a okręgi z cyny wszystko pomalowane czarną olejną tarcze to skany z planów z odwróconymi kolorami i trochę poprawione jeszcze lakier w środek i będą "szybki" powstał garb na ogonie pomalowałem na szaro kratownice w obrębie kabin pojawiła się też dźwignia napędu SK (niestety doszły dodatkowe rozpórki których w oryginale nie ma :/) i ośka napędu SW
krzychu-rc Opublikowano 14 Lipca 2009 Autor Opublikowano 14 Lipca 2009 miło że się podoba ;D Jako że kiwał mi się środkowy panel to poszyłem wyciąłem przedtem wkleiłem przyrządy i widać efekty ..i takie pytanko który zbiornik zamontować? 55 ml +mieści się w górnej części(na dole zostaje miejsce na wyposażenie, łatwy dostęp) +nie jest widoczny z zewnątrz -mała pojemność -chyba jest za wysoko 110ml +większa pojemność -widoczny z zewnątrz -utrudnione rozmieszczenie wyposażenia -nie jest za nisko? załączam fotkę
Slawek_9000 Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 jak już tak robisz redukcyjnie, to polutuj z cienkiej blaszki zbiornik w pierwszej sekcji za silnikiem, tak żeby wchodził pod oprofilowanie górne. 55 na silnik 2,5 powinien wystarczyć, 170 stosuje się do 6,5. Ew elektryczny napęd, co imho to tej wielkości modelu najbardziej pasuje.
ertman_176 Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 A nie mówiłem :wink: I by nie było takich problemów [1500mah 2s spokojnie by dało rade] To bedzie lekki model a wiec tak na prawde można by już dzwonkiem napędzić a więc i koszty małe. Teraz upchnij tam przewody, serwo, cięgno i do tego wystający silnik ... A fee...
krzychu-rc Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Opublikowano 15 Lipca 2009 Slawek_9000, co do zlutowanego zbiornika to jestem za ale tam nie ma wręgi silnikowej (jeszcze)i pierwsza sekcja wychodzi tam gdzie jest teraz ten mały zbiornik i wtedy zlutowałbym zbiorniczek ale jeśli chodziło ci o zaraz za silnikiem jak gdyby przyszłej pierwszej sekcji to może nawet ten gotowy upchne tylko jak z wyważeniem będzie bo to trochę daleko jest od SC(zaznaczony jest ok na połowie pierwszej kabiny) A i gdzie dostane jakąś cieniutką blaszkę mosiężną albo miedzianą (chodzi mi o sklepy niemodelarskie) ertman_176, ale się uśmiałem jak zobaczyłem twój post :rotfl: ja wystającą głowicę zniosę jakoś i inne wady tego napędu silnik to kwestia upodobań :wink:
PAWEL B Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Tutaj mają . http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_450_451&products_id=6077
sudik Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Albo z puszek po konserwach jest blaszka stalowa, tylko teraz dość często zdarza się, że jest karbowana ale to pewnie z 15 min z młotkiem w ręku i blacha prosta i człowiek rozluźniony .
Slawek_9000 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 blachę mosiężną możesz kupić w profmetkol, largo czy innych takich wynalazkach, a możesz podpytać się z forum modelarzy kolejowych i okrętowych gdzie kupują, możesz też użyć puszki po konserwach, one się dość łatwo lutują bo są cynowane. Trochę szkoda że taki mały model robisz, ten samolocik powinien mieć ładnego 4suwa jako napęd, i około 1,60 rozpiętości minimum, a bardzo ładnie ci wychodzi jak na razie. Tak jak widzę, możesz spokojnie już myśleć o zawodniczej makiecie, teraz są też klasy uproszczone.
krzychu-rc Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 byłem w sklepie "żelaznym" i nic nie mają i chyba skołuje sobie konserwe, ale to potem bo czytając o tych makietach wystających głowicach itd itp wpadłem na kolejny wykombinowany pomysł :idea: znalazłem jakiś dwuczęściowy łącznik wydechu do silnika i wymyśliłem aby te dwie części połączyć rurką aluminiową o średnicy wewnętrznej 10mm tak aby to wyglądała o tak: wtedy schowałbym i głowice i wydech ale jak to wpłynie na osiągi silnika :?: Slawek_9000 myśleć o zawodniczej makiecie , w sensie że następnej czy o rwd8 mówisz a te klasy uproszczone to jakie, jakis symbol mógłbym prosić to poczytam sobie w necie.
lukwisz.pl Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Ja bym na Twoim miejscu zrobił tłumik samemu z cienkiściennej rury aluminiowej. Byłby lżejszy i wsadziłbyś go gdzie chcesz pod maskę. Model piękny się zapowiada pozdrawiam! wreszcie zapanowała moda na budowę samolotów rodzimej konstrukcji.
Tomek Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 I dlatego robienie tak małego spaliniaka - makiety to nie porozumienie. Pięknie Ci to idzie , zrób elektryka ,albo od razu przestaw się na 1,8m póki jeszcze ilość pracy włożonej nie jest zbyt kosmiczna.
krzychu-rc Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 żeby zrobić tak jak mówicie ok 1,8 -2 z groszem metra rozpiętości to rozumiem tylko nie jestem w stanie finansowo na razie, ani doświadczenie w lataniu też nie to a inwestować w elektryczność nie mam zamiaru dla mnie to nie ta droga a że se ze spalina pokombinuje pomyśle ale w końcu zrobię no bo przecież ma to szanse na lot rozumiem tak czy nie. co prawda mogą być problemy ze startem z łąki ale myśle ze jakoś to będzie. ktoś powie to prosty model zrób ale ja lubie detale i odtwarzanie rzeczywistości lubie kombinować pwiedzcie na taki model 2m rozpiętości to jaki silnik zweitakt albo viertakt powinien być do tego serwa standardy chyba już muszą być oczywiście więcej materiału no i paliwo pewnie dla niektórych którzy latają z jakimiś silnikami 20ccm to pomysla ze atam głupoty pisze. Chęci są a pieniądze to nie wszystko ale bez nich nie ma nic.
Tomek Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 1,8m silnik 12-15cm3 5-serw standard po 30-50 zł każde . Na pewno wyjdzie drożej , ale budujesz makietę , czyli mocno zakupy w czasie rozłożone.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.