malinn Opublikowano 22 Marca 2007 Opublikowano 22 Marca 2007 Czesc. Mam pytanko odnośnie st.poziomego. Widziałem w necie i książkach rózne kształty usterzenia. Oto kilka najbardziej typowych: Oznaczyłem literami aby było łatwiej nam. W książce Niestoja nie wiele o tym pisze. Który wg.was jest najlepszy aerodynamicznie (nie chodzi mi o mase i pole powierzchni) i ogolnie który warto robić i dlaczego? Co myślicie? Obstawiam c,d,b,a ale mam wątpliwości co do kolejności c i d ;D
Pawel_W Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 Myślę ze nie ma tu różnicy. Bardziej ma wpływ wykończenie - zaokrąglenie krawędzi, wygładzenie powierzchni. Różnice w aerodynamice będą niezauważalne.
ertman_176 Opublikowano 24 Marca 2007 Opublikowano 24 Marca 2007 C/B ale zależy to też od modelu ... B ma wieksza lotke a wiec nie potrzeba duzych wychyleń Niewiem jak sie strumień powietrza ukada w przypadku D z D w praktyce sie nie spotkałem Do trenera A Popatrz na wszystkie myśliwce współczesne i zobacz jakie mają usterzenia
Pawel_W Opublikowano 24 Marca 2007 Opublikowano 24 Marca 2007 Ertman - popatrz jaką ma prędkość myśliwiec a jaką model Poszukaj jak się układa przepływ powietrza na skrzydle skośnym i prostym przy b. dużych prędkościach - na skośnym jest o wiele lepszy - stąd skos.
ertman_176 Opublikowano 24 Marca 2007 Opublikowano 24 Marca 2007 Paweł nie rób ze mnie laika Dla naszych celów chyba C/B można uznać za uniwersalne ...
Pawel_W Opublikowano 24 Marca 2007 Opublikowano 24 Marca 2007 Oka, Paweł Moim zdaniem uniwersalne sa wszystkie. Przy rozmiarze takim jakie robimy, nie ma to znaczenia, a jeśli ma to są to pomijalne wielkości.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.