karolsefory Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Witam mam problem z doborem silnika do tego modelu czy nadaje się do niego silnik raduga 7M i czy ten silnik ma regulację obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 a co w tym takiego trudnego dedykowany silnik spalinowy 2-takt silnik 6,5 - 8,5 ccm. temat o silniku - użyłem opcji szukaj http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=380 info o modelu http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=979 PS. Zamień tytuł na mówiący co kolwiek a nie tylko że to BLACK HORSE - EXCEL 2000 ? np. BLACK HORSE - EXCEL 2000 czy poleci na raduga 7M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 20 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Chodziło mi o to czy ten model poleci na tym silniku. Bo wogóle nie wiedziałem czy można regulować w nim obroty serwem. I nie denerwuj się że takie głupie pytanie wiem jaki jest dedykowany silnik. A czy na tym silniku będzie mógł polecieć pionowo do góry. W tym poście dam troche zdjęć ze składania tego modelu i oblotów. Ale to dopiero w następną sobotę może. Bo raduga będzie w czwartek. A jeszcze troche problemów mam z tym modelem. Nie mam serw typu standard. Mam ich tylko 2 z 4 potrzebnych. I tu nasuwa się pytanie czy można było by zamontować serwa micro o tej samej sile tylko mniejszej wadze i wymiarach. Serwa pooklejałem balsą tak aby pasowały do swoich miejsc. Nie wiem czy to wytrzyma. :mrgreen: Proszę o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 czy można było by zamontować serwa micro o tej samej sile tylko mniejszej wadze i wymiarach nie ma problemu pod warunkiem ,że takie znajdziesz bo ja jeszcze takich nie widziałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Serwa muszą być standard ,to nie jest model depronowy tylko ważący 2,5 kg trener .To nie chodzi o to czy serwo ma tyle samo siły ,tylko o wytrzymałość trybów.Jedno mocniejsze lodowanie a nawet manewr i w serwach micro zamiast kół zębatych będziesz miał je gołe. A co do tej Radugi to sama ona rozwali te serwa od wibracji jakie stwarza :wink: Wstrzymaj się trochę do zbieraj kase i kup jakieś ASP 40-46 i masz spokój z silnikiem przynajmniej na 2 lata . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 20 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Kurcze to raduga wytwarza tak duże wibracje. No ładnie. Tyle że jest problem z kasą i raczej tak szybko nie nazbieram. Nie dało by się zredukować tych wibracji robiąc jakieś innego rodzaju łoże pod silnik. Np coś z amortyzatorami. :mrgreen: A najgorsze jest to że ja już zapłaciłem za tą radugę. No trudno dokupie serwa standard. Mam akrobatke cessne na silniku asp. Tam mógłbym wsadzić Raduge gdyby pojemności pasowały. No i musze coś sprzedać żeby mieć na silnik. Narazie spróbuje latać na radudze. Niestety serwa będą mikro do staerowania silnikiem i sterowaniem statecznikiem pionowym. Zobacze jak będzie z tymi serwami i silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Na tych serwach micro lataj z dala od ludzi :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Chłopie masz fajny model przed sobą, zakup osprzet jak w instrukcji czyli 4-5 serw standard po 20-30zł sztuka, kup sobie silnik ASP i lataj. Nie kombinuj za wiele tym bardziej z tak prostym modelem który ma posłużyć do nauki latania. Zastanów się dlaczego samochody przy nauce jazdy maja dobre silniki albo dlaczego łatwo kręci się kierownicą ? Zastosujesz powyższe - zapomnisz o jakichkolwiek problemach i skupisz się na lataniu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 KAROLSEFORY. Poczytaj trochę o osprzęcie , wyposarzeniu RC bo wydaje mi się , że jesteś trochę pogubiony. Model Excel 2000 kosztuje ok. 300 zł , lepiej wydać 50 zł więcej i mieć serwa standart zamiast mini ponieważ mini mają za małą moc i model będzie bardzo ciężko reagował i będzie większe prawdopodobieństwo ,że model się rozbije, a szkodaby tak fajnego trenerka. A co do silnika to ASP trochę odradzam . Mój przyjaciel ma ten silnik w swoim modelu i po 2 minutach lotu silnik gaśnie, a tym bardziej się dławi gdy chce lecieć pionowo w górę :mrgreen: . Ja chciałem kupić silnik Super Tiger ale zrezygnowałem ponieważ też chodzi tak jak silnik ASP mojego kumpla. Jeśli tniesz koszty to poleciłbym ci silniki GMS (amerykańska firma ) można je kupić na stronie www.modele.sklep.pl , ale ja degustuje raczej w os max'ach . W każdym razie powodzenia w oblotach Excela . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 piotr22, Nie wiem ile miałeś do czynienia z silnikami ale może lepiej nie doradzaj koledze w tym temacie.To że gaśnie w locie pionowym to zapewne kwestia regulacji silnika tak samo jak to ze gaśnie po 2 minutach.Raduga to złom i nadaje się na śmietnik albo jako gadźet do postawienia na półce.ASP-podobną opinię miały ASP 4T a jednak ludzie na nich latają i chwalą sobie.Wprawdzie to nie silniki jakościowo podobne do silników czołowych firm ale przy odpowiednim zadbaniu pracują ładnie.Z OS-Max to można sie rozejrzeć za 46LA , do trenerka jak złoto.Tylna regulacja zapewnia większy poziom bezpieczeństwa przy regulacji.Palą bardzo ładnie. Degustacja>>>próbowanie, smakowanie, kosztowanie czegoś celem oceny smaku.(słownik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Tyle ze obecna cena os-maxa powala ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Ceny ogólnie ostatnio powalają.OS 46LA można czasem kupić na allegro.Jeżeli bym miał kupić trenerka to kupiłbym do niego ASP 46 ,MDS 40 albo jakiegoś ST.Chyba że miałbym możliwość kupić tanio 46LA.Raduga nie wchodziła by w grę odrazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Ja bym kupił silnik nowy ze sklepu ponieważ naciąłem się [i nie tylko ja] na silniki używane, a to miały byc kilka razy odpalane, a to mialy byc nieuszkodzone poczym okazywało sie ze są zalane klejem CA ... Silnik ASP + dobry modelarz który pomoże go wyregulować i bedziesz miał super modelik :wink: Ewentualnie sam możesz wyregulować silnik - uczy to cierpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Ja bym kupił silnik nowy ze sklepu ponieważ naciąłem się [i nie tylko ja] na silniki używane, a to miały byc kilka razy odpalane, a to mialy byc nieuszkodzone poczym okazywało sie ze są zalane klejem CA ... No to mówisz o oszustwach - są na to metody. W przypadku silniczka nie tak trudno ocenić wstępnie jego stan, wiedząc na co zwracać uwagę (kompresja, luzy na łożyskach wału, luzy na panewkach korbowodu, ogólny wygląd silniczka). Zdecydowanie jednak da się kupić tanio używany silniczek który będzie dobrze służył do napędu trenerków. Dużo osób przesiada się na silniki 4T i napęd elektryczny, w związku z czym jest względnie spora podaż dobrych 2T. Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Tak apropo gaśnięcia sinika to ja mam extre 300s którą ostatnio zbudowałem mam w niej silnik ASP 7.5ccm i gdy dziś zaciągnąłem ster wysokości żeby zrobić "beczke" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Takie koło w pionie to pętla. Silnik reguluję w pionie na max obroty i odkręcam (dodaję) paliwa ok 2 ząbki. Jeśli tankujesz przez filtr, to w modelu już nie jest potrzebny, a może szkodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 z ASP to przesadzacie, miałem w trenerku 36, paliła bez problemu i nigdy nie zgasła w odrózniniu od MVVSa. Trzeba zainwestować w świecę OS 8 i paliwo z kilku procentami nitrometanu. GMS to takie samo chińskie wynalazki, kiedyś produkowali dla Tower Hobbies i sprzedawali pod tą nazwą. GMS też sprzedawali w TH. Ja kupiłem chińskiego Super Tigra 40 , który wylądował w akrobatce i na paliwie z 25% oleju i 0%nitro miał większą moc niż OS max 46fx. Zero problemów z regulacją. Oczywiście jak kogoś stać to OS jest najlepszym wyborem nawet 40LA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Przez filtr niestety nie tankuje może bym wywalił filtr z pomiędzy zbiornika a silnika to zostałby tylko ten filtr który jest w zbiorniku jako ssawka paliwa, a ten co wywale z modelu dałbym do tankowania co wy na to ? będzie coś lepiej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 A co daje filtr w zbiorniku? Tankujesz - wpychasz do zbiornika brud z filtra (przy instalacji dwuwężykowej), na powrót w nim się to wszystko osadza i zapycha, a, żeby wyczyścić, trzeba zbiornik wyjmować z modelu i rozbierać :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Ja mam instalacje 3 wężykową jednym tankuje drugi idzie do tłumika a trzeci to od strony silnika igica rurka filtr rurka zbiornik a w środku na końcu ssawka z filtrem (wstawiłbym zdjęcie ale nie mam pojęcia jak się na tym forum je wstawia ;/) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.