Oskkar Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam! Znowu mam problem z mx-16s. Przeczytałem instrukcje ale nadal mam problem z odnalezieniem mikseru klapolotek. Najlepiej byloby gdyby ktoś mógłby to tak opisać żeby klapy działały razem ze steram wysokości. Mam 2 serwa od lotek i nie wiem jak to zrobić proszę o pomoc
Pawel_W Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Wszystko jest tam opisane. W instrukcji w sensie. W base settings wybierasz aile/flap = 2 aile (w ang. menu). To uaktywnia miksery brake - flap i brake - aileron w menu wing mixer. Ten drugi mikser to to, czego potrzebujesz. Bedziesz miał lotkę jako lotkę, a klapę pod drążkiem gazu. Dodatkowo masz też mikser brak-elev - to mikser wychylenia drążka gazu z wysokością. Dlaczego brake? Bo domyślnie, jeśli wybierzesz w base settings motor on C1 = no, to aparatura domyślnie przerzuci na drążek kanału 1 hamulce aerodynamiczne. A miksy brak - aile i brak - elev to miksy hamulca z lotką i wysokością. Amen EDIT: Serwa lotek wpięte oczywiście w kanały 2 i 5.
Oskkar Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 robiłem coś takiego i co z tego skoro lotki wychylaja mi sie do zakretu?
Pawel_W Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 No to nie rozumiem. Może masz wyłączony mikser brak-aile, może masz wartość 0? Co chcesz osiągnąć przede wszystkim? Chcesz mieć klapy, lotki czy klapolotki?
Oskkar Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2009 bo chodzi o to że lotik żeby działały jako lotki zrobiłem tak: "basic settings" "recived out" i tam jest 2 outpunt 5 i nie da się tego dać na jakiś kanał i klapolotki ustawiają mi się jak do zakrętu Chodzi mi o klapolotki
Pawel_W Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 Nadal nie rozumiem. W wyjściu (receiver out) nie zmieniasz nic, tylko musisz ustawić jak pisałem: base settings wybierasz aile/flap = 2 aile. Wpinasz serwa w kanały 2 i 5, bo tak jest domyślnie. Jeśli ustawisz wszystko tak jak pisałem, pod drążkiem gazu będziesz miał klapy, a pod drążkiem lotek - lotki. Czyli jeszcze raz: Podpinasz serwa lotek w kanały 2 i 5. Potem ustawiasz: base settings motor on C1 = no base settings aile/flap = 2 aile W tym momencie w wing mixer masz aktywny mikser brake - aileron. Ustawiając wartość procentową tego miksera zmieniasz wielkość miksu drążka gazu do lotek, czyli wielkość wychylenia klap w klapolotkach przy ruchu drążkiem gazu. Powinno być jak w definicji klapolotki - lotka = wychylenie w różne strony, drążek gazu czyli klapa = wychylenie w tę samą stronę. Jeśli dajesz klapy a serwa wychylają ci się jak do zakrętu, to musisz zmienić rewers na którymś kanale (2 lub 5, żeby było w dobrą stronę). I - na litość Boską - używaj interpunkcji! Tłumaczę krok po kroku, bo za cholerę nie umiem zrozumieć, co piszesz!
Oskkar Opublikowano 11 Lipca 2009 Autor Opublikowano 11 Lipca 2009 dzięki mam instrukcje ale, ciężko coś tam znaleźć temat do zamkniecia
Pawel_W Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 W instrukcji wszystko jest - jest programowanie przykładowego modelu szybowca.
pman Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 A zanegowałeś (odwróciłeś) jeden kanał? Same lotki działają Ci poprawnie? Konfigurujesz na wskaźnikach wychyleń w aparaturze, czy w modelu? Nie zapomnij też o mikserze redukującym lotki przy wypuszczonym hamulcu, bo stracisz sterowność. Dla pewności: hamulec/klapy są na dźwigni gazu (kanał 1).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.