Skocz do zawartości

Jak ustwić klapolotki w mx-16s


Oskkar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Znowu mam problem z mx-16s. Przeczytałem instrukcje ale nadal mam problem z odnalezieniem mikseru klapolotek. Najlepiej byloby gdyby ktoś mógłby to tak opisać żeby klapy działały razem ze steram wysokości. Mam 2 serwa od lotek i nie wiem jak to zrobić proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest tam opisane. W instrukcji w sensie.

 

W base settings wybierasz aile/flap = 2 aile (w ang. menu). To uaktywnia miksery brake - flap i brake - aileron w menu wing mixer. Ten drugi mikser to to, czego potrzebujesz. Bedziesz miał lotkę jako lotkę, a klapę pod drążkiem gazu. Dodatkowo masz też mikser brak-elev - to mikser wychylenia drążka gazu z wysokością.

 

Dlaczego brake? Bo domyślnie, jeśli wybierzesz w base settings motor on C1 = no, to aparatura domyślnie przerzuci na drążek kanału 1 hamulce aerodynamiczne. A miksy brak - aile i brak - elev to miksy hamulca z lotką i wysokością.

 

Amen :)

 

EDIT: Serwa lotek wpięte oczywiście w kanały 2 i 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie rozumiem. W wyjściu (receiver out) nie zmieniasz nic, tylko musisz ustawić jak pisałem: base settings wybierasz aile/flap = 2 aile. Wpinasz serwa w kanały 2 i 5, bo tak jest domyślnie. Jeśli ustawisz wszystko tak jak pisałem, pod drążkiem gazu będziesz miał klapy, a pod drążkiem lotek - lotki. Czyli jeszcze raz:

 

Podpinasz serwa lotek w kanały 2 i 5. Potem ustawiasz:

 

base settings motor on C1 = no

base settings aile/flap = 2 aile

 

W tym momencie w wing mixer masz aktywny mikser brake - aileron. Ustawiając wartość procentową tego miksera zmieniasz wielkość miksu drążka gazu do lotek, czyli wielkość wychylenia klap w klapolotkach przy ruchu drążkiem gazu. Powinno być jak w definicji klapolotki - lotka = wychylenie w różne strony, drążek gazu czyli klapa = wychylenie w tę samą stronę. Jeśli dajesz klapy a serwa wychylają ci się jak do zakrętu, to musisz zmienić rewers na którymś kanale (2 lub 5, żeby było w dobrą stronę).

 

I - na litość Boską - używaj interpunkcji! Tłumaczę krok po kroku, bo za cholerę nie umiem zrozumieć, co piszesz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A zanegowałeś (odwróciłeś) jeden kanał? Same lotki działają Ci poprawnie? Konfigurujesz na wskaźnikach wychyleń w aparaturze, czy w modelu? Nie zapomnij też o mikserze redukującym lotki przy wypuszczonym hamulcu, bo stracisz sterowność.

 

Dla pewności: hamulec/klapy są na dźwigni gazu (kanał 1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.