Skocz do zawartości

Silnik TowerPro, przewijanie.


Linux

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Żaden wstyd, każdemu się zdarza :wink:

 

Poprawiłem "schemat" teraz będzie dobrze:

thfgq7e0ot9r3qd5t8hy_thumb.jpg

 

Czy druciki na jedną wiązkę mogę ze spobą spleść przed nawijaniem na zęby ?

Opublikowano
Jak nawiniesz wiecej zwojów, to silnik bedzie mial mniejsze kv i mniejszy dopuszczalny prad

 

Tego nie rozumiem. Opor jest proportionalny do dlugosci i odwrotnie proporcjonalny do przekroju drutu.

 

Dlatego wiec nie:

Dluzszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania.

Cienszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania, ale

Cienszy drut -> wiekszy gestosc pradu -> mniejszy maksymalny dopuszczalny prad.

Opublikowano

A ja w ogóle nie kapuje tego wszystkiego.

Wiem tyle że silnik działa dzięki polu elektromagnetycznemu uzwojeń które odpychają magnesy swoim polem ;]

Nie kapuje jak są łączone te zwoje , nawijane , tego AaCBbcACAbcB itp. tabeli..

Opublikowano

Czyli mogę nawijać tak jak pokazałem na rysunku, nawijam 3 drutami w wiązce i po 6 zwojów, bo więcej nie wejdzie, regiel wytrzymać musi bo 30A nie przekroczę.

Jutro się za to wezmę bo dziś już jestem zmęczony i się pewnie pomylę.

Czy jak drut miejscami jest czarny to znaczy że spalony ? (jedna strona szpulki jest ciemniejsza) Czy to tylko wina wypłowienia przez światło jak stał na półce, czy co ?

Opublikowano
Nie kapuje jak są łączone te zwoje , nawijane , tego AaCBbcACAbcB itp. tabeli..

 

To tak pokręcone, że aż proste. A, B i C to uzwojenia. Każda kolejna litera w schemacie, to kolejny ząb statora. Duże i małe litery oznaczają kierunek nawijania uzwojenia. Duża - w jedną stronę, mała - w przeciwną.

 

W przypadku który podałeś, nawijałbyś tak: pierwsze uzwojenie po kolei: A - czyli pierwszy ząb w prawo, a czyli drugi ząb w lewo, potem 4 zęby omijasz (uzwojenia B i C) i na 7 znów nawijasz w prawo (A) i na 9 w prawo (A). I masz pierwsze uzwojenie.

 

Drugie uzwojenie, czyli B: 4 ząb w praco (B), piąty w lewo (B), dziesiąty w lewo (B) i dwunasty w prawo (B). Masz drugie uzwojenie :)

 

Trzecie uzwojenie, czyli C: trzeci w prawo ©, szósty w lewo ©, ósmy w prawo © i jedenasty w lewo ©.

 

Zakręcone to jak świński ogon, ale wcale nie aż tak strasznie :)

Opublikowano
zzradek napisał/a:

Jak nawiniesz wiecej zwojów, to silnik bedzie mial mniejsze kv i mniejszy dopuszczalny prad

 

 

Tego nie rozumiem. Opor jest proportionalny do dlugosci i odwrotnie proporcjonalny do przekroju drutu.

 

Dlatego wiec nie:

Dluzszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania.

Cienszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania, ale

Cienszy drut -> wiekszy gestosc pradu -> mniejszy maksymalny dopuszczalny prad.

 

Prąd w mniejszym stopniu zależy od oporu samego drutu, a bardziej od obrotów silnika. Na prąd wpływa przede wszystkim zjawisko indukcji od obracających się magnesów. Ale oczywiście racja - większy opór trochę ograniczy prąd przy danym napięciu. Przy założeniu, że silnik będzie miał dokładnie takie same obroty

 

Opór samego drutu wpływa przede wszystkim na ciepło wytwarzane przez uzwojenia i stąd ograniczenie prądu.

Więcej zwojów -> znaczy że cieńszy drut (lub mniej drucików w wiązce, tak jak w naszym przypadku) - bo grubszy się nie zmieści -> większy opór -> więcej ciepła, które ograniczy maksymalny prąd.

Będzie to oczywiście ograniczenie prądu znamionowego, a nie rzeczywistego przy pozostawieniu tego samego napięcia i śmigła.

Opublikowano
Nie kapuje jak są łączone te zwoje , nawijane , tego AaCBbcACAbcB itp. tabeli..

 

To tak pokręcone, że aż proste. A, B i C to uzwojenia. Każda kolejna litera w schemacie, to kolejny ząb statora. Duże i małe litery oznaczają kierunek nawijania uzwojenia. Duża - w jedną stronę, mała - w przeciwną.

 

W przypadku który podałeś, nawijałbyś tak: pierwsze uzwojenie po kolei: A - czyli pierwszy ząb w prawo, a czyli drugi ząb w lewo, potem 4 zęby omijasz (uzwojenia B i C) i na 7 znów nawijasz w prawo (A) i na 9 w prawo (A). I masz pierwsze uzwojenie.

 

Drugie uzwojenie, czyli B: 4 ząb w praco (B), piąty w lewo (B), dziesiąty w lewo (B) i dwunasty w prawo (B). Masz drugie uzwojenie :)

 

Trzecie uzwojenie, czyli C: trzeci w prawo ©, szósty w lewo ©, ósmy w prawo © i jedenasty w lewo ©.

 

Zakręcone to jak świński ogon, ale wcale nie aż tak strasznie :)

 

Hmm, no nie takie trudne :) A wybierając kierunek nawijania na ząb to patrze na ząb od góry ?

 

Wcześniej PEGAZ podał stronkę z tymi przykładami nawijania uzwojeń. ( link ) Czy tylko takie kombinacje są możliwe jak w tabeli ?

Opublikowano
A wybierając kierunek nawijania na ząb to patrze na ząb od góry ?

 

Lewo-prawo wszystko jedno od której strony patrząc. Chodzi o te że raz w jedną a raz w drugą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.