Linux Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Żaden wstyd, każdemu się zdarza :wink: Poprawiłem "schemat" teraz będzie dobrze: Czy druciki na jedną wiązkę mogę ze spobą spleść przed nawijaniem na zęby ?
camkey Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Jak nawiniesz wiecej zwojów, to silnik bedzie mial mniejsze kv i mniejszy dopuszczalny prad Tego nie rozumiem. Opor jest proportionalny do dlugosci i odwrotnie proporcjonalny do przekroju drutu. Dlatego wiec nie: Dluzszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania. Cienszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania, ale Cienszy drut -> wiekszy gestosc pradu -> mniejszy maksymalny dopuszczalny prad.
stach34 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 A ja w ogóle nie kapuje tego wszystkiego. Wiem tyle że silnik działa dzięki polu elektromagnetycznemu uzwojeń które odpychają magnesy swoim polem ;] Nie kapuje jak są łączone te zwoje , nawijane , tego AaCBbcACAbcB itp. tabeli..
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Czy druciki na jedną wiązkę mogę ze spobą spleść przed nawijaniem na zęby ? Nie warto. Luźne łatwiej się układają.
Linux Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Czyli mogę nawijać tak jak pokazałem na rysunku, nawijam 3 drutami w wiązce i po 6 zwojów, bo więcej nie wejdzie, regiel wytrzymać musi bo 30A nie przekroczę. Jutro się za to wezmę bo dziś już jestem zmęczony i się pewnie pomylę. Czy jak drut miejscami jest czarny to znaczy że spalony ? (jedna strona szpulki jest ciemniejsza) Czy to tylko wina wypłowienia przez światło jak stał na półce, czy co ?
Pawel_W Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Nie kapuje jak są łączone te zwoje , nawijane , tego AaCBbcACAbcB itp. tabeli.. To tak pokręcone, że aż proste. A, B i C to uzwojenia. Każda kolejna litera w schemacie, to kolejny ząb statora. Duże i małe litery oznaczają kierunek nawijania uzwojenia. Duża - w jedną stronę, mała - w przeciwną. W przypadku który podałeś, nawijałbyś tak: pierwsze uzwojenie po kolei: A - czyli pierwszy ząb w prawo, a czyli drugi ząb w lewo, potem 4 zęby omijasz (uzwojenia B i C) i na 7 znów nawijasz w prawo (A) i na 9 w prawo (A). I masz pierwsze uzwojenie. Drugie uzwojenie, czyli B: 4 ząb w praco (, piąty w lewo (, dziesiąty w lewo ( i dwunasty w prawo (. Masz drugie uzwojenie Trzecie uzwojenie, czyli C: trzeci w prawo ©, szósty w lewo ©, ósmy w prawo © i jedenasty w lewo ©. Zakręcone to jak świński ogon, ale wcale nie aż tak strasznie
zzradek Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 zzradek napisał/a:Jak nawiniesz wiecej zwojów, to silnik bedzie mial mniejsze kv i mniejszy dopuszczalny prad Tego nie rozumiem. Opor jest proportionalny do dlugosci i odwrotnie proporcjonalny do przekroju drutu. Dlatego wiec nie: Dluzszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania. Cienszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania, ale Cienszy drut -> wiekszy gestosc pradu -> mniejszy maksymalny dopuszczalny prad. Prąd w mniejszym stopniu zależy od oporu samego drutu, a bardziej od obrotów silnika. Na prąd wpływa przede wszystkim zjawisko indukcji od obracających się magnesów. Ale oczywiście racja - większy opór trochę ograniczy prąd przy danym napięciu. Przy założeniu, że silnik będzie miał dokładnie takie same obroty Opór samego drutu wpływa przede wszystkim na ciepło wytwarzane przez uzwojenia i stąd ograniczenie prądu. Więcej zwojów -> znaczy że cieńszy drut (lub mniej drucików w wiązce, tak jak w naszym przypadku) - bo grubszy się nie zmieści -> większy opór -> więcej ciepła, które ograniczy maksymalny prąd. Będzie to oczywiście ograniczenie prądu znamionowego, a nie rzeczywistego przy pozostawieniu tego samego napięcia i śmigła.
stach34 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Nie kapuje jak są łączone te zwoje , nawijane , tego AaCBbcACAbcB itp. tabeli.. To tak pokręcone, że aż proste. A, B i C to uzwojenia. Każda kolejna litera w schemacie, to kolejny ząb statora. Duże i małe litery oznaczają kierunek nawijania uzwojenia. Duża - w jedną stronę, mała - w przeciwną. W przypadku który podałeś, nawijałbyś tak: pierwsze uzwojenie po kolei: A - czyli pierwszy ząb w prawo, a czyli drugi ząb w lewo, potem 4 zęby omijasz (uzwojenia B i C) i na 7 znów nawijasz w prawo (A) i na 9 w prawo (A). I masz pierwsze uzwojenie. Drugie uzwojenie, czyli B: 4 ząb w praco (, piąty w lewo (, dziesiąty w lewo ( i dwunasty w prawo (. Masz drugie uzwojenie Trzecie uzwojenie, czyli C: trzeci w prawo ©, szósty w lewo ©, ósmy w prawo © i jedenasty w lewo ©. Zakręcone to jak świński ogon, ale wcale nie aż tak strasznie Hmm, no nie takie trudne A wybierając kierunek nawijania na ząb to patrze na ząb od góry ? Wcześniej PEGAZ podał stronkę z tymi przykładami nawijania uzwojeń. ( link ) Czy tylko takie kombinacje są możliwe jak w tabeli ?
Linux Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2009 A wybierając kierunek nawijania na ząb to patrze na ząb od góry ? Lewo-prawo wszystko jedno od której strony patrząc. Chodzi o te że raz w jedną a raz w drugą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.