Linux Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Żaden wstyd, każdemu się zdarza :wink: Poprawiłem "schemat" teraz będzie dobrze: Czy druciki na jedną wiązkę mogę ze spobą spleść przed nawijaniem na zęby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camkey Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Jak nawiniesz wiecej zwojów, to silnik bedzie mial mniejsze kv i mniejszy dopuszczalny prad Tego nie rozumiem. Opor jest proportionalny do dlugosci i odwrotnie proporcjonalny do przekroju drutu. Dlatego wiec nie: Dluzszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania. Cienszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania, ale Cienszy drut -> wiekszy gestosc pradu -> mniejszy maksymalny dopuszczalny prad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach34 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 A ja w ogóle nie kapuje tego wszystkiego. Wiem tyle że silnik działa dzięki polu elektromagnetycznemu uzwojeń które odpychają magnesy swoim polem ;] Nie kapuje jak są łączone te zwoje , nawijane , tego AaCBbcACAbcB itp. tabeli.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Czy druciki na jedną wiązkę mogę ze spobą spleść przed nawijaniem na zęby ? Nie warto. Luźne łatwiej się układają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Czyli mogę nawijać tak jak pokazałem na rysunku, nawijam 3 drutami w wiązce i po 6 zwojów, bo więcej nie wejdzie, regiel wytrzymać musi bo 30A nie przekroczę. Jutro się za to wezmę bo dziś już jestem zmęczony i się pewnie pomylę. Czy jak drut miejscami jest czarny to znaczy że spalony ? (jedna strona szpulki jest ciemniejsza) Czy to tylko wina wypłowienia przez światło jak stał na półce, czy co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Nie kapuje jak są łączone te zwoje , nawijane , tego AaCBbcACAbcB itp. tabeli.. To tak pokręcone, że aż proste. A, B i C to uzwojenia. Każda kolejna litera w schemacie, to kolejny ząb statora. Duże i małe litery oznaczają kierunek nawijania uzwojenia. Duża - w jedną stronę, mała - w przeciwną. W przypadku który podałeś, nawijałbyś tak: pierwsze uzwojenie po kolei: A - czyli pierwszy ząb w prawo, a czyli drugi ząb w lewo, potem 4 zęby omijasz (uzwojenia B i C) i na 7 znów nawijasz w prawo (A) i na 9 w prawo (A). I masz pierwsze uzwojenie. Drugie uzwojenie, czyli B: 4 ząb w praco (, piąty w lewo (, dziesiąty w lewo ( i dwunasty w prawo (. Masz drugie uzwojenie Trzecie uzwojenie, czyli C: trzeci w prawo ©, szósty w lewo ©, ósmy w prawo © i jedenasty w lewo ©. Zakręcone to jak świński ogon, ale wcale nie aż tak strasznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 zzradek napisał/a:Jak nawiniesz wiecej zwojów, to silnik bedzie mial mniejsze kv i mniejszy dopuszczalny prad Tego nie rozumiem. Opor jest proportionalny do dlugosci i odwrotnie proporcjonalny do przekroju drutu. Dlatego wiec nie: Dluzszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania. Cienszy drut -> wiekszy opor -> mniejszy prad przy tym samym napieciu zasilania, ale Cienszy drut -> wiekszy gestosc pradu -> mniejszy maksymalny dopuszczalny prad. Prąd w mniejszym stopniu zależy od oporu samego drutu, a bardziej od obrotów silnika. Na prąd wpływa przede wszystkim zjawisko indukcji od obracających się magnesów. Ale oczywiście racja - większy opór trochę ograniczy prąd przy danym napięciu. Przy założeniu, że silnik będzie miał dokładnie takie same obroty Opór samego drutu wpływa przede wszystkim na ciepło wytwarzane przez uzwojenia i stąd ograniczenie prądu. Więcej zwojów -> znaczy że cieńszy drut (lub mniej drucików w wiązce, tak jak w naszym przypadku) - bo grubszy się nie zmieści -> większy opór -> więcej ciepła, które ograniczy maksymalny prąd. Będzie to oczywiście ograniczenie prądu znamionowego, a nie rzeczywistego przy pozostawieniu tego samego napięcia i śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach34 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Nie kapuje jak są łączone te zwoje , nawijane , tego AaCBbcACAbcB itp. tabeli.. To tak pokręcone, że aż proste. A, B i C to uzwojenia. Każda kolejna litera w schemacie, to kolejny ząb statora. Duże i małe litery oznaczają kierunek nawijania uzwojenia. Duża - w jedną stronę, mała - w przeciwną. W przypadku który podałeś, nawijałbyś tak: pierwsze uzwojenie po kolei: A - czyli pierwszy ząb w prawo, a czyli drugi ząb w lewo, potem 4 zęby omijasz (uzwojenia B i C) i na 7 znów nawijasz w prawo (A) i na 9 w prawo (A). I masz pierwsze uzwojenie. Drugie uzwojenie, czyli B: 4 ząb w praco (, piąty w lewo (, dziesiąty w lewo ( i dwunasty w prawo (. Masz drugie uzwojenie Trzecie uzwojenie, czyli C: trzeci w prawo ©, szósty w lewo ©, ósmy w prawo © i jedenasty w lewo ©. Zakręcone to jak świński ogon, ale wcale nie aż tak strasznie Hmm, no nie takie trudne A wybierając kierunek nawijania na ząb to patrze na ząb od góry ? Wcześniej PEGAZ podał stronkę z tymi przykładami nawijania uzwojeń. ( link ) Czy tylko takie kombinacje są możliwe jak w tabeli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 A wybierając kierunek nawijania na ząb to patrze na ząb od góry ? Lewo-prawo wszystko jedno od której strony patrząc. Chodzi o te że raz w jedną a raz w drugą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.