Adam P. Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Niedawno wziąłem się za przewijanie tytułowego "dzwonka". Miałem w zapasie trochę cieńszy drut, niż ten, który był nawinięty fabrycznie. Fabrycznie było tak: ABCABCABC drut 3x ~0.25mm 21 zwojów, trójkąt. Nawinąłem tak samo, tylko drutem 3x 0.20mm. Fazy równe, brak przebić do statora, silnik kręci. Niestety do modelu się nie nadaje, bo po ok. 10s na 1/4 gazu bez śmigła uzwojenie zaczyna parzyć. Co mogłem zrobić źle?
-==PEGAZ==- Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Wychodzi na to, że za cienki drut. Przy tych prądach najwidoczniej się grzeje. Może też być przebicie między fazami. Możesz spróbować przewinąć go tym drutem więcej zwojów na ząb. Będzie wolniej kręcił, ale będziesz mógł zastosować nieco większe śmigło. Ewentualnie spróbuj nawinąć go 4-ma drutami ile wejdzie (pewnie z 2-3 zwoje mniej) i będzie szybciej kręcił. Do zastosowania z mniejszym śmigłem. A ... pytanie podstawowe ... na pewno trójkąt a nie gwiazda ???
Adam P. Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Opublikowano 1 Lipca 2009 A ... pytanie podstawowe ... na pewno trójkąt a nie gwiazda ??? Tak, napewno trójkąt. Koniec jednej fazy z początkiem następnej itd., bez punktu neutralnego. Ewentualnie spróbuj nawinąć go 4-ma drutami ile wejdzie (pewnie z 2-3 zwoje mniej) i będzie szybciej kręcił. Do zastosowania z mniejszym śmigłem. Spróbuję tego
bubu2 Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Czy silnik grzeje sie np. po minucie, ale bez smigła? O prądzie decyduje nie regulator a oporność uzwojeń. Jeśli dasz większy przekrój i mniej zwojów, grzać się będzie jeszcze bardziej. Najpierw sprawdź na luzie, bo inaczej będzie gdybanie. pozdr.
Adam P. Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Opublikowano 1 Lipca 2009 Czy silnik grzeje sie np. po minucie, ale bez smigła? O prądzie decyduje nie regulator a oporność uzwojeń. Jeśli dasz większy przekrój i mniej zwojów, grzać się będzie jeszcze bardziej. Najpierw sprawdź na luzie, bo inaczej będzie gdybanie. pozdr. bo po ok. 10s na 1/4 gazu bez śmigła uzwojenie zaczyna parzyć.
bubu2 Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Faktycznie nie doczytałem. Zmyliły mnie kolejne posty o śmigłach. Jeżeli tak szybko sie nagrzewa, masz silnik na 100% źle nawinięty. Tabelka, ponumerować flamastrem kolejne zęby i dokładnie nawijać wg. tabelki. Zamocuj ośkę silnika do wiertarki i trzymając silnik za podstawę zakręć nim. Koleno zmierz voltomierzem cyfrowym na zakresie prądu zmiennego , napiecia indukujące się na kolejnych fazach. Powinny być równe. Jeśli nie, złe kierunki nawijania (pomylone). pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.