Skocz do zawartości

Jeden regulator i 2 silniki 3F


ZiMi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
a jak fizycznie podlaczyc taka diode?

Tu masz symbol i opis diody - Schottky to tylko odmiana.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda

Tak jak każdą diodę, daje się ją w przewód zgodnie z "kierunkiem przepływu prądu", tak jak pokazuje ostrze trójkąta. Czyli tam gdzie A jest BEC (czy inne źródło zasilania), a tam gdzie K jest odbiór prądu.

Powiedziałbym, że to jest podstawowa elektrotechnika, nawet nie elektronika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć

Wiem , wiem ze to nie silniki 3F ale kwestia 2 regli taka sama (bo chce 2 regle)

 

To wprowadze troche nowy wątek do rozważań. Ponieważ buduje model 4 silnikowy zasilany 4 szczotkami (400) zamierzam mieć do tego 2 regulatory pracujace na dwie pary silników (wynika to z posiadanych już reglerów z innych modeli)

 

Jak sobie zacząłem mierzyć ten regulator omomierzem... to wychodzi ze ma wspólny "+" a nie wspólną mase

kopałem na stronie JETI model - ale tam nic nie było na temat potwierdzennia moich pomiarów

 

Stad pytania

1. Na logikę to rozumiem że przy wspólnym plusie z drugiego regla powinienem wyjąć kabelek "minus" (bo rozwiązanie z diodami jest uniwersalne)

2. W przypadku zastosowania oddzielnego zasilania chowanego podwozia to obydwa pakiety tez powinny chodzić na wspólnym "plusie" a nie na masie

 

Potwierdźcie please bo nie chce sobie chmurki dymu ze sprzetu:)

 

Pozdrawiam i z góry dzięki:)

 

glaptus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie zacząłem mierzyć ten regulator omomierzem... to wychodzi ze ma wspólny "+" a nie wspólną mase

"Plus" BECa jest połączony z "plusem" zasilania? Czy "plus" silnika jest połączony z "plusem" zasilania?

 

Regulator jest sterowany z odbiornika sygnałem względem masy, czy tam "minusa". Więc jak odłączysz "minus", to może nie zadziałać.

Można to jednak przetestować, zasilając odbiornik z oddzielnego źródła i odłączając masę BECa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie BEC jeśli regulatory są tej samej firmy to pewnie użyli tych samych elementów i rozwiązań, więc różnice napięć mogą być niewielkie . Z prawa Kirchoffa wynika ze jeden będzie bardziej obciążony. Dodanie diod najlepiej Schottky obnizy napiecie o okolo 0,3 V zasilania ale nie zmieni obciązeń BEC . W regulatorach spotkałem się z 4x 7805 smd ,czyli nic ciekawego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainspirowanie - pomierzyłem wszystko jeszcze raz

Plus po stronie silnika na oko jest galwanicznie połączony z plusem po stronie zasilania

Natomiast minus po stronie zasilania jest połączony z minusem wyjścia na BEC

Czyli jednak układ BEC działa na wspólnej masie

 

No to juz wiadomo co dalej

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, odbrzewam kotleta, bo stanąłem przed koniecznością użycia 2 regulatorów a zasilanie tylko z jednego jest za słabe.

 

Michał, tak kategorycznie twierdzisz że nie można łączyć BEC (czyli w praktyce łączyć Y kablem identycznych regulatorów zasilanych z jednego źródła).

Bo mi się to ciągle jakoś udaje.

Rozumiem, że wejścia regulatorów od strony baterii miałeś połączone ze sobą równolegle, aby włączały się w takim samym czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odbrzewam kotleta, bo stanąłem przed koniecznością użycia 2 regulatorów a zasilanie tylko z jednego jest za słabe.

 

Za słaby jest ESC czy BEC w nim zawarty?

Jeżeli 1. - nie próbuj łączyć wyjść 3f dwóch ESC.

Jeżeli 2. - olej BEC w ESC (w obydwu ESC wypnij środkowe styki z wtyczki do odbiornika i je zaizoluj) i użyj zewnętrznego BEC (może być zasilony z tej samej baterii co obydwa ESC) - będzie nawet bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.