Skocz do zawartości

Silnik MDS 10 KPY i Katana 1400mm


paweł1919

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich modelarzy

Właśnie stałem się posiadaczem silnika żarowego MAC 10 KPY, tak jest wygrawerowane na silniku i opakowaniu po rosyjsku http://allegro.pl/item679424608_silnik_mds_10_cm_nowy_okazja_bcm.html a dokładnie tego. Nie wiem dlaczego sprzedający napisał na aukcji że jest to MDS 10 ?

To jest pierwszy mój silnik spalinowy. Na jego temat nie mogę znaleźć prawie nic, poza tym: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=6255 , na końcu postu ktoś wspomniał o MAC 10, ale nie zrozumiałem zamiarów autora :| Nie wiem ile to ma mocy, obrotów. Wyczytałem że do silników 10cm stosuje się śmigła coś ok 11x7, jak dobrze pamiętam. Ale po pojemności się wszystkiego nie dowiemy. :|

 

Na temat docierania dwusuwów znalazłem taki o to materiał:

"Po odpaleniu silnika nie dodajemy gazu w żadnym wypadku - niech chodzi sobie na wolnych obrotach przez parenaście sekund. W tym czasie odkręcamy iglicę w gaźniku tak, aby silnik lekko pluł paliwem z tłumika - jest to przynajmniej 2 do 5 obrotów w lewo. Po tym możemy po woli dodawać gazu aż do całkowitego otwarcia przepustnicy… silnik powinien wejść w bardzo niestabilny rytm pracy, obroty będą malały i rosły i tak w kółko a z gaźnika powinien pluć paliwem - tak samo jak i z tłumika, - jeśli taki efekt uzyskaliśmy to znaczy że udało nam się ustawić mieszankę na bardzo bogatą w paliwo - i o to chodzi właśnie w docieraniu - im więcej paliwa przelewa się przez silnik - tym lepsze mamy smarowanie, [co tym samym w efekcie wypalenia kilku zbiorników daje nam dotarty silnik, - ale to nie koniec - czytajcie dalej]. Zostajemy przy nierówno pracującym silniku z bogatą mieszanką przez około 1 minuty, po tym dokręcamy iglicę od paliwa - robiąc to po woli i stopniowo - aż zobaczymy ze silniki zaczyna, co raz płynniej pracować - aż do momentu ze osiągnie bardzo wysokie obroty - w takim stanie [wysokich obrotów] - pozwalamy mu popracować około 10 sekund - uważając, aby nie zagrzał się za mocno. Cykl ten powtarzamy aż do wypalenia całego zbiornika. Aby mieć pewność ze silnik został porządnie dotarty należy spalić przynajmniej dwa zbiorniki paliwa na ziemi - później można latać, ale trzeba ustawić iglice paliwa na troszkę bogatszą mieszankę. Ja osobiście wypaliłem 4 zbiorniki paliwa na ziemi żeby mieć 100% pewność".

 

1. Nie wiem o jakiej pojemności zbiorniczka autor pisze?

 

 

Jest to silnik nowy, więc potrzebuje dotarcia, był zastany, rozkręciłem, umyłem benzyną i nasmarowałem olejem Castrol Power. Wszystko chodzi jak należy, oczywiście bez palania. Wyjście do tłumika mam od tyłu silnika.

Nie posiadam do niego żadnego tłumika, a by się coś przydało, bo docierać chyba nie wolno bez tłumika??? Nie ma ktoś czegoś do spylenia???

 

Silnik ten chcę zastosować w Katanie 1400mm, wieczorem dodam zdjęcia silnika jak wygląda, może ktoś pomoże coś w tym temacie. Z góry dziękuję pozdr

Opublikowano

To nie jest żaden Mac tylko MDS. Tych silników unikam bo są kapryśne i nie na moje nerwy.Co nie znaczy że mogą być i egzemplarze jako tako pracujące,mój kolega stara sie od 2 tygodni wyregulować takiego MDSa,efekt mizerny, bo gaśnie w najmniej oczekiwanym momencie,teraz postanowił wymienić gaznik.Zobaczymy jaki będzie efekt.A kolega nie jest nowicjuszem.

Opublikowano

A mógłby Pan napisać coś na temat mocy, zastosowanego śmigła.

Do tej świecy radzieckiej to najlepiej zastosować podgrzewacz 1,8A?

Opublikowano

Hallo Pawel -nazwa MDS jest prawidlowa ....bo MAC jest pisane "kurilica"(to jeszcze pamietam po 8 latach nauki) ...10 to oczywiscie 10cm? wiec wszystko sie zgadza

Opisane Docieranie Silnika tez OK -na przelaniu 1 minuta ....potem ew.dodawac gazu/dokrecac igle gaznika ale przerwac prace silnika gdy silnik nadmiernie bedzie sie przegrzewal i tracil obroty -..zbiornik paliwa -ca.150 -250 ccm ...

To jest jedna z metod docierania silnika ktora tez kiedys stosowalem...

 

Mam aktualnie 2 takie silniki -sa wykonane porzadnie ,dobre sprezanie ...jedynym duzym mankamentem jest gaznik -jest on niezbyt precyzyjny -no i mysle ze originalna swiece tez nalezaloby wymienic na inna (OS,Webra itp)

Opublikowano

Oczywiscie ze mozna docierac bez tlumika ...jezeli masz do tego odpowiednie miejsce(bez sasiadow)....a to ze wzgledu na halas jaki robi ta "dycha" bez zamontowanego tlumika...

Opublikowano
http://www.cyber-fly.pl/produkt-652.html

Tu masz linka do takiego motorka.

 

No akurat ten co pokazałes to najnowsza generacja MDS-a a nie te co kolega ma z lat 90. Nie ma zadnego porównania.

 

To co zaznaczyłes na foto jest do reulacji przepustnicy. Mozesz tym samym ustawic wolne obroty blokując przepustnice by się nie zamykała całkowicie.

Opublikowano

jak pokrecisz ta srubka to zmniejszysz lub zwiekszysz minimalne obroty silnika -srubka ogranicza wychylenie przepustnicy (obrotowy walec z otworem w srodku gaznika) Srubka ta "trzyma" tez przepustnice-po odkreceniu mozna wyciagnac przepustnice ...

Opublikowano
http://www.cyber-fly.pl/produkt-652.html

Tu masz linka do takiego motorka.

 

No akurat ten co pokazałes to najnowsza generacja MDS-a a nie te co kolega ma z lat 90. Nie ma zadnego porównania.

 

To co zaznaczyłes na foto jest do reulacji przepustnicy. Mozesz tym samym ustawic wolne obroty blokując przepustnice by się nie zamykała całkowicie.

 

Heh akurat to jest dość stary mds :) oparty jeszcze na bloku silnika wersji 46 :) wiec w sumie takie lata 90 :)

Najnowsze to mds 48 wyglądają bardzo podobnie do osmaxa 55ax :)

04800.102.jpg

 

Ot taka ciekawostka:)

Opublikowano
Tym opisem z mogę się wzorować, że ma przybliżone wartości do mojego?mds

 

w mojej opinii 10 bedzie mocniejsza ma większy skok tłoka jak i kanały dolotowe są większe:)

A dokładniej będzie miała większy moment obrotowy :)

Opublikowano

Czy taka grzałka dała by radę żarzyć świeczką rosyjską. grzałka Jakby nie dało rady, wtedy bym kupił świecę OS i grzałkę bym zostawił. Dzięki za pomoc, z tym silnikiem, a jak myślicie jakbym zapakował śmigło 12x6 ile by miało ciągu :?:

Opublikowano
Mam aktualnie 2 takie silniki -sa wykonane porzadnie ,dobre sprezanie ...jedynym duzym mankamentem jest gaznik -jest on niezbyt precyzyjny -no i mysle ze originalna swiece tez nalezaloby wymienic na inna (OS,Webra itp)

 

Gaźnik rzeczywiście loteria - na moim bliźniaczym MDS6.5 nie udało mi się wyregulować przejścia - wymieniłem gaźnik na Magnum i w ten sposób powstał fajny i niezawodny silniczek.

Co do świecy - nie zgadzam się, oryginalna jest OK. Póki co mój silnik kręci na fabrycznej świecy rocznik 1986 (paliwo 80/20) i ma się dobrze.

 

Odnośnie doboru silnika, ta 10ccm do trenera 1,40m rozpiętości to troszkę przesada. Mój 6.5 ciągnął trenerka 1,60m całkiem dynamicznie ze sporym zapasem mocy; kumpel lata tą 10-tką w sporym Pittsie "sylwetkowym".

Wydech z tylnym portem przystosowany jest do rury rezonansowej, więc takiego tłumika szukaj.

 

Pozdr.,

Michał

Gość slawekmod
Opublikowano

Katana to model akrobacyjny a nie trenerek.

Opublikowano

Hallo Mikon -nie przecze, ze do silnikow Raduga byly dodawane rowniez swiece ktore byly/sa OK -ja niestety mialem swiece nieodpowiednie ...wiec puszczalem te silniki na swiecach OS .

Pozdrawiam Janeczek

Opublikowano
Katana to model akrobacyjny a nie trenerek.

 

Heh no pewnie, tak to jest jak się myśli o kilku rzeczach na raz, dałem :ass:

 

Nie widzę tylko puszczenia rury rezonansowej w kadłubie, ale w sumie "ze szwagrem po pijaku to nie takie rzeczy... :devil: "

 

@Janeczek - wydaje mi się że w "owych czasach" MDS robili na eksport - pewnie osprzęt mógł być lepszy niż w "Radugach [7ccm]". Moja świeca ma taki dziwny "mostek" w poprzek, jak napisałem silnik na niej pracuje bardzo sensownie a sama świeca jest trwała.

Jedyną wadą silnika która mnie wkurza jest dość intensywne "plucie" z gardzieli.

 

Sorki za zamieszanie z "wielkością".

M.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.