miki200692 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 jak w temacie prosze o pomoc w doborze paliwa do METEORA 2,5ccm. i prosze powiedzcie co o nim sadzicie i jakie parametry posiada(ile koni, jaki moment obrotowy, a takze jaka mase poniesie)??
utopia Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Dowolne paliwo do silników żarowych . Miałem ten motor a dokładniej dwa egzemplarze bez gaźników rc w szybowcach do treningu tylko i oswajania się z tematem. Motory były kapryśne trudne w rozruchu miewały "focha"
miki200692 Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Opublikowano 21 Lipca 2009 a coby sie stało jak bym zastosował paliwo z olejem syntetycznym(bo jestem w ty sprawach jeszcze zielony)? :oops:
MASK Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 a coby sie stało jak bym zastosował paliwo z olejem syntetycznym(bo jestem w ty sprawach jeszcze zielony)? Skrócisz i tak niewielką żywotność tego silnika. Ten silnik powinien pracować na oleju rycynowym, paliwo powinno miec 5-15% nitro.
miki200692 Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Opublikowano 21 Lipca 2009 czytałem gdzies na forum ze mozna stosowac paliwo z olejem syntetycznym i dodatkiem oleju rycynowego. czy to prawda?
Danielstol Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Tak ale to w nowoczesnych jednostkach napędowych Tak jak pisał MASK ten silnik musi mieć minimum 20 % rycyny .Bedzie chodził i bez nitra tylko cieżko go odpalić z "palca".Mieliśmy w modelarni taki silniczek to dopiero zaczął nawet chodzić jak miał 5 % nitra Dalismy sobie z nim spokój
miki200692 Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Opublikowano 21 Lipca 2009 a tak ogólmie to co sadzicie o tym silniku jest bardzo awaryjny?? czy mozna na nim polegac??
karlem Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 ....nie, nie możesz polegać. To stary silnik prod. ZSRR. Przekombinowany (czasowania) SuperTigre G-15 (?). Robiony jako wyczynowy, kręcił się jako-tako jedynie na zasilaniu ciśnieniowym. Ma do tego celu nadlew na spodzie noska, pod gaźnikiem - trzeba nawiercić i nagwintować, albo wziąć ciśnienie z lewego górnego otworu denka karteru. Kłopotliwy w eksploatacji (trudny rozruch; choć nie wymagał superpaliwa) i niezbyt mocny. Odpuściłbym go sobie; za ok 150PLN można mieć nówkę ASP. Ale to Twoja broszka :wink: PS Ale to wszystko już było na forum :twisted:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.