Skocz do zawartości

TP 2806-21 (140W) i śmigła.


madrian

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z przygotowywaniem nowego modelu motoszybowca, do którego wybrałem ten silnik, mam pytanie do osób, które eksperymentowały z tym modelem.

Producent zaleca do tego modelu śmigło 7x6

Mi zależy, by osiągnąć większy ciąg statyczny, a mniejszą prędkość. I chcę użyć większego śmigła o mniejszym skoku (silnik ma kv 1650 i 140W). Zasilanie 3S.

I dalej akcja się rozwija do przewidzenia.

Czyli kto się bawił tym silniczkiem i jakie rezultaty osiągał? Testował może ktoś ten silniczek na śmigle 8x4 9x4 lub 10x4,7? A może jakieś inne?

Silnik ma parametry typowe dla szybkich modeli, ale ma też sporo mocy, myślę zatem, że powinien pokręcić większym śmigłem z mniejszym skokiem. Prądowo go zadowolę :devil: mam regulator 30A i wystarczający pakiet. Oceniam, że masa modelu motoszybowca wyjdzie RTF ok. 550-600g. Mam gotowy kadłub o masie 65g. Ale chcę go wykończyć, okleić, doczepić stery V-tail i uzbroić. Wyposażenie jakieś 200g. No i skrzydło, też pewnie z 200g. 600g wydaje się bardzo prawdopodobne. Model bedzie miał 1,6 lub 1,8m rozpiętości. To jeszcze kwestia do przemyślenia.

 

Bo w kraju, za 40zł, równie silnego silniczka raczej nie dostanę. Kupuję go trochę na wyrost, bo będę też chciał go wykorzystać w innym modelu (Aeronca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświeżam temat.

Naprawdę nikt nie bawił się tym silnikiem? :cry:

Akurat mam chwilę na zastanowienie, bo nie mieli silniczka na składzie i muszę czekać.

A może ktoś zna jakiś zamiennik dla tego TP w podobnej cenie i prametrach - zasilanie 3S, moc 120-150W i kv ok. 1200?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim modelu ESA - P62 używałem silnika RAY C2830/12. Do tego pakiet 3S1P i śmigło GWS 9x5.

Około 400 gramowy model szedł pionowo do góry.

 

Jeśli Pan jest zainteresowany to mogę ten silnik odsprzedać. Oczywiście jest całkowice sprawny, nic nie uszkodzone.

Jedyny problem jaki można wypatrzyć to ślady kleju po naklejce na obudowie i skrócony o ok. 1 - 2 cm

jeden z kabli - lutowanie golda mi na początku nie wyszło i musiałem odciąć trochę kabla.

 

Mogę też Panu, razem z silnikiem, sprzedać kilka nowych i kilka używanych GWS'ów HD 9x5 i propsaver do tego silnika.

 

Silnik kupiłem tutaj: http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=989

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za "Pana" to zaraz zrobię nalot bombowy Zefirkiem... :wink: Jeszcze się nie nauczyłeś, że tu sami koledzy? :wink: :P

 

Ale dziękuję, dla moich potrzeb ten silnik jest trochę za duży. Ma pracować w motoszybowcu, a potem w makietowej Aeronce. Oba modele raczej wolne i dość lekkie.

Nie mniej dziękuję za propozycję.

Bardziej interesuje mnie natomiast koleracja zmniejszenia skoku i wydłużenia średnicy śmigła bez przeciążania silnika.

 

PS - Michał, mimo wszystko podsunąłeś mi dobry trop. Spodobał mi się RAY CD2826/18

Ta sama moc, co TP, niższe kv i pracuje z większymi śmigłami. A tylko kilka złotych droższy. Całkiem ciekawy zamiennik dla TP 2806-21. RAY CD2830/09

też wygląda ciekawie.

 

Zastanawia mnie tylko drobna rozbieżność w parametrach. Albo TP bardzo się chwali, albo RAY jest ostrożne. TP, podaje, że ich silnik przy tej samej mocy, napędza modele trenerków do 600g. Ray - tylko do 450g.

Z drugiej strony. Na TP (113W), latałem z powodzeniem, modelem o masie sporo ponad 450g.

Czyżby RAY aż tak bardzo ostrożnie podchodzi do swoich wyrobów? :roll: Dla podobnego silniczka jak mam w Zefirku, sugeruje masę trenerka tylko 350g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.