czesiek Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Witam na forum. Mam pierwszy silniczek żarowy. udało mi się go uruchomić tylko raz na ułamek sekundy, niefortunne zamocowanie spowodowało ,że wystrtował, połamał śmigło i od tej pory milczy. Co może być jeżeli nie widać mechanicznych uszkodzeń? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Witam na forum. Mam pierwszy silniczek żarowy. udało mi się go uruchomić tylko raz na ułamek sekundy, niefortunne zamocowanie spowodowało ,że wystrtował, połamał śmigło i od tej pory milczy. Co może być jeżeli nie widać mechanicznych uszkodzeń? Nie wpadłeś na to że Twoje zapytanie do niczego nas kieruje? Wszystko co potrzebne masz w instrukcji silnika - wystarczy ją przeczytać, jak się nie ma to poszukać (milion razy linkowana na forum, do ściągnięcia ze stron każdego producenta) a jak się nie chce czytać ani nawet poprawnie zadać pytania.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesiek Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Wszystko co potrzebne masz w instrukcji silnika - wystarczy ją przeczytać, jak się nie ma to poszukać (milion razy linkowana na forum, do ściągnięcia ze stron każdego producenta) a jak się nie chce czytać ani nawet poprawnie zadać pytania....Przepraszam za nieostrożne zadanie pytania. Jeżeli coś działa zgodnie z instrukcją to się nikogo nie prosi o praktyczne rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Zabierz silnik do kolegów modelarzy , niech ci pomogą go odpalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 cześc zapraszamy do powitalni i do działu od czego zacząc co to za silnik???jakie paliwo masz do tego silnika wróżkami nie jesteśmy :twisted: jeśli żarowy to odkręc świece i zobacz czy nie jest spalona pod świece podpinasz napiecie 1.2v maksymalnie 2v nie wiecej bo ją spalisz i zobacz czy się świeci jeśli tak wkręc odkręc paliwo o 2.5 obrota przytkaj tłumnik palcem lub gaznik i pokręc śmigłem tak aby zassał paliwa podepnij napiecie pod świece 1\2gazu i odpalaj rozrusznik lub palcem ale tego odradzam weś sobie jakiś patyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 dawid przecież Czesiek napisał, że żarowy, a patyk jest dobry do lodów bo nie do odpalania motorków. marcin133 skąd w Tobie tyle agresji w stosunku do nowego kolegi?? Czesiu zrób tak jak radzi Tomek i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 eh nie doczytałem :oops: no ja palcem odpalałem i miałem śmigło apc a teraz mam 2 szwy na palcu wiec zrobiłem sobie odpowiedni patyk do otpalania :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 marcin133 skąd w Tobie tyle agresji w stosunku do nowego kolegi?? Dlaczego zaraz agresji?? Na tak ogólnikowe pytanie jak masz odpowiedzieć? Skierowanie do instrukcji w cale nie jest śmieszne bowiem napisane jest tam dokładnie krok po kroku jak powinna wyglądać instalacja paliwowa, jak powinien być ustawiony silnik i jak powinno się go odpalać. Oczywiście że nie każdemu udaje się to wszytko od tak zrozumieć i nie wszystko jest zaraz jasne jak słońce ale na pewno jest już jakiś punkt zaczepienia. Coś może być nie jasne, coś nie zrozumiałe i wtedy rzeczywiście pomocne może być forum. Chodzi przede wszystkim o to aby zadając pytanie możliwie jak najlepiej nas nakierować co ewentualnie może być nie jasne. Podać przedewszystkim typ silnika, typ świecy, paliwo, użyte śmigło, jak wygląda instalacja paliwowa (jeżeli sposób podłączenia i zasada działania zrozumiała poinformować), czym zasilam świecę żarową, w jaki sposób zalewam silnik itd. Na pytanie typu "Silnik nie pali" odpowiedzi jest naprawdę mnóstwo a szansa na skuteczną odpowiedź mizerna. W zasadzie w temacie w którym w taki sposób jest zadane pytanie nic nigdy mądrego się nie pisze - tak jak w tym Typowe lanie wody i nic więcej a o to chyba pytającemu nie chodzi. Chodzi chyba o skuteczną odpowiedź czy choćby nakierowanie na nią. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby nawet nowicjusz spróbował podać jak najwięcej danych, wszystko co wie. Dla przykładu: Posiadam silnik Super Tigre G51 ze śmigłem 11x5, świeca którą używam to OS No 8 świecę zasilam z panelu i sprawdzałem - sprawna, używam paliwa Model Technics Sport 5, Instalację wykonałem wg załączonej instrukcji, ...... itd Może dużo wymagam ale przy tak postawionym pytaniu można się czegoś uczepić i krok po kroku sprawdzać co jest nie tak. A tak nawet nie wiemy co to za silnik! Przecież jakby nie patrzeć to też leży w interesie pytającego bo przecież to On chce uzyskać odpowiedź, niestety prawda taka że aby ją uzyskać możliwie szybko i skutecznie też musi nam pomóc - nie ma łatwo. Aby uzyskać odpowiedź typu "zanieś do kolegi" chyba nie potrzeba się pytać, na to można równie dobrze samodzielnie wpaść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 marcin133 chyba masz za dużo czasu, że się tak rozpisujesz Zawsze twierdziłem i będę powtarzał z uporem maniaka, że pięć minut spędzone pod okiem dośwadczonego fachowca nie może być porównywane nawet z setką przeczytanych stron teorii. I dlatego radzę Cześkowi iść do praktyka bo w parę minut rozwiąże problem, który tutaj będziemy rozkminiać wiele dni. Nie jest to bynajmniej pójście na łatwiznę. Już wiele lat temu ktoś mądry powiedział, że wiedza dzieli się na tą publikowaną na piśmie i na tą którą można zdobyć jedynie bezpośrednio od mistrza. Pierwszy motorek lepiej odpalać pod nadzorem doświadczonego modelarza - wyjdzie to jedynie na dobre motorkowi i właścicielowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Wszystko co potrzebne masz w instrukcji silnika - wystarczy ją przeczytać, jak się nie ma to poszukać (milion razy linkowana na forum, do ściągnięcia ze stron każdego producenta) a jak się nie chce czytać ani nawet poprawnie zadać pytania.... To ja mam tyle silników i w zadnej instrukcji nie ma napisane co zrobic jak silnik wypadnie z modelu / statywu i juz nie odpali. Podeslij prosze taka instrukcje jak masz, chętnie zerkne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Zawsze twierdziłem i będę powtarzał z uporem maniaka, że pięć minut spędzone pod okiem dośwadczonego fachowca nie może być porównywane nawet z setką przeczytanych stron teorii.I dlatego radzę Cześkowi iść do praktyka bo w parę minut rozwiąże problem, który tutaj będziemy rozkminiać wiele dni. Nie jest to bynajmniej pójście na łatwiznę. Nie przeczę masz rację, obserwując, ucząc się na żywo o wiele więcej i szybciej czegokolwiek człowiek się nauczy - to oczywiste. Jednakże tego typu odpowiedź można dopisać do każdego tematu z problemem tu na forum i w każdym będzie poprawne Pytanie więc czy forum powinno służyć pomocą czy nie? Czy być może powinno służyć jedynie prezentacji? Bo chyba do podsunięcia pomysłu typu "idź do kolegi modelarza" nie potrzeba niemal 4 tysięcy głów zarejestrowanych tu na forum. Jeśli tego typu padać ma odpowiedź - to po co pytać? A może jednak pytać - tylko że z głową? Uważam że taka od was pada odpowiedź bo taki poziom zaprezentował zainteresowany swoim własnym pytaniem. Ten poziom wynika albo z lenistwa albo z totalnego zlekceważenia problemu traktując nas jako nie mylącą się i wszystko wiedzącą wyrocznię i to z tego powodu wasza sugestia wydaje się być tą słuszną. Wniosek z tego taki że jakie pytanie - taka odpowiedź. To ja mam tyle silników i w zadnej instrukcji nie ma napisane co zrobic jak silnik wypadnie z modelu / statywu i juz nie odpali. Podeslij prosze taka instrukcje jak masz, chętnie zerkne czesiek nie napisał nic poza dwoma faktami: - nie zauważył żadnych mechanicznych uszkodzeń - to jego pierwszy silnik I ogólnie po treści zapytania można dojść do wniosku że czesiek nie za dużo wie o silnikach a epizod z "latającym silnikiem" mógł mieć jedynie symboliczne znaczenie. Ale to tylko domysły.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 I tu wracamy do (jednego z najczestszych) problemu- poprawne zadawanie pytania. Tytul postu nic nie mowi. Opis problemu - praktycznie zaden. Do tej pory nie wiemy jaki to silnik i czym kolega go "zasila" W sumie to powinien poleciec za to punkcik... Na przyszlosc proponuje takie tematy zostawiac bez odpowiedzi i zglaszac - szkoda Waszego czasu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 ...i znajomość tematu raczej czesiek posiada zerową, bo inaczej zamocowałby motorek porządnie... :evil: A mógł mieć pokaleczone rodzinne klejnoty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Marcin 133 - NIE WPADLES NA TO ZE ;w instrukcjach obslugi raczej nie pisza dlaczego silnik nie startuje gdy spadnie na ziemie ... Pytanie jest zadane POPRAWNIE- tylko Ty Marcin zamiast na nie poprawnie odpowiedziec robisz jakas chryje(albo z lenistwa albo z lekcewazenianie nie dajesz odpowiedzi) -odpowiedz koledze ze ; Motorki zwlaszcza zarowe gdy upadna na ziemie to jezeli nie ma polamanej iglicy,zlamanego walu -co wynika z Postu - to najprawdopodobniej -jezeli silnik nie pali- to maja zdefektowana swiece zarowa - wystarczylo tyle napisac i bylby spokoj ...a Ty sie bawisz w...w..w Moderatora .. MAMMUTH -zawiodles mnie -ten chlopak napisal wszystko co wiedzial na temat rozruchu tego silnika -jak na poczatkujacego - a Ty mu chcialbys krawacik ...za co ? Tytul "dlaczego nie pali" zly ? przeciez wiadomo ze nie chodzi o Tesciowa (bo to Forum Modelarskie a nie Towarzyskie)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 MAMMUTH -zawiodles mnie -ten chlopak napisal wszystko co wiedzial na temat rozruchu tego silnika -jak na poczatkujacego - a Ty mu chcialbys krawacik ...za co ? Przeciez nie dostal co innego gdyby nie byl poczatkujacy. Zaloze sie jednak, ze regulaminu nie przeczytal, a tytul i opis problemu jest zly - 15 postow napisane, a nadal nie ma konkretow. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Marcin 133 - NIE WPADLES NA TO ZE ;w instrukcjach obslugi raczej nie pisza dlaczego silnik nie startuje gdy spadnie na ziemie ...Pytanie jest zadane poprawnie tylko Ty Marcin zamiast na nie poprawnie odpowiedziec robisz jakas chryje(albo z lenistwa albo z lekcewazenianie nie dajesz odpowiedzi) -odpowiedz koledze ze ; Motorki zwlaszcza zarowe gdy upadna na ziemie to jezeli nie ma polamanej iglicy,zlamanego walu -co wynika z Postu - to najprawdopodobniej -jezeli silnik nie pali- to maja zdefektowana swiece zarowa - wystarczylo tyle napisac i bylby spokoj ...a Ty sie bawisz w...w..w Moderatora .. Jak byk wyżej napisałem dlaczego odesłałem do instrukcji. I Jak byk także napisałem wyżej że dobrym zwyczajem byłoby przed zadaniem pytania na forum sprawdzenie podstawowych rzeczy choćby tej świecy! co i tak w tym przypadku może być wskazówką co robić? Czy w instrukcji silnika brak informacji o tym że do poprawnego działania silnika potrzebna jest sprawna świeca.......? Janeczek - sądzisz że napisałem to wszystko tylko po to by bawić się w Moderatora? Nawet przez chwilę nie przyszło Ci do głowy że pisałem to wszystko po to aby czesiek w przyszłości zadając pytanie uzyskał na nie odpowiedź a nie był odsyłany gdzie indziej? Nawet na sekundę nie wpadłeś na to że jeżeli czesiek zadając pytanie pokierowałby się tymi kilkoma prostymi radami a problem rzeczywiście pochodziłby od świecy to NIKOGO O NIC NIE MUSIAŁBY SIĘ PYTAĆ?????NIC? kompletnie żadnych tego typu skojarzeń? Czy sugerowanie aby ktoś wkładał więcej własnego wysiłku w to co robi, stawał się bardziej samodzielny, uczył się... uważasz za złe i błędne rady? Być może uważasz że zadawanie tak sformułowanych pytań oraz związane z tym postępowanie jest prawidłowe? Nie wiem... może masz takie zdanie, ja nie zamierzam tego zmieniać ani się do tego wtrącać. Mam nadzieję tylko że potrafisz zrozumieć że ktoś w podobnych kwestiach może mieć odmienne zdanie. ten chlopak napisal wszystko co wiedzial na temat rozruchu tego silnika -jak na poczatkujacego I uważasz że na tym etapie powinien stanąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Tak samo leniwie napisał tego posta i tak samo leniwie zamocował ten silnik. A teraz leniwie czeka az ktos mu napisze, odkręć A, wez B, przystaw C, dotknij D itp .... A Wy się tu przekrzykujecie Czesiek napisał 2 posty, z czego 2 z tym problemem i pewnie juz tu nigdy nie przyjdzie bo to typ ludzi którzy potrzebują forum / internet wtedy kiedy TYLKo mają problem. I co z tego kolego Marcin133 jak by napsiał ze to OS, paliwo Byron, zbiornik KAVAN, Smigło APC, przewody silikonowe, zaciski na przewodach Robart, Swieca OS, akku do świecy Graupner, klips do świecy KAVAN itp .... Dla niego instalacja wygląda poprawnie, dla 99% osób na forum jest zła. Nie widzisz, nie wiesz. On moze nie widziec zgietego wału, moze nie byc znaczenia czy przepustnica się zaciera, albo ze tłok puka czy przycina sie lub tez sadzi kompresja czy sa bąbelki powietrza w przewodzie. Ten post to typowa na "raz sztuka" Dziekuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 I co z tego kolego Marcin133 jak by napsiał ze to OS, paliwo Byron, zbiornik KAVAN, Smigło APC, przewody silikonowe, zaciski na przewodach Robart, Swieca OS, akku do świecy Graupner, klips do świecy KAVAN itp .... Wiedziałbyś dużo więcej niż tylko to że działał przez ułamek sekundy choćby to czy ten zestaw w ogóle ma prawo normalnie działać i co najważniejsze temat miałby szansę rozwijać się w prawidłowym kierunku. Nie raz miałem okazję widzieć w jakim kierunku rozwijają się podobne tematy. Z nie przemyślanego pytania nigdy nic porządnego się nie rodzi, natomiast w przypadku kiedy pytający przejawia chęć współpracy, podaje co robi, sprawdza podawane sugestie udaje się znaleźć przyczynę która czasem jest błacha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Bez przepychanek bo kolejny temat wyląduje w koszu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Nie denerwuje mnie dyskusja na ten Temat ,tylko to ze ktos zadaje pytanie a zamiast mu odpowiedziec na to fachowo "daje mu sie po nosie" i odsyla do INSTRUKCJI - Wg. mnie to co napisal Czesiek jest wystarczajace by wysnuc pare wnioskow ,odpisac i czekac dalej co odpisze Kolega -ale jak mu sie da od razu po nosie -to nie odpisze ...a szkoda -byloby ciekawe co stalo sie Motorkowi po takim spektakularnym starcie i upadku.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.