Irek M Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Przedstawiony rysunek to zapewne wręga za siedeniem pilota w stronę ogona modelu. SE miał własnie charakterystyczną tę cześć ogona - czyli poprzez pokrycie "przebijały" wykończenie kratownicy. Te listewki na poszyciu sa własnie po to by uzyskać taki efekt(folia rozciągając się przywrze do listewek i poszycia). Weż fotkę lub rysunek samolotu to uzmysłowisz sobie o co biega.
Karol93 Opublikowano 30 Lipca 2009 Autor Opublikowano 30 Lipca 2009 No tak, to rozumiem, ale co z poszyciem z balsy ? Poszerzy ono te wręgi i będą wystawać poza kratownice... A na kratownice balsy naklejać raczej nie będe . Te krzyzyki oznaczają podłużnice kratownicy...
rapier Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Nie ta skala ale tutaj masz pokazana klasyczna budowe modelu krok po kroku jak to powinno wygladac http://www.ffscale.co.uk/comper.htm
Irek M Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Przecież podałem ci wczesniej link do strony gdzie pokazują kolejne etapy budowy tego modelu: http://www.aerodromerc.com/ Może to tobie wydaje się , że to jest poszycie. Czy to czasem nie jest pełen obrys wręgi? Nie widze twoich planów więc mozemy sobie gdybać. Gdyby to faktycznie było poszycie balsowe i na to listewki profilujące to spokojnie mozesz pominąć to poszycie i zostawić tylko listewki.
Karol93 Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Opublikowano 31 Lipca 2009 Fokker - przecież wstawiłem fragment planów dotyczących tej wręgi . Czyli robie tak, jak każdy. Wręgi z wpustami na listewki i zero jakiegokolwiek poszycia balsowego .
Karol93 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Ok, kadlub sie po trochu klei, ale zanim wyschnie wikol, zabrałem sie za podwozie. Mam już je powyginane, ale nie wiem jak je teraz zlutować... Mam kwas, paste lutowniczą i ten biały proszek.... (nazwy zapomniałem). Jak tego użyc żeby to zlutować ? Udało mi się pobielić drut (po prostu do kwasu i wytażać w cynie) ale nie mam zielnego pojęcia co dalej :\ Co teraz ? Miedziany, cienki drut oczyszczony z izolacji mam, cyne tez. Poprosiłbym o dalsze instrukcje .
Gość slawekmod Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Dopasuj oba elementy podwozia, owiń drucikiem.Potem kropla kwasu i lutowanie z odrobiną cyny.Jeżeli masz cynę z kalafonią to musisz ją wytopić roztapiając na kawałku płytki ceramicznej (byle nie na blacie) .Jak już zlutujesz to poczekaj aż wystygnie.Po lutowaniu kwasem Mozesz całość umyć w roztworze soli kuchennej żeby zobojętnić kwas.Łyżeczka na szklankę wody wystarczy.Zawszę tak robię i nie zdarzyła mi się korozja.
Karol93 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2009 I jeszcze jedno pytanie... - używam palnika gazowe, z racji że mam słabą lutownice (70W). Do pobielania to nie przeszkadza ale czy do lutowania mocowania nie lepiej pomęczyć się lutownicą ? Czy można używać palnika, tylko po prostu na malutkim "gazie" ?
Gość slawekmod Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Ja lutuję zawsze transformatorówką 75W chyba że drut ma 4-5mm średnicy to wtedy kolba 160W.
Gość slawekmod Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Soli, Kwas nie żre wtedy metalu w miejscach gdzie nie doszedł lut.Potem i tak myję wszystko ludwikiem i suszę.Jakoś się nie zawiodłem na tej metodzie.
Irek M Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Ja "przemywam" zawsze mydlinami łącznie zeszczotkowaniem, potem płukanie i raczej gotowe.
Karol93 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Chce kupić ładowarke (poprzedniego e-skya spaliłem poprzez złe podłączenie - z + do akumulatora) i chce sie również zaopatrzyć w balse, ponieważ przy ostatnich zakupach materiałów zapomnialem, że 1,5mm mam za mało... Niestety e-skyowską ładowarke mają tylko w perfecthobby, a tam mają najciensza balse 2mm - może jej uzyc zamiast 1,5mm (balsa na żeberka)?
Slawek_9000 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Slawekmod, sól nic nie daje poza tym że jest silnie korozyjna, do neutralizacji kwasu trzeba użyć czegoś zasadowego, np. sody lub właśnie mydlin.
Karol93 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2009 jak ma być sztywna sklejka na wręgi w kadłubie ? Ja mam 2,5mm 3warstwową. Wzdłuż słoi jest o wiele bardziej giętka niż w poprzek. Jak mam ustawić słoje w kadłubie ? W poprzek boczków, czy pionowo ?
Slawek_9000 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 2,5 to aż za dużo, w modelu tej wielkości możesz użyć lekkiej sklejki np. balsowo-lipowej albo z owocówek. Praktycznie zawsze robi się tak, że słoje układa się wzdłuż dłuższego boku elementu, i dotyczy to także żeber, podłużnic etc. Prostokątne wręgi możesz skleić z 4 listewek z twardej balsy czy sosny, na zakładkę albo na styk o ile równo utniesz końce pod kątem 45st.
Karol93 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2009 listewek niestety nie mam... a sklejka 1,8mm ? (ani twardej balsy, zeby wyciac)
Konrad Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 O ile jest to dobrej jakości lotnicza sklejka i o ile ma co najkmniej 3 warstwy będzie odpowiednia na mniej obciążone wręgi.Tak naprawdę to cięzko cokolwiek doradzić gdyż sklejka sklejce nie równa,dostępna dziś sklejka ma przeważnie wytrzymałość drewna na rozpałkę w kominku .Sklejka co niektórych firm jest naprawdę wykonana z jakiegoś gównolitu zamiast z porządnych fornirów.Osobiście sądzę że sklejka 1,8mm będzie wystarczająca,jeśli masz wątpliwości zrób prosty crash test wzdłuż i w poprzek słoi-powinieneś w palcach wyczuć czy się nada.
tomekRC Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Sklejka co niektórych firm jest naprawdę wykonana z jakiegoś gównolitu zamiast z porządnych fornirów z gównolitów. a co to takiego ??? :crazy:
Konrad Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Pkt.1-Dlaczego czepiasz się tak nieistotnych pierdół,nie masz nic sensownego do napisania co by cos rzeczywiście wniosło do tematu? Pkt.2-Pojecie gównolitu zna każdy posiadacz chińskich silników i tym podobnych mchińskich wyrobów Pkt.3-jeśli naprawdę Ci się nudzi to zamiast zaśmiecać niepotrzebnie temat Karola takimi postami lepiej poczytaj książkę o materiałoznawstwie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.