Skocz do zawartości

uszkodzony regulator


jadek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. po podłączeniu do regulatora e-sky 20A pakietu aku. 7,2v 1600 mah NICD regulator zaczął się grzać aż w końcu sie spalił . zaczął się palić po stronie wyjścia na silnik spid 400 co mogło byc przyczyną pakiet aku. nie taki ?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam. po podłączeniu do regulatora e-sky 20A pakietu aku. 7,2v 1600 mah NICD regulator zaczął się grzać aż w końcu sie spalił . zaczął się palić po stronie wyjścia na silnik spid 400 co mogło byc przyczyną pakiet aku. nie taki ?

Jeżeli wszystko było dobrze podłączone, to pewnie płynął zbyt duży prąd jak na możliwości regulatora.

Podstawowa przyczyna to za duże śmigło, innych bym szukał później.

Opublikowano

A do tego regla mozna bylo podlaczyc pakiet NiCD ? moze byl tylko do LiPo ,do ilu cel jest ten regiel? moglbyc uszkodzony tzw(transoptor) przy wczesniejszym uzytkowaniu,mozliwosci takich jest wiele,przegrzany kondensator lub scalak...

 

Tak jak kolega wczesniej pisal stawialbym na odwroyne podlaczenie ale skoro mowisz ze sprawdzales....

Nie ma co plakac nad rozlanym mlekiem,dlatego jak zawsze dobieram regiel na zapas,pare regli juz tez w zyciu spalilem,takie hobby.

Opublikowano

witam.

Bo kazdego regulator można podpiąć dowolnego typu pakiet jak i zasilacz prądu stałego w zakresie napięć jaki podaje producent i napewno nic mu się nie stanie. Regulatory obsługujące Li-pole chronią pakiet nie regulator przed ich uszkodzeniem(nadmiernym rozładowaniem i uszkodzeniem) poprzez układ cut-off. W spalonym regulatorze zapewne uszkodzona została dioda( zwarcie) podpieta do wyjścia na silnik której zadaniem jest chronić tranzystor mocy. Gdyby uszkodzil sie tranzystor mocy silnik kręciłby na max. obrotów bez możliwości regulacji. Schematy regulatorów na mojej www.

pozdrawiam

Opublikowano
Nie ma co plakac nad rozlanym mlekiem,dlatego jak zawsze dobieram regiel na zapas,pare regli juz tez w zyciu spalilem,takie hobby.

Fajne masz hobby - palenie regulatorów. :lol:

A tak na poważnie to albo źle dobierasz regulatory albo źle podłączasz - możesz zmienić wtyczki na takie w których nie ma możliwości odwrotnej polaryzacji. Od 4 lat latam elektrykami i żadnego regulatora nie spaliłem :wink:

 

EDIT:

Pomyłka przy cytacie :oops:

Opublikowano
Od 4 lat latam elektrykami i żadnego regulatora nie spaliłem

Ale ten czas leci.

Jednak gdybyś zaczął jeszcze ciut wcześniej, to może natknąłbyś się na regulatory Bodziocha właśnie do silników szczotkowych; a tak, to teraz dziwisz się, że ktoś ma hobby: palenie regulatorów :wink:

 

EDIT

Z pomyłki @meteora przy cytacie wynikła moja pomyłka przy ripoście.... :lol: ale nie zmieniam powyższego tekstu; i tak wszystko jest w normie i nikt się nie kapnie (może dwie osoby).

Opublikowano

silnik nie jest zrodłem prądu wiec jak z silnika mogł poplynac ? tak ale jeśli silnik maił uszkodzone uzwojenie i niemiał odpowiedniej rezystancji to opór był na tyle mały że popłyną zbyt duży prąd z powrotem regulator i zrobiło zwarcie i dlatego tak się nagrzał

Opublikowano
silnik nie jest zrodłem prądu wiec jak z silnika mogł poplynac ?

Silnik nie jest źródłem prądu powiadasz ? To weź zwykły silnik, podłącz pod miernik i zakręć ośką. Zadziała jak prądnica.

Opublikowano

silnik nie jest zrodłem prądu wiec jak z silnika mogł poplynac ? tak napisał Marek_Spy

 

meteor to jest racja tylko wiesz jak szybko byś musiał obracać oską aby spaliło regulator :?

Opublikowano
meteor to jest racja tylko wiesz jak szybko byś musiał obracać oską aby spaliło regulator

Nie wiem jakie są prądy wsteczne w tych tranzystorach. :roll:

Opublikowano

O kurcze, chłopaki dajcie już spokój bo dyskusja schodzi do poziomu reportaży w TVN24. Silnik nie jest źródłem prądu ? Jak trzeba szybko zakręcić ? Jakie prądy wsteczne ?

Po pierwsze Jadek napisz coś więcej jak to było. Czy do regla był podłączony odbiornik, jak był ustawiony drążek w nadajniku, czy silnik w ogóle ruszył, czy obecnie ten silnik wygląda na sprawny, czy kręci bezpośrednio z aku lub jakiegoś zasilacza ?

Regulatory jakich używamy do silników prądu stałego są dość proste. Główny tranzystor włączany jest impulsowo i wtedy płynie prąd z aku do silnika. Gdy tranzystor się wyłącza (a robi to wiele tysięcy razy/sekundę) , taki sam prąd chce płynąć nadal bo silnik a) jest indukcyjnością i B) wciąż się kręci. Nie trzeba więc się specjalnie starać by go szybko obracać - regulator zrobił to za nas w fazie, gdy tranzystor był włączony. Prąd z silnika płynie wtedy przed tą wielką diodę która jest w regulatorze (gorzej) albo drugi tranzystor (lepiej) który ktoś do regulatora wbudował. Wartość średnia tego prądu a więc obroty silnika zależą od stosunku czasu włączenia i wyłączenia głównego tranzystora a to z kolei zależy od wychylenia drąga. Żaden z elementów nie pracuje tu na "prądach wstecznych" które nawiasem mówiąc mają sens dla tranzystorów bipolarnych bo tylko tam są złącza pn które moga być spolaryzowane zaporowo. W MOSFETach możemy mówić o prądach wyłączenia, upływności które osiągają wielkość mikroamperów, są wynikiem niedoskonałości technologii i w żaden sposób nie mogą wpłynąć na działanie regulatora.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.