marceli Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Witam serdecznie Ponieważ ostatnio robiłem porządki w modelach/pozostałościach po modelach, to postanowiłem z części które posiadam zrobić sobie "spawarkę" Płaty od jantara 2,4m, wątek tu Kadłub kupiłem na aledrogo, jako f3j/m nawet fajnie wzmacniany, foty: Usterzenie motylek, zamówiłem w modellocie coś od fregaty. Silnik od jantara, jakiś duży hyperion już nie pamietam co za on, ale będzie kręcił 12x8 cala śmigłem szybko. Jak już zbiorę resztę elementów napiszę dalej, założenie jest takie, że ma szybkooo latać
kankrz Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Ten kadlub nie pomiesci spawarkowych klamotow.
pman Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Kadłub kupiłem na aledrogo Wygląda podobnie jak z modellotu Usterzenie motylek, zamówiłem w modellocie coś od fregaty. Jeśli jeszcze nie zaczęli robić, to sugeruję uzgodnienie wykończenia. Ja bym proponował grubszą tkaninę (dostałem 25 która jest zbyt słaba i łatwo ją wgnieść, a nawet nadłamać statecznik, co przy malowaniu mi się zdarzyło) i biały żelkot dla estetyki.
gładkilot Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 ten kadłub jest mniej więcej do 2metrówki a tu prawie aż pół metra więcej - coś nie bardzo ;/ jakby to było gdzieś różnica do 0.2m ( ja tak mam i i tak jest za krótki ) to można jeszcze kombinować ale .... może być problem z wyważeniem, głupio wyglądać, no i jakieś tam konsekwencje w locie....no ale mimo to życzę powodzenia i mam nadzieję ,że się jednak uda ps. proszę popatrzeć czy się silnik zmieści...;/ Pozdrawiam
marceli Opublikowano 30 Lipca 2009 Autor Opublikowano 30 Lipca 2009 To chyba jakiś inny kadłub niż z modellotu. Przynajmniej sprzedający inny, kadłub wzmacniany węglem wygląda w miarę solidnie, chociaż myślałem, czy nie wstawić jeszcze troszkę laminatu w ramach wzmocnień. Kolega zrobił na takim lekki szybowiec, chyba 2,5m rozpiętości, skrzydła konstrukcyjne i jakoś lata Wiecie, takie płaty mam i silnik to stosuję. Te jantarowe są 2,4m i na prawdę b. mocne, przetrwały to, czego kadłub nie przetrwał. Profil też mają dość cienki i do szybkich lotów (S 3021) Złożę, polatam, zobaczymy, na pewno macie trochę racji co do miejsca, długości ramienia itp. No ale jest to projekt low cost, poza tym jakieś wyzwanie przynajmniej dla mnie (że nie gotowy z zestawu a troszku kombinacji ) Plan jest taki, żeby wstawić mu maks duży napęd (pod względem szybkości), ustawić mały kąt zaklinowania i SPRÓBOWAĆ polatać nim szybko tak, jak się da. Silnik jest opisany tu , śmigło zakładałem 13x6 i chodził, pi razy oko 430W. No dobra, może to nie do końca spawarka będzie ale powinien szybko śmigać. Wszelkie uwagi/propozycje i porady mile widziane, łatwiej teraz coś zrobić dobrze niż potem poprawiać
Wojtek Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Dla ścisłości, kadłub to produkcja Przemka Guni. Większość zna człowieka lub słyszała. Posiadam ten kadłub, też przerabiałem go pod elektryka. Całkiem przyzwoita robota. Ja akurat miałem prawie gotowe skrzydła 2m, więc zaadoptowałem je i na nich latałem. (Też z usterzeniem motylkowym, samodzielnie zrobionym) @marceli Uwagi po oblocie miałem takie: - kadłub ma dość duży kąt zaklinowania skrzydła, na spływie doszedł klin grubości około 7 mm (profil starych skrzydeł Clark Y) Jak zaczniesz składać wszystko do kupy to przyjrzyj się i sam ocenisz jak to wygląda - 2 m skrzydło do tego kadłuba jest troszkę za małe, w mojej ocenie najlepiej wkroić tam coś około 2,2m - w czasie lotu na 2 m skrzydle jak się patrzy na model od dołu to taki trochę obrzyn... - pilnuj rozłożenia masy dziób - ogon, ja trochę spaprałem półkę mocowania serw od motylka (mogła być bliżej dziobu) i trzeba było dodać na dziób troszkę ołowiu. - generalnie kadłub dobrze wykonany, za nieduże pieniądze, podatny na przeróbki. Ja swojego wzmocniłem tkaninką i węglem wręgę mocowania silnika i tyle. Szlifnięty, pomalowany i po kłopocie
specyfick Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Tan kadłub jest jak pisze kolega Przemka Guni. Kadłub jest od Młodzika z Modelmaking. Link Do modelu Jak widać jest to typowy uszatek więc takie ma już łoże pod Clark Y.
Michau Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Chyba nie do Młodzika wydaje mi się, że do Fuksa ten od młodzika jest mniejszy, ale kształtem podobny. http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/1/5/659/
Nergal Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Jest to kadłub od Fuksa. Mam taki w pudle-po wakacjach startuję z budową :wink:
kankrz Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Silnik , regulator , dwa zasilania , dwa serva i odbiornik - ciezko bedzie ci to wszystko tam upchnac... ale bede kibicowal. pozdrowienia - KK
marceli Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Opublikowano 31 Lipca 2009 Wiesz, trzeba jakies wyzwania sobie stawiać Silnik wejdzie, pakiet napędowy też, odbiornik i serwa hmm..... właśnie nad tym myślę. Może jakąś klapkę za płatem zrobię do montażu serw i odbiornika
kankrz Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Do serv dobrze jest miec jakis dostep wiec pewnie dasz je pod skrzydlo. Za skrzydlem kadlub mocno cie sie zweza i moze byc problem z upchnieciem tam odbiornika. Taka klapke mam w swoim exp pro ale to model 3 metrowy wiec i przekroje kadluba sa wieksze. W twoim przypadku klapka mocno oslabi kadlub. Domyslam sie ze bedzie tylko jedno zrodlo zasilania. No tak to juz jest w moto , zawsze malo miejsca pozdrawiam - KK
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.