Drako_27 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 witam zakupiłem regulator jak w temacie i jest on podłączony pod silnik RAY 3536/05 , wcześniej miałem podłączony EMAX 30A pod silnik RAY 3536/08 i nic się nie grzało a przy Jeti jest on gorący czy zle dobrałem reulator czy poprostu Jeti regulatory mają tendencje do grzania się ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 witamzakupiłem regulator jak w temacie i jest on podłączony pod silnik RAY 3536/05 , wcześniej miałem podłączony EMAX 30A pod silnik RAY 3536/08 i nic się nie grzało a przy Jeti jest on gorący czy zle dobrałem reulator czy poprostu Jeti regulatory mają tendencje do grzania się ? W Twoim zapytaniu występuje mały konflikt Tzn raz sugerujesz że silnik jest gorący a za drugim razem że to jednak regulator Ale domyślam się że chodzi o regulator a także i po części silnik. Zauważ że silniki RAY 3536/05 i RAY 3536/08 posiadają inny parametr kV (1450obr/V dla pierwszego i 1000obr/V) dla drugiego. Oznacza to że przy zastosowaniu identycznych źródeł zasilania oraz śmigieł dla obu silników pierwszy silnik będzie wytwarzał większą moc tym samym pobierał więcej prądu mocniej obciążając regulator. Różnica obrotów dla obu silników powiedziałbym jest spora. Nie rozumiem dlaczego pozostałe parametry producent (czy też błąd w opisie sklepu) podaje identyczne jak choćby dobór śmigieł dla silników. Nie podałeś nam na jakim zasilaniu i z jakimi śmigłami pracują oba silniki, jeżeli takie same oraz zgodne z opisem silników na chwilę obecną tendencja do zbyt mocnego grzania się regulatora Jeti 30A jest uzasadniona pomijając oczywiście warunki chłodzenia. W takich sytuacjach zaleca się pomiar prądu pobieranego przez silnik czyli sprawdzenie czy nie przekracza on wartości maksymalnych dla silnika i regulatora oraz zapewnienie prawidłowego chłodzenia dla regulatora oraz silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Jak masz ustawiony timing? Teoretycznie powinien być "high". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drako_27 Opublikowano 30 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 oczywiście chodzi o regulator zródło prądu pakiet 3s 2100 , 30C KOKAM śmigło APC 9x6 . Timing mam oczywiście Hight. A morzesz podać jak dokładnie sprawdzić pobór prądu niestety nie jestem dobry w elektronice jak zmierzyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Mam przygotowaną odpowiedź, którą kopiuję i wklejam: Pomiaru należy dokonywać za pomocą bocznika, miernika cęgowego lub gotowych wynalazków do pomiarów modelarskich, np.: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6380&Product_Name=Watt_Meter_&_Power_Analyzer_(Watts_up) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6553&Product_Name=TURNIGY_Multi-F_DC_Watt_Meter_75A Możesz w takim razie na próbę przestawić timing na "low". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drako_27 Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 a czy taki miernik dostane gdzieś w polkim sklepie jak te z hobbi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 a czy taki miernik dostane gdzieś w polkim sklepie jak te z hobbi? http://www.modelarski.com/produkt-Watt_Meter_MX_8120,4485.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 wcześniej miałem podłączony EMAX 30A pod silnik RAY 3536/08 i nic się nie grzało a przy Jeti jest on gorący Drako_27, piszesz też, że nie jesteś dobry w elektronice, więc wybacz moje uwagi, ale trzeba zacząć od podstaw. Żeby zbadać, który regulator bardziej się grzeje, trzeba je badać przy jednakowych warunkach. To znaczy najlepiej na ziemi, użyć tego samego pakietu, tego samego (nie takiego samego) śmigła, nie korzystać z BECa, a jeżeli to tylko do zasilenia odbiornika. Test trzeba by przeprowadzić na pełnym gazie i najlepiej upewnić się że płynie taki sam prąd, albo jest taki sam ciąg. Powinna być taka sama temperatura zewnętrzna i takie same warunki chłodzenia. Czy tak sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.