Skocz do zawartości

jeti advance plus 30 ?


Drako_27

Rekomendowane odpowiedzi

witam

zakupiłem regulator jak w temacie i jest on podłączony pod silnik RAY 3536/05 , wcześniej miałem podłączony EMAX 30A pod silnik RAY 3536/08 i nic się nie grzało a przy Jeti jest on gorący czy zle dobrałem reulator czy poprostu Jeti regulatory mają tendencje do grzania się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zakupiłem regulator jak w temacie i jest on podłączony pod silnik RAY 3536/05 , wcześniej miałem podłączony EMAX 30A pod silnik RAY 3536/08 i nic się nie grzało a przy Jeti jest on gorący czy zle dobrałem reulator czy poprostu Jeti regulatory mają tendencje do grzania się ?

 

W Twoim zapytaniu występuje mały konflikt :) Tzn raz sugerujesz że silnik jest gorący a za drugim razem że to jednak regulator :)

 

Ale domyślam się że chodzi o regulator a także i po części silnik.

 

Zauważ że silniki RAY 3536/05 i RAY 3536/08 posiadają inny parametr kV (1450obr/V dla pierwszego i 1000obr/V) dla drugiego. Oznacza to że przy zastosowaniu identycznych źródeł zasilania oraz śmigieł dla obu silników pierwszy silnik będzie wytwarzał większą moc tym samym pobierał więcej prądu mocniej obciążając regulator. Różnica obrotów dla obu silników powiedziałbym jest spora. Nie rozumiem dlaczego pozostałe parametry producent (czy też błąd w opisie sklepu) podaje identyczne jak choćby dobór śmigieł dla silników.

 

Nie podałeś nam na jakim zasilaniu i z jakimi śmigłami pracują oba silniki, jeżeli takie same oraz zgodne z opisem silników na chwilę obecną tendencja do zbyt mocnego grzania się regulatora Jeti 30A jest uzasadniona pomijając oczywiście warunki chłodzenia.

 

W takich sytuacjach zaleca się pomiar prądu pobieranego przez silnik czyli sprawdzenie czy nie przekracza on wartości maksymalnych dla silnika i regulatora oraz zapewnienie prawidłowego chłodzenia dla regulatora oraz silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przygotowaną odpowiedź, którą kopiuję i wklejam:

 

Pomiaru należy dokonywać za pomocą bocznika, miernika cęgowego lub gotowych wynalazków do pomiarów modelarskich, np.:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6380&Product_Name=Watt_Meter_&_Power_Analyzer_(Watts_up)

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6553&Product_Name=TURNIGY_Multi-F_DC_Watt_Meter_75A

 

Możesz w takim razie na próbę przestawić timing na "low".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej miałem podłączony EMAX 30A pod silnik RAY 3536/08 i nic się nie grzało a przy Jeti jest on gorący

Drako_27, piszesz też, że nie jesteś dobry w elektronice, więc wybacz moje uwagi, ale trzeba zacząć od podstaw.

 

Żeby zbadać, który regulator bardziej się grzeje, trzeba je badać przy jednakowych warunkach. To znaczy najlepiej na ziemi, użyć tego samego pakietu, tego samego (nie takiego samego) śmigła, nie korzystać z BECa, a jeżeli to tylko do zasilenia odbiornika.

Test trzeba by przeprowadzić na pełnym gazie i najlepiej upewnić się że płynie taki sam prąd, albo jest taki sam ciąg. Powinna być taka sama temperatura zewnętrzna i takie same warunki chłodzenia.

 

Czy tak sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.