Skocz do zawartości

jak wzmocnić dziób Focusa


krzysiek-666

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

 

zacząłem przygodę z samolocikami od kasacji dziobu w Fokusie (pelikan) - cały się ułamał na wysokości końca kabinki/początki serw :(

 

już sklejony i czeka na jakies wzmocnienie , bo miękkie to jak nie powiem co :oops:

 

macie jakies patenty / pomysły na usztywnienie dziobu

 

 

i jeszcze jedno pytanko - jak wyważyć fokusa - mi wyszło , że wg instrukcji to musiałbym dwa pakiety założyć , żeby SC był 65 mm za krawędzią natarcia - cos jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnienia robi się z prętów węglowych. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=14759&postdays=0&postorder=asc&start=0 . Nie wiem dlaczego masz problem z wyważeniem. Ja wyważałem swoją Cessnę 480 od Pelikana i udało mi się. A robiłem to tak, że w osi modelu na długości 65mm, przy czym te 65mm to prawie granica na której model ma być wyważony od natarcia przebiłem od spodu igłę z nitką na końcu z małym guzikiem. Model uczepiłem do żyrandola. Nie musiałem go niczym dociążać, a tylko właściwie ułożyłem pakiet. Następnie robiłem próby trymowania, których efekt był znakomity, bo model na powietrzu dobrze się sterował. P.S. Zanim moja Cessna zaczęła mi przynosić radość z lotów kilka razy musiałem ją reanimować, i przerabiać niektóre elementy, które zostały uszkodzone. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek-666, coś mi się wydaje że złamany dziób to wina złego wyważenia, musisz wiedzieć że źle wyważonym modelem się nie poleci - no chyba że w kierunku kreta :mrgreen: jeśli do wyważenia przesunięcie pakietu maksymalnie do przodu to za mało to należny dołożyć ołowiu - innego wyjścia nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi się wydaje że złamany dziób to wina złego wyważenia, musisz wiedzieć że źle wyważonym modelem się nie poleci(

 

z wyważeniem sobie poradziłem - gdzieś doczytałem w necie , że faktycznie te 65 mm jest prawidłowe

 

do szczęścia brakowało mi 130 gramów - tyle co drugi pakiet :faja: ale z dwoma pakietami z przodu to dziub sie prawie sam pod własnym ciężarem odrywał

 

niebawem naprawię - widzę , że z wagą nie muszę sie szczypać :mrgreen:

 

Wzmocnienia robi się z prętów węglowych. http://pfmrc.eu/viewtopic...der=asc&start=0

 

jakoś mnie to bardziej przekonuje niż laminowanie - dzięki za linka , jutro przemyślę jak wkleić pręty i przede wszystkim je kupię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim moja Cessna zaczęła mi przynosić radość z lotów kilka razy musiałem ją reanimować, i przerabiać niektóre elementy, które zostały uszkodzone. Powodzenia

 

jestem na to przygotowany :lol2: ale też napalony na latanie więc chyba rzeźbienie modelu nie zniechęci mnie

 

jednak samochody pod tym względem sa fajniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten problem.A kadłub obecnie wygląda tak:

img1324.th.jpg

img1325aev.th.jpg

img1326n.th.jpg

Mój wujek(emerytowany modelarz-kiedyś budował i latał akrobatkami uwięziowymi), mówi że to wszystko przez osiowość i nie będzie latał poprawnie.Radził mi, abym kupił nowy kadłub.Jednak ten również może spotkać taki los.Model niechętnie się rozpędza przy starcie i leci ku ziemi, a próba jego poderwania w górę kończy się wiadomo jak.Dlatego rozważam zmianę silnika na bezszczotkowy, zwłaszcza że jutro planuję zrobić zamówienie w hobbycity(serwa, odbiornik do mx-12 corony).Dlatego prosiłbym o polecenie mi jakiegoś silnika do tego modelu, który pozwoli mu DOBRZE latać(wraz z regulatorem).Oczywiście przy okazji zamontuję serwa do lotek, ceny ich są jak wiadomo u chińczyków tak niskie że aż szkoda tego nie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wagi modelu dobierasz silnik (siła ciągu) ze śmigłem, do silnika dobierasz regulator i pakiet. Regulator kup z zapasem 5A. Staraj się zmieścić w wadze oryginalnych podzespołów. Chociaż producent informuje, że kilka dodatkowych gram nie powinno mieć wpływu na własności lotne modelu. Tak miałem w Cessna RTF od Pelikana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten problem.A kadłub obecnie wygląda tak:

 

własnie skończyłem wzmacnianie

 

co za głąb zaprojektował serwa , wywietrzniki, i takie cienkie scianki w jednym miejscu

 

jutro/dziś może sie pochwalę jak mi wyszło :lol: pierwszy raz po 30 latach wziąłem się za laminowanie :rotfl: i pręty węglowe (w moich czasach to tylko listewki były :lol2: a wyngiel to na śląsku był )

 

 

:sleep:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wagi modelu dobierasz silnik (siła ciągu) ze śmigłem, do silnika dobierasz regulator i pakiet. Regulator kup z zapasem 5A. Staraj się zmieścić w wadze oryginalnych podzespołów. Chociaż producent informuje, że kilka dodatkowych gram nie powinno mieć wpływu na własności lotne modelu. Tak miałem w Cessna RTF od Pelikana.

Jak dobrać silnik to wiem, chciałbym raczej prosić o podanie jakiegoś sprawdzonego z tym modelem(chyba baxter12 miał w nim bezszczotke-jaki to był silnik?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(chyba baxter12 miał w nim bezszczotke-jaki to był silnik?)

 

baxter12 wsadził tam EMAX 3F CF 2822 link , natomiast ja do swojego Focusa wsadziłem 3F Tower Pro 2406-21 link. W UH jest oczywiście taniej link tylko, że nie ma silników firmy EMAX.

 

Natomiast co do wzmocnienia dziobu, ja zrobiłem tak.

ac69a9efc0463a24m.jpg

 

Rozciąłem dziób na pół, śrubokrętem rozgrzanym nad kuchenką wytopiłem rowki pod patyczki na szaszłyki (opakowanie w sklepie pod domem 1,29 zł, a wystarczy jeszcze na co najmniej 3-4 grillowania :lol: ). Po wklejeniu patyczków dziób się wyprostował, stał się dużo mocniejszy, no a z zewnątrz nic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator jak najbardziej może być, silnik bierze max ok. 18A. Co do baterii ja bym wziął inną. W swoim Focusie mam taką, plusy są takie że polatasz na niej dłużej (u mnie latanie plus szybowanie ok. 30-40 minut) nie zapomnę oryginalnej baterii Ni-Mh gdzie było max 10 minut. :evil: Drugi plus jest taki, że lepiej wyważysz model. Z tym mniejszym pakietem 1300 mAh będziesz musiał doważyć dziób ołowiem. Może być też taki pakiet link z tym że będziesz musiał zmienić wtyk na T link więc różnica w cenie i tak się zmieni na nie korzyść, chyba że założysz wtyki bananowe w regulatorze.

 

Focus po zmianie na 3f zasuwał równo (bączki itp).

Niestety jakieś 2 tygodnie temu miałem spotkanie z liniami wysokiego napięcia i coś się pochrzaniło. Wymieniłem silnik i śmigło, ale wydaje mi się że już nie jest chyba to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz jestem, rzeczywiscie wsadzilem Emax 2822 i do tego smiglo 7x6, ale trza bylo silnik odsadzic wyzej zeby sie zmiescilo i nie chcial Focus latac. Wsadzilem go z powrotem na swoje miejsce, i wsdzilem smiglo 6x4, ale mialo za maly ciag. Poszukalem smigla 10x6 i skrocilem je do 6 cali, ma szerokie lopaty i "wymiata" pieknie.

Druga sprawa to te silniki sa dostepne w UH, i sa chyba najtanszym silnikiem.

link jerst tutaj:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5354&Product_Name=FC_28-22_Brushless_Outrunner__1200kv

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz mocowanie tego silnika w modelu(zamówiłem go już)?Na perfecthobby pisze żeby zrobić za wręgą.Możesz dać jakieś zdjęcie?

 

Zrobiłem wręge ze sklejki 3mm (to jest zdjęcie pierwszej wręgi która mi pękła):

2da741b6df8e8497m.jpg

 

Weź kawałek kartki, przebij w niej otwór wałem silnika, a następnie wykałaczką przebij otwory w miejscu gdzie wkręcasz śruby mocujące. Na sklejce obrysuj kształt plastikowej obudowy mocowania silnika i otrzymany obrys zmniejsz ok 1mm, żeby wręga weszła do środka tej obudowy. Przykładasz kartkę z wyznaczonymi otworami do sklejki tak żeby otwór na wał silnika znajdował się centralnie w obrysowanym kształcie obudowy i ołówkiem znaczysz otwory. Nawet jeśli zrobisz to bardzo dokładnie, będziesz musiał lekko przyciąć wewnętrzne wzmocnienia tej plastikowej obudowy - sam zobaczysz, tak żeby silnik o nic nie ocierał. Po dopasowaniu wklejasz wręgę poxipolem do obudowy.

85f9a35c368dd863m.jpg

 

Model mam w samochodzie, więc jutro jak pojadę latać zrobię zdjęcie jak wygląda to mocowanie gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.