mahoney Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Witam, Stało się i w sumie nie wiem jak. Pozostawiłem podłączoną baterię w modelu. Po miesiącu (niestety tak długo nie latałem) zauważyłem co się stało. Bateria 3C 11.1 V ma obecnie 0.87V i jak łatwo się domyśleć nie chce dać się naładować (ładowarka nawet nie zaczyna ładowania). Wiem, że prawdopodobnie bateria jest uszkodzona ale chciałbym zapytać czy są jakieś metody "uratowania" takiej baterii?
utopia Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 zasilacz 12V i w szereg z nim opornik 1kohm 0,5W i tak powoli ładować przez dobę może odbije od dna
mammuth Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Mozesz sprobowac ladowac programem do ni-mh lub ni-cd (bylo na forum - chyba Peter opisywal) - jak podniesie sie napiecie - to wtedy przelacz na li-po.
Gość slawekmod Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 "Zielone, trza" było tu przenieść temat :wink:
bubu2 Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Podładuj przez chwilę zasilaczem od ładowarki, z pominięciem samej ładowarki. Wystarczy przez chwilę. Nic się nie stanie. Po tym akumulator przyjmie trochę energii i jego napięcie podniesie się na tyle, że ładowarka na programie LiPo już je "rozpozna" i rozpocznie ładowanie (tak jest napisane oprogramowanie ładowarki, że jak jest za niskie napięcie, nie rozpoczyna ładowania. "Uważa", że jest jakiś inny akumulator podłączony, nie LiPo. Jeśli żadna z cel nie zjechała do zera, masz szansę, ze akumulator jeszcze pożyje. Jeśli jedna cela sie wyzerowała, dwie pozostałe są zazwyczaj dobre. pozdr.
mahoney Opublikowano 30 Lipca 2009 Autor Opublikowano 30 Lipca 2009 Dobrze dziękuję za informację. Zrobię test i dam znać jak poszło. Mam nadzieję, że nie spowoduję pożaru...
mahoney Opublikowano 30 Lipca 2009 Autor Opublikowano 30 Lipca 2009 Jeszcze jedno. Akumulator ma przewód 4 żyłowy służący do ładowania. Jak mam podłączyć ładowarkę (z ładowarki wychodzą 2 przewody , żeby czegoś nie sknocić. A może mam podłączyć ją do przewodów, które normalnie podłączam do modelu? Sorry ale nie znam się na tym. POdpowiem jeszcze, że 4 żyłowy przewód ma nastepujące kolory Czerwony,żółty, niebieski i czarny. Na stronie http://www.electronics-lab.com/articles/Li_Ion_reconstruct/index.html znalazłem jakiś schemat budowy baterii li-pol. Czy możecie przybliżyć ten temat. Do czego poszczególne przewody służą.
mammuth Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Do tych co normalnie w modelu podlaczasz, albo do dwoch skrajnych we wtyku do balansowania - to to samo Tylko zwroc uwage na bieguny
mahoney Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Opublikowano 31 Lipca 2009 OKi, wzbudziłem baterię i balancer go chwycił. Niestety wczoraj po 15 minutach ładowania musiałem przerwać operację. Dziś z rana napięcie spadło do 5 volt. Powtórzyłem procedurę (wzbudzenie większym prądem z ładowarki) i obecnie akumulator się ładuje. Ciekawe czy objaw spadku napięcia nie wskazuje, że akumulator jest uszkodzony. No ale o tym jeszcze napiszę.
instruktor Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 podobną sytuację też miałem .Po wzbudzeniu pakietu innym dał się naładować,a na drugi dzień :ass: okazało się że jedna cela była walnięta
mahoney Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Opublikowano 31 Lipca 2009 OK. Bateria po naładowaniu ma 12.54 V. Zobaczymy jak to będzie wyglądać za parę godzin.
madrian Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Czasem pomagają 3 paluszki spięte w szereg i na kilka, kilkanaście sekund podłączane pod osłabione ogniwo. Ważne to nie pomylić biegunowości. Potem kontrola napięcia celi i ewentualnie powtórka do uzyskania odpowiedniego napięcia. Ale to sposób czysto "polowy" i raczej nie zalecany. Dla desperatów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.