Skocz do zawartości

Rozładowana bateria Litowo-Polimerowa - ratunek...


mahoney

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Stało się i w sumie nie wiem jak. Pozostawiłem podłączoną baterię w modelu. Po miesiącu (niestety tak długo nie latałem) zauważyłem co się stało. Bateria 3C 11.1 V ma obecnie 0.87V i jak łatwo się domyśleć nie chce dać się naładować (ładowarka nawet nie zaczyna ładowania).

 

Wiem, że prawdopodobnie bateria jest uszkodzona ale chciałbym zapytać czy są jakieś metody "uratowania" takiej baterii?

Gość slawekmod
Opublikowano

"Zielone, trza" było tu przenieść temat :wink: :D

Opublikowano

Podładuj przez chwilę zasilaczem od ładowarki, z pominięciem samej ładowarki. Wystarczy przez chwilę. Nic się nie stanie. Po tym akumulator przyjmie trochę energii i jego napięcie podniesie się na tyle, że ładowarka na programie LiPo już je "rozpozna" i rozpocznie ładowanie (tak jest napisane oprogramowanie ładowarki, że jak jest za niskie napięcie, nie rozpoczyna ładowania. "Uważa", że jest jakiś inny akumulator podłączony, nie LiPo. Jeśli żadna z cel nie zjechała do zera, masz szansę, ze akumulator jeszcze pożyje. Jeśli jedna cela sie wyzerowała, dwie pozostałe są zazwyczaj dobre. pozdr.

Opublikowano

Jeszcze jedno. Akumulator ma przewód 4 żyłowy służący do ładowania. Jak mam podłączyć ładowarkę (z ładowarki wychodzą 2 przewody ;), żeby czegoś nie sknocić.

A może mam podłączyć ją do przewodów, które normalnie podłączam do modelu?

Sorry ale nie znam się na tym.

 

POdpowiem jeszcze, że 4 żyłowy przewód ma nastepujące kolory Czerwony,żółty, niebieski i czarny.

 

Na stronie http://www.electronics-lab.com/articles/Li_Ion_reconstruct/index.html znalazłem jakiś schemat budowy baterii li-pol. Czy możecie przybliżyć ten temat. Do czego poszczególne przewody służą.

Opublikowano

OKi, wzbudziłem baterię i balancer go chwycił.

Niestety wczoraj po 15 minutach ładowania musiałem przerwać operację.

Dziś z rana napięcie spadło do 5 volt.

 

Powtórzyłem procedurę (wzbudzenie większym prądem z ładowarki) i obecnie akumulator się ładuje. Ciekawe czy objaw spadku napięcia nie wskazuje, że akumulator jest uszkodzony. No ale o tym jeszcze napiszę.

Opublikowano

Czasem pomagają 3 paluszki spięte w szereg i na kilka, kilkanaście sekund podłączane pod osłabione ogniwo. Ważne to nie pomylić biegunowości. Potem kontrola napięcia celi i ewentualnie powtórka do uzyskania odpowiedniego napięcia. Ale to sposób czysto "polowy" i raczej nie zalecany. Dla desperatów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.