Skocz do zawartości

OS 46AX- po dotarciu


lukisek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik docieralem tak jak kaze instrukcja . Srubka skladu mieszanki nie ruszana. Polecial kilka razy na ustawieniach tak ze wkreca sie na obroty maksymalne ale nie tak zwawo jak powinien. Zaczolem mu pomalu wiec przykrecac iglice"wysokich" zeby reagowal bez zajakniecia.

Znalazlem takie ustawienie ze fajnie sie wkreca (na pograniczu zlego wkrecania kilka stopni w prawo ale jeszcze nie za ubogi) ale jak po wolnych obrotach dam mu w deche gwaltownie to owszem ladnie sie wkreci na maksymalne obroty ale za kilka sekund gwaltownie gasnie.

Czy czas ruszyc srubke od wolnych obrotow ? ( jest za ubogo) ?

Czytalem wiele postow o regulacjach tutaj . To jest moj pierwszy silniczek i nie chce spieprzyc bo narazie ladnie dziala.

Przepraszam za terminologie (wkreca/wykreca/przekreca) ale nie potrafie tego lepiej zobrazowac.

Mam tu takiego dziadka co to juz ze 20 lat katuje takie silniczki i chce mu zrobic niespodzianke jak mu pokaze ze tez umiem. Na marginiesie gosc mi powiedzial ze to jest "GAS engine" a nie "water engine" i zebym go przy docieraniu za mocno nie przelewal tylko mu normalnie ustawil troszke bogatrza i nie palil calej banki tylko wsadzal w model i latal.

Opublikowano
...jak po wolnych obrotach dam mu w deche gwaltownie to owszem ladnie sie wkreci na maksymalne obroty ale za kilka sekund gwaltownie gasnie.

 

Jak w padłeś na pomysł aby świadomie dobijać silnik? Mieszanka jest za uboga - iglicą składu mieszanki ustawiasz tylko wysokie obroty. (Max gaz i ustawiasz iglicę tak aby silnik działał poprawnie w pionie)

 

Czy czas ruszyc srubke od wolnych obrotow ? ( jest za ubogo) ?

 

Tą śrubą ustawiasz przejście - czyli to co Cię interesuje. Z opisu wynika że mieszanka na wolnych jest za bogata. Należy wkręcać igłę wolnych małymi kroczkami za każdym razem sprawdzając przejście. (przegazowanie na wysokich, kilka sekund na wolnych i gaz). Igłę wolnych ustawiasz po wcześniejszym prawidłowym ustawieniu składu mieszanki.

 

Czytalem wiele postow o regulacjach tutaj . To jest moj pierwszy silniczek i nie chce spieprzyc bo narazie ladnie dziala.

 

Nie czytałeś za wiele. To co Tobie napisałem - pisałem innym wiele razy.

Nie czytałeś też dokładnie instrukcji dostarczonej razem z silnikiem.

 

Cytat z Twojej instrukcji:

 

MIXTURE CONTROLS

 

Two mixture controls are provided on this

Carburetor.

 

The Needle Valve (at rear of engine)

 

When set to produce maximum power at full

throttle, this establishes the basic fuel/air mixture

strength. The correct mixture is then maintained by

the carburetor's built-in automatic mixture control

system to cover the engine's requirements at

reduced throttle settings.

 

The Mixture Control Valve (carburetor)

 

This meters fuel flow at part-throttle and idling

speeds to ensure reliable operation as the throttle

is opened and closed. The Mixture Control Valve is

factory set for the approximate best result. First run

the engine as received and readjust the Mixture

Control Screw only if necessary.

 

..........

 

Optimum needle setting(1)

 

Slowly advance the throttle to its fully open position,

then gradually close the needle-valve until the

exhaust note begins to change. (4-cycle to 2-cycle)

At this point, disconnect the battery from the

glowplug, taking care that the battery leads or

glowplug clip do not come into contact with the

rotating propeller. If the engine stops when the

battery is disconnected, close the needle-valve about

30° and restart.

 

Optimum needle setting(2)

 

As the needle-valve is closed slowly and gradually,

the engine r.p.m. will increase and a continuous highpitched

exhaust note, only, will be heard. Close the

needle-valve 10-15° and wait for the change of r.p.m.

After the engine r.p.m. increases turn the needlevalve

another 10-15° and wait for the next change of

r.p.m. As the speed of the engine does not instantly

change with needle-valve readjustment, small movements,

with pauses between, are necessary to arrive

at the optimum setting.

 

.........

 

MIXTURE CONTROL VALVE ADJUSTMENT

 

With the engine running, close the throttle and allow it

to idle for about five seconds, then open the throttle

fully. If, at this point, the engine is slow to pick up and

produces an excess of exhaust smoke, the mixture is

too rich. Correct this condition by turning the Mixture

Control Screw clockwise 15-30°. If the mixture is

excessively rich, engine rpm will become unstable:

opening the throttle will produce a great deal of

smoke and rpm may drop suddenly or the engine

may stop. This condition may also be initiated by

excessively prolonged idling.

If,on the other hand, the mixture is too lean, this will

be indicated by a marked lack of exhaust smoke and

a tendency for the engine to cut out when the throttle

is opened. In this case, turn the Mixture Control

Screw counter-clockwise 90°to positively enrich the

idle mixture, then turn the screw clockwise gradually

until the engine regains full power cleanly when the

throttle is reopened.

Carry out adjustments patiently until the engine

responds quickly and positively to the throttle control.

 

Note: Mixture Control Valve adjustments should

be made in steps of 15-30° initially,

carefully checking the effect, on throttle

response, of each small adjustment.

 

Oczywiście celem tłumaczenia możesz wykorzystać tłumacz google :P

 

Mam tu takiego dziadka co to juz ze 20 lat katuje takie silniczki i chce mu zrobic niespodzianke jak mu pokaze ze tez umiem. Na marginiesie gosc mi powiedzial ze to jest "GAS engine" a nie "water engine" i zebym go przy docieraniu za mocno nie przelewal tylko mu normalnie ustawil troszke bogatrza i nie palil calej banki tylko wsadzal w model i latal.

 

Tu także może być przydatny cytat z instrukcji który z kolei chyba już dobrze znasz. Moim zdaniem najlepiej zawsze kierować się instrukcją:

 

RUNNING-IN ("Breaking-in")

All internal-combustion engines benefit from extra

care when they are run for the first few timesknown

as running-in or breaking-in.

This allows the working parts to mate together under

load at operating temperature. Therefore, it is vitally

important to complete the break-in before allowing the

engine to run continuously at high speed and before

finalizing carburetor adjustments.

However, because O.S. engines are produced with

the aid of the finest modern precision machinery and

from the best and most suitable materials, only a

short and simple running-in procedure is called for

and can be carried out with the engine installed in the

model. The process is as follows.

Install the engine with the propeller intended for

your model. Open the needle-valve to the advised

starting setting and start the engine. If the engine

stops when the glow plug battery disconnected,

open the needle-valve to the point where the engine

does not stop.Run the engine for one minute

with the throttle fully open, but with the needlevalve

adjusted for rich, slow "four-cycle"operation.

1.

Now close the needle-valve until the engine

speeds up to "two-cycle"operation and allow it to

run for about 10 seconds, then reopen the needlevalve

to bring the engine back to "fourcycle"

operation and run it for another 10 seconds.

Repeat this procedure until the fuel tank is empty.

Re-start and adjust the needle-valve so that the

engine just breaks into "two-cycle" from "fourcycle"

operation, then make three or four flights,

avoiding successive "nose-up" flights.

During subsequent flights, the needle-valve can be

gradually closed to give more power.

However, if the engine shows signs of running too

lean, the next flight should be set rich. After a total

of ten to fifteen flights, the engine should run

continuously, on its optimum needle-valve setting,

without loss of power as it warms up.

After the completion of the running-in adjust the

carburetor at optimum setting referring to

MIXTURE CONTROL VALVE ADJUSTMENT

section and SUBSEQUENT READJUSTMENT

section.

 

Ale jest też dobra strona tego co robisz :) Pokazałeś wszystkim jak bardzo wytrzymały potrafi być taki silnik i jak trudno go zniszczyć ;D

Opublikowano

Chwileczke - silnik dotarty zgodnie z instrukcją (przeczytana kilkakrotnie ) takze silnik jest dotarty oraz polecial kilka razy na bogatej mieszance. Nie lubie jak ktos mi zarzuca cos co nie jest prawda. ( nie czytanie instrukcji) . Wiadomo ze nie mam doswiadczenia w regulacji ale staram sie czytac ze zrozumieniem tym bardziej wiedzac co sie stanie jesli silniczek nie bedzie dotarty. Instrukcja traktuje problem ustawienia bardzo zachowawczo i praktyka w tym wypadku to podstawowa sprawa. Widzialem ze sa tacy co ustawiaja silnik zgdnie z diagramem podanym w manualu zapominajac ze to tylko poląd.

Na początku po dotarciu po prostu ustawilem maksymalne obroty iglicą skladu mieszanki(otwarta przepustnica) i wszystko byloby cacy gdyby nie fakt ze silniczek nie reaguje tak jak powinien. (leniwie wchodzi na oroty) Dodatkowo jest chlodny wiec na pewno sie nie przegrzewa.

- pyt 1 - czy w tym momencie powinienem zacząc regulacje srubka wolnych aby skompensowac leniwe wchodzenie na obroty ?

 

-pyt2 - czy dalej przykrecac iglice skladu mieszanki. Znalazlem takie ustawienie po przymknieciu o jakies 20 stopni - gdzie teraz silnik wkreca sie zawodowo ale gasnie na pelnym gazie po okolo 5 sek. Dodam jeszcze ze silnik przy tym ustawieniu nie uzyskuje max obrotow oraz nie przegrzewa sie. Czy wiec teraz powinienem zacząc krecic srubka wolnch aby zniwelowac efekt gasniecia (wg instrukcji taki efekt wystepuje jesli jest za ubogo i nalezy ta srubke odkrecic o 90 i potem kroczkami odczekujac chwilke doprowadzic do sytuacji gdy wszystko bedzie gralo). Nie jest to jakies drastyczne zubozenie mieszanki , jeszcze raz powtorze i na pewno nie grozi silnikowi

 

Generalnie nie poddaje sie ale jak nie bedzie wyjscia to po prostu dziadek ustawi,majac ze mnie beke :)

 

marcin133 dzieki za pozytywne slowa krytyki ale to co napisales mam w instrukcji natomiast nie pomogles mi w moim problemie. Nie napisales czy cos robie zle a jedynie ze chce zabic silnik albo ze nie wiele czytam . Potrzeba mi fachowej rady kogos kto zdiagnozuje sytuacje(silnik i jego zachowanie) i ewentualnie podpowie co zrobic lub jak skorygowac ustawienia. Mimo wszystko jeszcze raz dzieki.

Opublikowano
- pyt 1 - czy w tym momencie powinienem zacząc regulacje srubka wolnych aby skompensowac leniwe wchodzenie na obroty ?

 

Nie powinieneś, a musisz fabrycznie jest to ustawione ponad jeden obrót za dużo i silnik w takim ustawieniu nie ma prawa chodzić idealnie.Ustaw max obroty w pionie igłą paliwową i dokręcaj srubke składu po 1/8 i sprawdzaj przejscia.Za kazdym razem daj silnikowi pochodzic na wolnych z 15 sekund i ostro gaz aż otrzymasz idealne przejście na wysokie obroty.Przed wszystkimi czynnościami z regulacją dobrze rozgrzej silnik daj mu czas na wyplucie starego gęstego oleju.

Opublikowano

Jak nie jesteś pewny to zapytaj dziadka :D .Nie wstyć się że czegoś nie wiesz tak do końca.Kilka słów i wskazówek kogoś bardziej doświadczonego, i ogladanie na własne oczy jak to się robi,zastąpi Ci wszystkie instrukcje i wskazówki kolegów z tego forum.

Opublikowano
Nie lubie jak ktos mi zarzuca cos co nie jest prawda.

 

Nie zarzuciłem Ci że nie czytałeś, zarzuciłem jedynie że nie dokładnie :) Zarzucasz mi że w niczym Ci nie pomogłem....

 

....cóż napisałem dokładnie CO POWINIENEŚ ZROBIĆ dorzucając do tego cytaty z instrukcji gdzie piszą dokładnie to samo.... nie raz na forum wywołują się niepotrzebne dyskusje "bo ktoś, komu coś powiedział" tu masz na tacy. Bez obrazy ale Ty też wbrew faktom upewniasz nas że nic źle silnikowi nie robisz :) Jak mogłeś napisać że nie napisałem Ci co źle robisz :?:

 

Jeśli wolisz inaczej:

 

- pyt 1 - czy w tym momencie powinienem zacząc regulacje srubka wolnych aby skompensowac leniwe wchodzenie na obroty ?

 

Tak. Śruba wolnych obrotów odpowiada za przejście. Czyli jak piszesz za odpowiednie wkręcanie się silnika na obroty. Z Twojego opisu wynika że silnik zalewa się na wolnych przez co silnik ma problem z wejściem na obroty podczas otwarcia przepustnicy. Należy ją wkręcać lecz robi się to małymi kroczkami za każdym razem sprawdzając reakcję silnika na otwarcie przepustnicy. Jeżeli silnik po otwarciu przepustnicy odcina - oznacza to za ubogą mieszankę czyli należy tą igłę wykręcać.

 

Kroki w postępowaniu:

 

1. Zmiana ustawienia igły wolnych obrotów

2. przepalenie silnika na otwartej przepustnicy

3. zejście do niskich obrotów i przytrzymanie silnika przez ok 5 sekund

4. otwarcie przepustnicy - dopiero teraz ocenia się wpływ naszej zmiany.

 

Kroki te należy powtarzać przy każdej zmianie położenia tej iglicy. Jak pewnie się domyślasz - żmudna robota :)

 

-pyt2 - czy dalej przykrecac iglice skladu mieszanki.

 

NIE! Silnik na otwartej przepustnicy gaśnie ponieważ mieszanka jest za uboga. Należy ją wzbogacić więc należy wykręcić igłę składu mieszanki. Tak uboga mieszanka szczególnie przy docieraniu jest szkodliwa dla silnika. Docieranie to nie tylko ten jeden zbiorniczek na ziemi. Silnik powinien prawidłowo pracować w pionie (dziób modelu do góry). Jeżeli silnik pracuje prawidłowo w poziomie a po podniesieniu dziobu do góry silnik gaśnie - należy jeszcze odkręcić śrubę składu mieszanki wzbogacając ją.

 

Najpierw ustawiasz wysokie obroty później niskie (przejście obrotów). Nie raz po ustawieniu przejścia wymagana jest drobna korekta iglicą wysokich.

 

Jak się domyślasz to żmudna robota ale bardzo ważna z punktu dobrej i nie zawodnej pracy silnika. Uboga mieszanka podczas lotu jak wyżej pisałem jest szkodliwa i dość niebezpieczna. To ustawienie zbyt ubogiej mieszanki odpowiedzialne jest w 90% za tajemnicze gaśnięcie silnika w locie.

 

Jeżeli silnik reaguje inaczej, widzisz że jest coś nie tak daje to podstawę dla sprawdzenia i oceny układu zasilania paliwa pod względem drożności, szczelności. Często źle przykręcony gaźnik do korpusu silnika (nie uszczelniony) potrafi napsuć wszystkie nerwy :)

Jeszcze raz:

 

1) Odpalasz silnik i ustawiasz maksymalne obroty iglicą składu mieszanki. Max obroty i ustawiasz mieszankę tak aby silnik działał prawidłowo.

 

2) przymykasz przepustnicę do wolnych obrotów i czekasz kilkanaście sekund.

 

3) Otwierasz przepustnicę na maksa:

 

- silnik pluje paliwem, przerywa, potrzebuje czasu na osiągnięcie wysokich obrotów - iglicę wolnych obrotów należy wkręcać - za bogata mieszanka na wolnych obrotach.

 

- silnik odcina i gaśnie, nie pluje paliwem, dusi się - - iglicę wolnych obrotów należy wykręcać - za uboga mieszanka na wolnych.

 

- silnik żwawo wkręca się na obroty - dokonać sprawdzenia wysokich obrotów ewentualnie dokonać korekty. Popróbować czy wszystko jest zgodnie z oczekiwaniami.

 

Przed lotem sprawdzić czy silnik pracuje prawidłowo na obrotach w modelu dziobem ustawionym do góry!. Jeżeli po podniesieniu dziobu silnik gaśnie - należy odkręcić iglicę składu mieszanki wzbogacając ją.

Gość Anonymous
Opublikowano

To i ja zapytam. Też mam Osa 46ax. Przepalone ma do tej pory ok.8L paliwa. Na początku wkręcał się na obroty super. Teraz w momencie szybkiego otwarcia przepustnicy pojawia się przydławienie. Nie brałem się za regulację składu mieszanki. Wymieniłem natomist bijący stary kołpak i zamieniłem śmigło z 11x8 na 11x6. Różnica bardzo odczuwalna, dużo wyższe obroty. Przejście z niskich na wysokie obroty poprawiło się, ale nie jest idelanie. Regulować skład mieszanki?

Opublikowano

Zmiana śmigła, paliwa, świecy pociąga czasem za sobą konieczność podregulowania silnika - nie jest to nic dziwnego. Także w Twoim przypadku lepsza praca na śmigłe 11x6 niż na 11x8 nie jest niczym dziwnym i dla obu śmigieł silnik może wymagać małej korekty w regulacji.

 

Pytasz czy regulować skład mieszanki.

 

Wyjaśnijmy sobie że potocznie utarło się nazywać "regulacją składu mieszanki" wszelkie operacje związane z "iglicą składu mieszanki" czyli tą dużą regulującą dopływ paliwa do silnika. Tą iglicą reguluje się tylko wysokie obroty silnika. Ma ona wpływ na przejście lecz tym kierować się nie powinno - tylko wysokimi obrotami.

 

Natomiast "igła wolnych obrotów" odpowiedzialna jest za skład mieszanki na wolnych obrotach silnika. Czyli nadmiar paliwa (gromadzący się w karterze silnika - wypluwanego podczas przełożenia przepustnicy w maksymalne położenie) lub jego niedobór na wolnych obrotach (dławienie się silnika lub gaśnięcie podczas przełożenia przepustnicy na maksymalne otwarcie). W rzeczywistości ma ona wpływ na prawidłowe przejście pomiędzy niskimi i wysokimi obrotami. Tą igłą nie reguluje się obrotów biegu jałowego tylko skład mieszanki na tych obrotach!

 

Jeżeli Twój silnik po regulacji wysokich obrotów wykazuje nie prawidłowości podczas przechodzenia z obrotów niskich na wysokie oczywiście należy dokonać korekty igłą wolnych obrotów.

 

Nie sugerujcie się też tym że kiedyś silnik działał super a po przepaleniu 10litrów reakcja na gaz spadła. Tutaj w zależności od konstrukcji co jakiś czas silnik potrzebuje drobnych zmian, korekt w ustawieniach. Powszechnie wiadomo że akurat OS AX pod względem spisują się dobrze i nie wymagają tak częstych korekt jak inne. Regulacja składu mieszanki może być wymagana częściej nawet w przypadku zmian pogody ale to wszyscy wiedzą :)

Gość Anonymous
Opublikowano

Z ustawieniem wysokich obrotów nie ma problemu. Chodziło mi tylko o płynność przejścia. Nie raz jest to na wagę złota kiedy trzeba ratować się z opresji. Dajesz gaz a tu buuuuuu. Ok już wszystko wiem. W momencie dodawania gazu mieszanka jest za bogata i silnik na krótko się zalewa. Jutro regulacja i próby. Dam znać jak poszło.

Opublikowano
- pyt 1 - czy w tym momencie powinienem zacząc regulacje srubka wolnych aby skompensowac leniwe wchodzenie na obroty ?

 

Nie powinieneś, a musisz fabrycznie jest to ustawione ponad jeden obrót za dużo i silnik w takim ustawieniu nie ma prawa chodzić idealnie.Ustaw max obroty w pionie igłą paliwową i dokręcaj srubke składu po 1/8 i sprawdzaj przejscia.Za kazdym razem daj silnikowi pochodzic na wolnych z 15 sekund i ostro gaz aż otrzymasz idealne przejście na wysokie obroty.Przed wszystkimi czynnościami z regulacją dobrze rozgrzej silnik daj mu czas na wyplucie starego gęstego oleju.

 

dziekuje za fachowa i zwiezla porade - same konkrety. Potwierdziles tylko moje podejrzenia ze wlasnie tu robie nie tak ustawiajac bez sensu uboga mieszanke iglica paliwowa zamiast ustawic nia tylko wysokie jak to robilem na poczatku a potem zabrac sie za srubke od przejscia po to aby skorygowac opieszalosc w reakcji na gaz. No i nie zapominac o pionowym tescie.

 

"pomogl" powedrowalo

Opublikowano
Jak nie jesteś pewny to zapytaj dziadka :D .Nie wstyć się że czegoś nie wiesz tak do końca.Kilka słów i wskazówek kogoś bardziej doświadczonego, i ogladanie na własne oczy jak to się robi,zastąpi Ci wszystkie instrukcje i wskazówki kolegów z tego forum.

 

z dziadkiem to inna historia.

Wzialem sobie za punkt honoru pokazac temu zarozumialemu irlandzkiemu staruszkowi ze taki polski zoltodziob jak ja tez umie i chociaz pewnie dziadzia powie ze nie zle ale nie idealnie. Bedzie przynajmiej wiedzial ze chlopak ma glowe tam gdzie miec powinien :)

Pewnie ze najlatwiej jest poprosic go i jak znam zycie to pomoze od razu ale na tym rzecz nie polega no.

Opublikowano
Nie lubie jak ktos mi zarzuca cos co nie jest prawda.

 

Nie zarzuciłem Ci że nie czytałeś, zarzuciłem jedynie że nie dokładnie :) Zarzucasz mi że w niczym Ci nie pomogłem....

 

....cóż napisałem dokładnie CO POWINIENEŚ ZROBIĆ dorzucając do tego cytaty z instrukcji gdzie piszą dokładnie to samo.... nie raz na forum wywołują się niepotrzebne dyskusje "bo ktoś, komu coś powiedział" tu masz na tacy. Bez obrazy ale Ty też wbrew faktom upewniasz nas że nic źle silnikowi nie robisz :) Jak mogłeś napisać że nie napisałem Ci co źle robisz :?:

 

Jeśli wolisz inaczej:

 

- pyt 1 - czy w tym momencie powinienem zacząc regulacje srubka wolnych aby skompensowac leniwe wchodzenie na obroty ?

 

Tak. Śruba wolnych obrotów odpowiada za przejście. Czyli jak piszesz za odpowiednie wkręcanie się silnika na obroty. Z Twojego opisu wynika że silnik zalewa się na wolnych przez co silnik ma problem z wejściem na obroty podczas otwarcia przepustnicy. Należy ją wkręcać lecz robi się to małymi kroczkami za każdym razem sprawdzając reakcję silnika na otwarcie przepustnicy. Jeżeli silnik po otwarciu przepustnicy odcina - oznacza to za ubogą mieszankę czyli należy tą igłę wykręcać.

 

Kroki w postępowaniu:

 

1. Zmiana ustawienia igły wolnych obrotów

2. przepalenie silnika na otwartej przepustnicy

3. zejście do niskich obrotów i przytrzymanie silnika przez ok 5 sekund

4. otwarcie przepustnicy - dopiero teraz ocenia się wpływ naszej zmiany.

 

Kroki te należy powtarzać przy każdej zmianie położenia tej iglicy. Jak pewnie się domyślasz - żmudna robota :)

 

-pyt2 - czy dalej przykrecac iglice skladu mieszanki.

 

NIE! Silnik na otwartej przepustnicy gaśnie ponieważ mieszanka jest za uboga. Należy ją wzbogacić więc należy wykręcić igłę składu mieszanki. Tak uboga mieszanka szczególnie przy docieraniu jest szkodliwa dla silnika. Docieranie to nie tylko ten jeden zbiorniczek na ziemi. Silnik powinien prawidłowo pracować w pionie (dziób modelu do góry). Jeżeli silnik pracuje prawidłowo w poziomie a po podniesieniu dziobu do góry silnik gaśnie - należy jeszcze odkręcić śrubę składu mieszanki wzbogacając ją.

 

Najpierw ustawiasz wysokie obroty później niskie (przejście obrotów). Nie raz po ustawieniu przejścia wymagana jest drobna korekta iglicą wysokich.

 

Jak się domyślasz to żmudna robota ale bardzo ważna z punktu dobrej i nie zawodnej pracy silnika. Uboga mieszanka podczas lotu jak wyżej pisałem jest szkodliwa i dość niebezpieczna. To ustawienie zbyt ubogiej mieszanki odpowiedzialne jest w 90% za tajemnicze gaśnięcie silnika w locie.

 

Jeżeli silnik reaguje inaczej, widzisz że jest coś nie tak daje to podstawę dla sprawdzenia i oceny układu zasilania paliwa pod względem drożności, szczelności. Często źle przykręcony gaźnik do korpusu silnika (nie uszczelniony) potrafi napsuć wszystkie nerwy :)

Jeszcze raz:

 

1) Odpalasz silnik i ustawiasz maksymalne obroty iglicą składu mieszanki. Max obroty i ustawiasz mieszankę tak aby silnik działał prawidłowo.

 

2) przymykasz przepustnicę do wolnych obrotów i czekasz kilkanaście sekund.

 

3) Otwierasz przepustnicę na maksa:

 

- silnik pluje paliwem, przerywa, potrzebuje czasu na osiągnięcie wysokich obrotów - iglicę wolnych obrotów należy wkręcać - za bogata mieszanka na wolnych obrotach.

 

- silnik odcina i gaśnie, nie pluje paliwem, dusi się - - iglicę wolnych obrotów należy wykręcać - za uboga mieszanka na wolnych.

 

- silnik żwawo wkręca się na obroty - dokonać sprawdzenia wysokich obrotów ewentualnie dokonać korekty. Popróbować czy wszystko jest zgodnie z oczekiwaniami.

 

Przed lotem sprawdzić czy silnik pracuje prawidłowo na obrotach w modelu dziobem ustawionym do góry!. Jeżeli po podniesieniu dziobu silnik gaśnie - należy odkręcić iglicę składu mieszanki wzbogacając ją.

 

Marcin133 nie bedziemy dyskutowac o tym kto ma racje , kto i jak odebral czyjas wypowiedz itp - szkoda na to czasu mojego i twojego. To co wyprodukowales teraz to po prostu biblia i ciesze sie ze males ochote napisac tak przystepnie o tym co dla nowicjusza zdanego tylko na instrukcje obslugi moze stanowic delikatnie mowiac problem. Teraz mamy wszystko czarno na bialym i mysle ze nawet szympans z obrotomierzem w lapie powinien sobie poradzic. Mimo tego ze napisano juz wiele postow na temat regulacji silnikow tego typu - ten jest naprawde rewelacyjny i powinien byc przypiety dla wszystkich (czyt ja) aby nie musieli juz wiecej zawracac glowy. Byloby to proste rozwiazanie i nie trzebaby trudzic sie aby po raz 1243 odpowiadac na to samo , jak rowniez druga strona nie musialaby tracic czasu na przeszukanie sporego calkiem dzialu i niewygodne pytania.

 

na marginesie

 

W drodze do mnie jest rowniez 2 silnik (ASP 61 4-stroke) - czy w przypadku tej konstrukcji po dotarciu regulujemy tak samo ? Wydaje mi sie ze kazdy silnik reguluje sie z zalozenia tak aby uzyskac efekt o ktorym wspomniano

Opublikowano
Mimo tego ze napisano juz wiele postow na temat regulacji silnikow tego typu - ten jest naprawde rewelacyjny i powinien byc przypiety dla wszystkich (czyt ja) aby nie musieli juz wiecej zawracac glowy.

 

Cóż za złudne nadzieje :) Jestem tu za długo aby nie wiedzieć że niektórzy mają gdzieś to co już jest napisane. Za każdym razem traktują swój przypadek jako jedyny w swoim rodzaju i wyjątkowy i jeszcze w tym miesiącu pojawi się identyczne zapytanie do Twojego nawet jeśli Twój temat będzie pierwszym z brzegu. Cóż tak już jest.... że za każdym razem piszesz to samo jak dureń i broń boże zwróć uwagę że odpowiedź już dawno jest tu na forum! Nic nie daje że temat nazwany będzie nawet ".... regulacja", nic nie da że będzie na pierwszej stronie działu "2-takty" i nic nie da że znaleźć można biblię jeszcze dokładniejszą i przyjaźniejszą - to nic nie da....

 

P.S.

 

.... aby wprowadzić ład i porządek na forum spisano regulamin chodź nikt nigdy go nie chciał, z czasem przyklejono go jako pierwszy temat forum, zarządzono obowiązkowe czytanie i zrozumienie regulaminu przed rejestracją.... regulamin zapewne też czytałeś... ale łatwiej będzie się oburzyć kiedy padną kolejne upomnienia że nie stosujesz się do niego :) :wink:

 

P.S II

 

Nie obrażaj się tylko nie wolno pisać post pod postem :)

 

P.S III

 

W drodze do mnie jest rowniez 2 silnik (ASP 61 4-stroke) - czy w przypadku tej konstrukcji po dotarciu regulujemy tak samo ? Wydaje mi sie ze kazdy silnik reguluje sie z zalozenia tak aby uzyskac efekt o ktorym wspomniano

 

Ściągnij sobie instrukcję z tego wątku. Jest po Polsku i baaaardzo dokładna. Ogólnie jest kilka ciekawych wątków w dziale 4-takty które warto poczytać przed pierwszym uruchomieniem.

Opublikowano

Znowu sie nie rozumiemy. Wyglada na to ze masz jakas wiedze na temat silnikow modelarskich a ja chcialem znac twoje zdanie na ten temat . Instrukcje juz dawno polknalem , posty czytalem jeszcze przed zakupem silnika (stad decyzja o zakupie). Nie chodzi mi jak sie silnik reguluje w praktyce a jedynie o potwierdzenie faktu ze niezaleznie jaki to bedzie silnik Saito ,OS Magnum , itp konstrukcja i zalozenia sa zawsze te same czyli 2 sruby i regulacja wg schematu zalaczonego przez ciebie wyzej. Chcialem zebys odpowiedzial twierdzaco lub przeczaco ze sposob ktory podales jest UNIWERSALNY lub nie dla roznych silnikow bo z zalozenia cel jest dokladnie ten sam - prawidlowa mieszanka paliwowo powierzna. a ze sa 2 sruby ( w wiekszosci silnikow ) wiec dumam sobie niezaleznie jaki to bedzie silnik ten sposob jest uniwersalny (jesli sie myle ) - napisz

 

Jesli nie masz innych silnikow innych marek to moze ktos inny mi napisze czy inne silniki doprowadza ie 2 srubami w ten sam sposob tak aby pracowaly optymalnie

Opublikowano

Z obecnie w sprzedaży i znanych mi silników dwusuwowych tylko OS MAX wersia LA posiada gaźnik jedno iglicowy (nie ma regulacji paliwem składu mieszanki przy wolnych obrotach - posiadają natomiast regulację powietrzem - choć mam trzy takie silniki nigdy tej śrubki nie dotykałem - zasada regulacji jest inna i jest dokładnie opisana w instrukcji) reszta popularnych silników czyli MVVS, Thunder Tiger, Evolution, ASP, Super Tigre, Magnum, OS MAX itd posiadają gaźniki dwuiglicowe czyli schemat pasuje.

 

Temat 4 suwów jest obok i tam się nie wypowiadam - nie mam 4-ro suwa.

 

I przepraszam że próbuje odpowiadać na Twoje pytania których najwyraźniej nie potrafię zrozumieć....!!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.